تبیان، دستیار زندگی
ستاره ایرانی تیم روستوف،به احتمال زیاد در ژانویه راهی تیم دیگری خواهد شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مقایسه من با نیستلروی افتخار است

ستاره ایرانی تیم روستوف،به احتمال زیاد در ژانویه راهی تیم دیگری خواهد شد.

بخش ورزشی تبیان

سردار آزمون

بعد از تمام تنش‌ها و جنجال‌هایی که بر سر جدایی سردار آزمون از باشگاه روبین‌کازان و ماندن در روستوف رقم خورد حالا سایت SOV روسیه به نقل از وکیل باشگاه روستوف یوری زایتسف نوشت: «باشگاه روستوف نامه‌ای از فیفا دریافت کرده مبنی بر اینکه حکم شکایت روبین‌کازان برای مالکیت سردار آزمون را تا روز 19 ژانویه (پنج‌شنبه) صادر و اعلام خواهد کرد تا به این دعوای طولانی‌مدت پایان داده شود.»

پیرو همین خبر بسیاری از رسانه‌های روسی که در ماه‌ها و هفته‌های گذشته از فروش قریب‌الوقوع سردار آزمون به باشگاه بزرگی در اروپا خبر داده بودند، مدعی شدند که حکم صادره از فیفا تاثیر فراوانی در سرنوشت سردار در آینده خواهد داشت و این بازیکن در لیست فروش این باشگاه قرار خواهد گرفت، مذاکرات هم بر سر انتقال سردار به یک تیم مناسب ادامه خواهد یافت. اما سردار آزمون اخیرا مصاحبه مفصلی با مجله فوتبال آسیا کرده و درخصوص موضوعات مختلفی صحبت کرده است.

پیش‌تر کی‌روش سرمربی تیم‌ملی سردار را با نیستلروی مقایسه کرده بود. مهاجم تیم‌ملی ایران در این گفت‌وگو درباره این مقایسه گفت‌: «البته این طور مقایسه‌ها کار من را دشوار و وظیفه‌ام را به‌عنوان یک بازیکن خیلی سخت‌تر می‌کند. وقتی یک مربی بزرگ همچون کی‌روش بازیکن جوانی مثل مرا در یک نشست خبری با رود فان نیستلروی مقایسه می‌کند، افتخار بزرگی برای من است.

کارلوس کی‌روش با رود فان نیستلروی کار کرده و از توانایی‌های او آگاه است و می‌داند که توانایی‌های من در چه حدی است. به همین‌خاطر این‌طور مقایسه‌ها برایم افتخار است.»  سردار آزمون از زمانی که در ماه مه‌۲۰۱۴ به تیم‌ملی آمد موفق شده است در ۲۲ بازی ملی، ۱۶ گل به ثمر برساند. او در حال طی مسیری است که علی دایی آن راپیمود و توانست در نهایت ۱۰۹ گل برای ایران به ثمر برساند. سردار آزمون درباره رسیدن به رکورد علی دایی گفت‌: «اصلا به این طور چیزها فکر نمی‌کنم. آنچه تمرکزم را روی آن معطوف کرده‌ام این است که همواره بتوانم بهترین عملکردم را برای تیم‌ملی نشان دهم و همیشه به یاد داشته باشم که بازی برای تیم‌ملی بالاترین افتخاری است که یک بازیکن می‌تواند داشته باشد.

علی دایی بیشترین گل ملی را در جهان دارد. مهم این است که این رکورد در اختیار یک ایرانی است. فرقی نمی‌کند من یا دایی بهترین گلزن جهان باشیم. او بازیکنی بود که افتخارات زیادی برای ایران کسب کرده است و من به آن می‌بالم. دایی قهرمان دوران کودکی من بود.»

آزمون درباره عملکردش در لیگ قهرمانان اروپا نیزگفت‌: «امسال اولین باری بود که در لیگ قهرمانان اروپا بازی می‌کردم. اگر چه من قبلا در لیگ اروپا بازی کرده بودم؛ ولی لیگ قهرمانان اروپا واقعا سطح متفاوتی دارد. یک تجربه خیلی بزرگ برای من بود و امیدوارم بتوانم چنین تجاربی را در ادامه هم کسب کنم تا بتوانم به مهاجم بهتری تبدیل شوم. اگر تصمیمات بهتری در فوتبالم می‌گرفتم شاید الان در جایگاه بهتری قرار داشتم، ولی هنوز معتقدم که راه طولانی در پیش‌رو دارم و تلاش می‌کنم پیشرفت داشته باشم و بهتر شوم و در آینده افتخارات بیشتری کسب کنم.»


منبع: afc