تبیان، دستیار زندگی
كمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، استقلال تهران و تراكتورسازی را یك جلسه از حضور تماشاگران محروم كرد و به این ترتیب مسابقه دیروز این دو تیم برابر استقلال خوزستان و نفت آبادان در ورزشگاه های کاملا خالی برگزار شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

محرومیت تماشاگران، سکوت مرگبار فوتبال

كمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، استقلال تهران و تراكتورسازی را یك جلسه از حضور تماشاگران محروم كرد و به این ترتیب مسابقه دیروز این دو تیم برابر استقلال خوزستان و نفت آبادان در ورزشگاه‌های کاملا خالی برگزار شد.

بخش ورزشی

تماشاگران

در تبریز تراکتوری‌ها بعد از نیم‌فصل بالاخره این فرصت را پیدا کردند که در ورزشگاه یادگار امام به میدان بروند، اما چه سود که اولین بازی به میزبانی این استادیوم دیدنی، در محاصره سکوهای خالی برگزار شد. در تهران هم ورزشگاه آزادی که همیشه شکوه و زیبایی‌اش را از حضور پرشور هواداران وام گرفته، در سکوتی مرگبار پذیرای نبرد دو تیم همنام شد. تا به حال انتقادهای بسیار زیادی از برگزاری مسابقات فوتبال در غیاب تماشاگران به عمل آمده، اما اجرای این تنبیه همچنان ادامه دارد.

در این میان اسماعیل حسن‌زاده، رئیس کمیته انضباطی برای آنكه نشان بدهد این كمیته فقط اهل برخوردهای یكطرفه نیست، در مصاحبه چندی قبلش مدعی شده به زودی از هواداران 6تیم لیگ برتری تقدیر خواهد شد؛ چرا كه این 6تیم نیم‌‎فصل اول را بدون حتی یك مورد تخلف انضباطی روی سكوها به پایان رساندند. ظاهرا قرار است یك مبلغ نقدی به كانون هواداران این تیم‌ها اهدا شود تا از آنها قدردانی به عمل آمده باشد.

موضوع اما وقتی جالب می‌شود كه رئیس كمیته انضباطی اسم این 6تیم بدون خطا را اعلام می‌كند: ذوب‌آهن، صبای قم، پدیده مشهد، پیکان، نفت تهران و سایپا! شما فكر می‌كنید این تیم‌ها كلا چقدر هوادار دارند كه چه تعداد از آنها به استادیوم بیایند و مرتكب تخلف بشوند؟ برای اینكه بدون سند و مدرک حرف نزده باشیم، تعداد كل تماشاگران این 6تیم در همه مسابقات خانگی نیم‌فصل اول (البته غیر از بازی با پرسپولیس و استقلال) را از سایت سازمان لیگ استخراج كرده‌ایم و برای‌تان آورده‌ایم.

بحران تماشاگر

تیم استقلال دیروز در حالی به مصاف استقلال خوزستان رفت که هواداران این تیم از حضور در ورزشگاه محروم بودند. از قرار معلوم حتی تقاضای استقلال برای بخشودگی هواداران این تیم در کمیته استیناف مورد بررسی قرار نگرفته است. هواداران استقلال در حالی به‌خاطر فحاشی به علی دایی در بازی حذفی با نفت تهران محروم شدند که بعدتر در بازی لیگی دو تیم نیز همین رفتارها را تکرار کردند! ممکن است عدم رسیدگی به فرجام‌خواهی استقلالی‌ها، ناشی از همین مساله بوده باشد.

باشگاه پیکان که از جمله کم‌هوادارترین تیم‌های فوتبال ایران است، اخیرا برای جذب یک بازیکن افغان اعلام آمادگی کرده است. برخی بر این باورند که یکی از انگیزه‌های پیکانی‌ها برای استخدام این بازیکن، تلاش برای کشاندن هواداران افغان به ورزشگاه است. سایت ورزش‌سه در این مورد نوشت: «مجید جلالی در کنفرانس خبری پیش از دیدار برابر صبای قم از تلاش باشگاه پیکان برای به خدمت گرفتن یک بازیکن افغانستانی پرده برداشت.

پیش‌تر علی دایی با فراخواندن اویس عزیزی گلر تیم ملی افغانستان یک گام برای ورود اولین افغانستانی به لیگ برتر ایران برداشته بود؛ اما این انتقال نهایی نشد. نکته‌ای که در همان جلسه آزمایشی گلر تیم ملی افغانستان به چشم آمد، استقبال هواداران فوتبال این کشور از تمرینات نفت و هیجان آنها از حضور یک گلر افغان در فوتبال ایران بود. حالا مجید جلالی به‌عنوان دومین سرمربی ایرانی شاغل در لیگ برتر طی چند هفته اخیر، به دنبال استخدام یک بازیکن از کشور همسایه و این بار کاپیتان تیم ملی افغانستان است؛ فیصل شایسته سال گذشته به‌عنوان بهترین چهره ورزشی افغانستان انتخاب شد. حضور آزمایشی اویس عزیزی هواداران زیادی را به سمت محل تمرینات نفت تهران روانه کرد و حالا حضور فیصل شایسته که چهره محبوب‌تری نیز در فوتبال افغانستان به شمار می‌رود، می‌تواند تماشاگران زیادی را به ورزشگاه شهر قدس بکشاند.

بحران تماشاگر همچنان باعث رایگان شدن تماشای بسیاری از مسابقات لیگ برتر می‌شود. مدیران باشگاه‌های کم‌هوادار کماکان امیدوارند بتوانند با حذف مبلغ ورودی، از حمایت هواداران برخوردار شوند. در همین راستا با اعلام مسوولان باشگاه صبای قم، تماشای بازی دیروز این تیم برابر پیکان هم رایگان شد!


منبع : اسپرت