تبیان، دستیار زندگی
بدون شک یکی از حساس ترین دیدارهای هفته پنجم لیگ برتر دیدار تیم های سرخ پوش تراکتورسازی و پرسپولیس است که برانکو ایوانکوویچ از آن به عنوان داربی یاد کرده که قرار است پیش از داربی پایتخت برگزار شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دردسرهای تراکتورسازی برای بازی با پرسپولیس

بدون شک یکی از حساس‌ترین دیدارهای هفته پنجم لیگ برتر دیدار تیم‌های سرخ‌پوش تراکتورسازی و پرسپولیس است که برانکو ایوانکوویچ از آن به عنوان داربی یاد کرده که قرار است پیش از داربی پایتخت برگزار شود.

بخش ورزشی تبیان
فوتبال

این در حالی است که به خاطر بهسازی و ترمیم ورزشگاه 70 هزار نفری یادگار امام(ره) تبریز این ورزشگاه تا روز برگزاری داربی سرخ‌های ایران آماده نخواهد شد و این مسئله به دغدغه بزرگ مسئولان سازمان لیگ و 2 باشگاه تراکتورسازی و پرسپولیس تبدیل شده است. 
با توجه به میزبانی تبریزی‌ها در این دیدار باشگاه تراکتورسازی به خاطر آماده نشدن ورزشگاه درخواست تعویق بازی را داد اما سازمان لیگ با این درخواست مخالفت کرده و تاکید داشت که بازی به هیچ عنوان به تعویق نمی‌افتد و بهتر است مسئولان باشگاه تراکتورسازی یک ورزشگاه دیگر را به سازمان لیگ معرفی کنند در غیر این صورت شاید بازی در خارج از تبریز یا استانی دیگر که دارای ورزشگاه مناسبی باشد، برگزار شود. 
تراکتورسازان ضمن مخالفت با برگزاری بازی در خارج از تبریز رایزنی برای پیدا کردن ورزشگاهی مناسب را آغاز کردند اما ورزشگاه اختصاصی گسترش فولاد هم به دلایلی مجوز برگزاری داربی سرخ را نگرفت تا این‌که اواخر هفته گذشته باشگاه تراکتورسازی رسما ورزشگاه اختصاصی خود را به عنوان میزبان دیدار با پرسپولیس انتخاب و به سازمان لیگ معرفی کرد. این در حالی بود که چند روز پیش در این ورزشگاه که میزبان 2 بازی ابتدایی تراکتورسازان در لیگ شانزدهم بود، اتفاق تلخی در جریان دیدار دوستانه تراکتورسازی و پیکان رخ داد و حتی پای کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال هم به ماجرا باز شد. همین اتفاقات باعث شد پرسپولیسی‌ها نسبت به برگزاری بازی حساس‌شان با تراکتورسازی در ورزشگاه اختصاصی آن‌ها واکنش منفی نشان دهند و با یادآوری اتفاقات بازی فصل گذشته با استقلال اهواز در ورزشگاه تختی اهواز نگرانی‌شان را آشکارا بیان کنند. 
محمود خوردبین، سرپرست پرسپولیس در این باره گفته بود: «اختیار کار را به سازمان لیگ و هیئت فوتبال تبریز واگذار کرده‌ایم و هر تصمیم که آن‌ها بگیرند ما انجام می‌دهیم اما باید فکر عاجلی انجام شود تا اتفاقی در این بازی رخ ندهد چراکه رئیس هیئت فوتبال خوزستان هم می‌گفت اتفاقی نمی‌افتد اما همه دیدند که در بازی ما و استقلال اهواز چه اتفاقات عجیبی رخ داد.» 
ششگلانی، رئیس هیئت فوتبال آذربایجان شرقی گفته پرسپولیسی‌ها نمی‌توانند بگویند کجا بازی می‌کنند. ما هم حرفی نداریم. همه چیز در اختیار مسئولان تصمیم‌گیرنده است. اما آقایان باید بدانند شرایط به گونه‌ای باشد که امنیت پرسپولیس حفظ شود.»
 پس از این واکنش‌ها بود که شایعه شد به تراکتورسازی پیشنهاد شده بازی‌اش با پرسپولیس در ورزشگاه آزادی برگزار شود و بازی برگشت که قرار بود در آزادی باشد در یادگار امام انجام شود. اما روز گذشته با پیگیری آخرین اتفاقات در تبریز مشخص شد باشگاه اصرار به برگزاری بازی در ورزشگاه اختصاصی‌اش دارد و تامین امنیت بازی را هم مسئولیت مسئولان استان می‌داند و معتقد است باشگاه نمی‌تواند در این مورد دخالت کند! 
در این راستا شنیده می‌شود مسئولان استانی که رابطه چندان خوبی با مدیریت و سرمربی تراکتورسازی ندارند بی‌میل نیستند که بازی در محل و ورزشگاه دیگری برگزار شود و با توجه به این رویکرد شاید مسئولان باشگاه تراکتورسازی مجبور شوند زیر ‌بار برگزاری بازی در ورزشگاه آزادی بروند.


منبع : اسپرت