تبیان، دستیار زندگی
در حالی که پرسپولیس در ابتدای لیگ شانزدهم روزهای خوبی را سپری و هوادارانش را به قهرمانی امیدوار کرده است باید تاکید کرد که برای ادامه مسابقات 3 دست انداز جلوی راه این تیم وجود دارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

3 دست‌انداز مقابل راه قهرمانی پرسپولیس

در حالی که پرسپولیس در ابتدای لیگ شانزدهم روزهای خوبی را سپری و هوادارانش را به قهرمانی امیدوار کرده است باید تاکید کرد که برای ادامه مسابقات 3 دست‌انداز جلوی راه این تیم وجود دارد.

بخش ورزشی تبیان
پرسپولیس

آمار فوق‌العاده برانکو با پرسپولیس هواداران این تیم را کاملا امیدوار کرده که امسال و پس از ۹ سال پرسپولیس جام قهرمانی را بالای سر ببرد. این تیم در نقل‌وانتقالات هم خوب عمل کرده و مربی خوبی هم دارد و به این ترتیب می‌توان از پرسپولیس در کنار استقلال، تراکتورسازی، سپاهان و... به عنوان مدعیان قهرمانی نام برد. با این وجود اما مشکلاتی هم سر راه این تیم وجود دارد که طی ماه‌های آینده پرسپولیس را آزار خواهد داد. در واقع تهدیدهایی وجود دارد که طاهری، برانکو و بازیکنان پرسپولیس باید با آن مواجه و از کنار آن‌ها عبور کنند.

اول: پرونده ژوزه مانوئل

بدهی پرسپولیس به مانوئل نزدیک به 7 میلیارد تومان تخمین زده می‌شود چراکه پرسپولیس در صورت شکست در دادگاه هم جریمه دیرکرد و هم هزینه دادرسی را باید پرداخت کند. اگر این تیم نتواند با مانوئل بر سر نحوه پرداخت این پول کنار بیاید، یا نتواند آن را به تعویق بیندازد، پرداخت 7 میلیارد تومان بسیار سنگین و خطرناک است. به هر حال خطر کسر امتیاز از پرسپولیس وجود دارد و حتی در صورت پرداخت این پول، پرداختی‌های جاری باشگاه معوق می‌شود که این می‌تواند برای پرسپولیس و بازیکنان و مربیانش عدم تمرکز را ایجاد کند.

دوم: مقدماتی جام‌جهانی

برانکو با هوش بود که از همان ابتدا با کی‌روش در مورد بازیکنانش درافتاد، اگرچه این کار او علیه تیم ملی به شمار می‌رفت و اردوی تیم ملی را هم لغو کرد اما واقعیت این است که بازی‌ها و اردوهای تیم ملی با توجه به عملکرد خوب بازیکنان پرسپولیس و البته تعداد زیاد آن‌ها در تیم ملی، برای پرسپولیس دردسرساز می‌شود. خستگی سفرهای زیاد، اردوهای گلخانه‌ای و البته مسابقات رسمی و شکست‌ها و پیروزی‌هایش می‌تواند برای پرسپولیس دردسر‌هایی ایجاد کند؛ صرف‌نظر از خستگی، احتمالا بازی‌های فرسایشی موجب مصدومیت بازیکنان می‌شود.

سوم: لیگ قهرمانان آسیا

پرسپولیس نه تنها درگیر لیگ برتر و جام حذفی است؛ بلکه درگیر لیگ قهرمانان آسیا هم خواهد شد و با احتساب بازی‌های تیم ملی باید گفت که فشار بسیار زیادی روی شانه‌های هسته مرکزی تیم ملی وارد می‌آید. باید صبر کرد و دید برانکو چه راهکارهایی را برای خروج از این فشار وحشتناک انتخاب می‌کند و آیا او بازی چرخشی را در دستور کار قرار می‌دهد یا این‌که سعی می‌کند کمتر به تیم ملی بازیکن بدهد؟ او نشان داده که می‌تواند از بازیکنان معمولی خوب بازی بگیرد و بازیکنان را در اندازه‌ای استاندارد به میدان بفرستد، شاید هم ایوانکوویچ از جوان‌تر‌ها بازی معقول‌تری بگیرد و همچنان پرسپولیس را حفظ کند.


منبع : خراسان