تبیان، دستیار زندگی
حدود 3 روز دیگر تیم ملی کشورمان در نخستین دیدارش در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی روسیه 2018 ساعت 21 شامگاه یازدهم شهریور در ورزشگاه آزادی میزبان تیم قطر خواهد بود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار تیم ملی در آستانه دیدار با عنـابی‌پـوشـان قطـر

حدود 3 روز دیگر تیم ملی کشورمان در نخستین دیدارش در مرحله نهایی انتخابی جام‌جهانی روسیه 2018 ساعت 21 شامگاه یازدهم شهریور در ورزشگاه آزادی میزبان تیم قطر خواهد بود.

بخش ورزشی تبیان
تیم ملی فوتبال

در فاصله 4 روز مانده به این دیدار حساس، کارلوس کی‌روش ملی‌پوشان حاضر در اردو را غربال کرد و نام 25 بازیکن برای حضور در اردوی پیش از بازی با عنابی‌پوشان اعلام شد. پس از نهایی شدن لیست تیم ملی، پرسپولیسی‌ها بیشترین سهمیه را در بین تیم‌های مختلف دارند. آن‌ها در حالی 6 بازیکن خود را در اردوی تیم ملی می‌بینند که تقریبا بی‌رقیب هستند و نزدیکترین رقبا به این تیم، 2 بازیکن در تیم ملی دارند.

حضور بازیکنان به تفکیک تیم‌ها

پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، رامین رضاییان، محمد انصاری، وحید امیری و مهدی طارمی. استقلال تهران: امید ابراهیمی و وریا غفوری. تراکتورسازی تبریز: محمدرضا اخباری و سعید آقایی. روستوف روسیه: سعید عزت‌اللهی و سردار آزمون. پانیونیوس روسیه: کریم انصاری‌فرد و مسعود شجاعی. سپاهان اصفهان: احسان حاج‌صفی. سایپا: مهدی ترابی. ماشین‌سازی تبریز: آندرانیک تیموریان. گسترش فولاد تبریز: داریوش شجاعیان. آلکمار هلند: علیرضا جهانبخش. هیرنفین هلند: رضا قوچان‌نژاد. ترک گروژنی روسیه: میلاد محمدی. العربی قطر: اشکان دژاگه. السد قطر: مرتضی پورعلی‌گنجی. الاهلی قطر: پژمان منتظری. آزاد: علیرضا حقیقی.

پرسپولیس در صدر لیگ برتری‌ها

در میان نام‌های حاضر در لیست تیم ملی، اسم 6 بازیکن تیم پرسپولیس به چشم می‌خورد و به این ترتیب این تیم را بین باقی تیم‌های لیگ برتری و خارجی می‌توان یکه‌تاز دانست. در بین لیگ برتری‌ها تیم‌های تراکتورسازی تبریز و استقلال تهران با 2 نماینده نزدیکترین رقبای پرسپولیس محسوب می‌شوند. سپاهان، ماشین‌سازی، گسترش فولاد و سایپا نیز تیم‌های لیگ برتری هستند که تنها یک بازیکن در تیم ملی دارند.

روستوف و پانیونیوس صدرنشین خارجی‌ها

در بین باشگاه‌های خارجی نیز 2 تیم روستوف روسیه و پانیونیوس یونان با 2 بازیکن در صدر دیگر تیم‌ها قرار دارند. الاهلی، السد و العربی قطر، آلکمار و هیرنفین هلند و ترک گروژنی روسیه نیز با یک بازیکن، دیگر تیم‌های خارجی هستند که در تیم ملی ایران بازیکن دارند.

9 تیم لیگ برتری جا ماندند

در بین تیم‌های لیگ برتری 7 تیم در لیگ برتر نماینده دارند و 9 تیم نیز از حضور در این رقابت بازماندند و نتوانستند بازیکنی را روانه اردوی آخر تیم ملی پیش از بازی برابر قطر کنند. پیکان، نفت تهران، صنعت نفت آبادان، ذوب‌آهن، استقلال خوزستان، فولاد، سیاه‌جامگان، پدیده و صبای قم تیم‌های لیگ برتری هستند که نماینده‌ای در تیم ملی ندارند.

پشت پرده خط خورده‌های تیم ملی!

