تبیان، دستیار زندگی
باشگاه پرسپولیس با پوشش خبر جلسه علی اکبر طاهری و برانکو ایوانکوویچ اقدام به نشر جملات مثبت آنها درباره تیم ملی کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حالا نوبت کارلوس کی‌روش است

باشگاه پرسپولیس با پوشش خبر جلسه علی اکبر طاهری و برانکو ایوانکوویچ اقدام به نشر جملات مثبت آنها درباره تیم‌ملی کرد.

بخش ورزشی تبیان

کی روش

این اتفاق در شرایطی رخ داد که فدراسیون فوتبال ایران به دنبال رفع تنش پیش آمده میان پرسپولیس و تیم‌ملی بود و مهدی تاج مدیرعامل پرسپولیس را مجاب کرد تا با ارسال پالس مثبت برای تیم‌ملی و سرمربی آن، اقدام به حاشیه‌زدایی از روابط بین طرفین کنند.

پرسپولیس به عنوان باشگاهی که بیشترین ملی‌پوش را در جمع مردان کی‌روش دارد، در چند ماه گذشته وارد روابطی تنش‌آمیز با سرمربی تیم‌ملی شده که این مساله نگرانی‌های بسیاری را در پی داشته است.

تیم‌ملی فوتبال ایران در تاریخ سوم و هشتم فروردین دو بازی سرنوشت‌ساز  مقابل قطر و چین برگزار خواهد کرد و صلاح فوتبال ایران در استفاده از همه نیروهاست و حتی اگر ملی‌پوشان پرسپولیس قابل جایگزینی با بازیکنان دیگری در لیگ پراستعداد فوتبال ایران باشند، رنجاندن هواداران پرسپولیس با قهر یک طرفه از سوی سرمربی تیم‌ملی به هیچ وجه به صلاح نیست.

در این راستا فدراسیون اقدامات عملی خود را برای از بین رفتن تنش‌ها آغاز کرده و در شرایطی که کارلوس کی‌روش با حضور در هلند و ملاقات با دو لژیونر شاغل در اردویزه، کار خود را برای آینده تیم‌ملی آغاز کرده و به نظر در فروردین سرمربی تیم‌ملی خواهد بود، بیانیه امروز پرسپولیسی‌ها یک پیشرفت مهم برای آفتابی شدن هوا به حساب می‌آید. در حال حاضر، بعد از جملات محبت‌آمیزی که بر زبان طاهری و برانکو جاری شده حالا همه در انتظار واکنش مثبت کارلوس کی‌روش هستند که اگرچه لجاجت‌های خاص خود را دارد اما به نظر نمی‌رسد قصد داشته باشد خود را مقابل جریان مثبتی که آغاز شده قرار بدهد.

کی‌روش که در جنگ با برانکو، از کلمات تندی علیه سرمربی پرسپولیس استفاده کرد در حال حاضر همان اسلحه را برای بهبود اوضاع در اختیار دارد و یک یادداشت کوتاه در صفحه فیسبوک می‌تواند همه چیز را به حالت عادی برگرداند و شرایط نیروهای متخاصم فوتبال ایران را به حالت اتحاد برگرداند. این انتظاری است که فدراسیون فوتبال و البته وزیر ورزش نیز از سرمربی تیم‌ملی دارند.

در سالی که ایران می‌تواند با تدبیر و با اتکا به نیروهای توانمندش به جام‌جهانی برسد، این اختلاف آخرین چیزی است که ما می‌خواهیم و برعکس چقدر خوب که انرژی بخش مهمی از هواداران فوتبال ایران که زیر پرچم پرسپولیس فوتبال را تماشا می‌کنند، پشت تیم‌ملی باشد، همانطور که اوج‌گیری استقلال و البته نمایش خوب تراکتور در طول فصل، لیگ‌برتر امسال را دیدنی‌تر کرده است.

در آغاز رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، فوتبال ایران به تمرکز و نگاه مثبت بزرگترها نیازمند است.  بزرگترهایی مثل کی‌روش که حالا باید به مسئولیت اجتماعی و فنی خود نسبت به فوتبال ایران عمل کند.


منبع: ورزش 3