سروش رفیعی، کمال کامیابی‌نیا، عزت‌ا...پورقاز، محمد طیبی، مهدی رحیم‌زهیوی، مرتضی تبریزی، احسان پهلوان و رشید مظاهری ملی‌پوشان خط خورده از لیست تیم ملی برای بازی با قطر هستند که درباره خط خوردن برخی از آن‌ها ابهام و سوالاتی وجود داشت اما ظاهرا خط خوردن همه این نفرات دلیل فنی داشته و حاشیه و موارد غیر فنی دخیل نبوده است.
 در بین خط خورده‌ها قطعا خط خوردن کامیابی‌نیا، هافبک ملی‌پوش پرسپولیس و سروش رفیعی، بازیکن سرباز تراکتورسازی که با سر و صدای زیاد مجوزش برای حضور در اردوی تیم ملی صادر شد بیش از دیگران بازتاب داشت و همه درباره چرایی غیبت آن‌ها در مرحله نهایی اردو سوال می‌کردند. درباره کامیابی‌نیا که در فصل گذشته و جاری یکی از بهترین بازیکنان پرسپولیس بوده ظاهرا ترافیک در پست هافبک میانی و دفاعی دلیل اصلی حذف او از سوی کارلوس کی‌روش است.
 کامیابی‌نیا در پستی بازی می‌کند که آندرانیک تیموریان کاپیتان تیم ملی حضور دارد و قطعا او یکی از ارکان تیم ملی است. علاوه بر آندو؛ امید ابراهیمی، هافبک ملی‌پوش استقلال نیز هم‌پستی کامیابی‌نیا و از او آماده‌تر نشان می‌دهد. سعید عزت‌اللهی بازیکن جوان روستوف روسیه که آمادگی‌اش نیاز به توضیح ندارد و قطعا کی‌روش نمی‌توانست روی نام این بازیکن آماده خط قرمز بکشد. در مورد کنار گذاشتن سروش رفیعی، بازیکن- سرباز تراکتورسازی این شائبه به وجود آمد که شاید مشکلات سربازی و مجوز بازی‌اش همچنان به قوت خود باقی است اما بر اساس شنیده‌ها سبک بازی سروش رفیعی به درد سیستم بازی تیم ملی مقابل قطر نمی‌خورد و از این رو سرمربی تیم ملی ترجیح داده فرصت بازی با قطر را به نفرات دیگر که بیشتر تمایل به بازی در کناره‌ها دارند، دهد و برای دیدارهای آتی از جمله بازی با چین روی توانایی‌های سروش رفیعی حساب باز کند. 
ظاهرا کی‌روش لیستش را بازی به بازی تغییر می‌دهد و نفراتی که برای بازی با قطر انتخاب شده‌اند به جز بحث فنی و عملکردشان به خاطر استراتژی تیم ملی در هر دیدار و شرایط متفاوت هر بازی شاید موقتا کنار گذاشته و نفرات دیگر جایگزین شوند.

تیم ملی و آدیداس بعد از 40 سال به هم رسیدند

تیم ملی ایران در بازی‌های مقدماتی جام‌جهانی 2018 روسیه با پیراهن‌های آدیداس در رقابت‌ها حاضر خواهد شد. این اتفاق در حالی می‌افتد که تیم ملی ایران و این برند بعد از 40 سال باز هم به یکدیگر رسیدند. پس از آن‌که ملی‌پوشان ایران در بازی مرحله اول مقدماتی جام‌جهانی 2018 روسیه کمپانی آل‌اشپورت را به عنوان اسپانسر خود می‌دیدند و پیراهن‌های این برند را بر تن می‌کردند، در بازی‌های مرحله دوم مقدماتی و با توجه به قرارداد تیم ملی با کمپانی جیووا، قرار بر این شد تا اسپانسر تیم ملی تغییر کند. اما در نهایت اعلام شد به دلایل مختلفی که پیش از این بارها به آن پرداخته شد، از این پس و در بازی‌های مرحله دوم مقدماتی جام‌جهانی 2018 پیراهن‌هایی منقش به آرم کمپانی آدیداس بر تن ملی‌پوشان خواهد نشست تا وضعیت البسه ایرانی‌ها در این دیدارها به طور کلی تغییر کند.

رونمایی از اتوبوس تیم ملی

از اتوبوس تیم ملی ایران رونمایی شد. اتوبوس تیم ملی فوتبال ایران دیروز در آکادمی ملی فوتبال تحویل داده شد و قرار شد ملی‌پوشان از آن استفاده کنند. نکته جالب این بود که در هتل آکادمی، همایش بانکداری برگزار می‌شد و اتوبوس تیم ملی توجه حاضرین را به خود جلب کرده بود.


منبع : خراسان