تبیان، دستیار زندگی
حکایت باشگاه استقلال این روزها مصداق واقعی ضرب المثل «هر دم از این باغ بری می رسد، تازه تر از تازه تری می رسد « شده است .
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شـایعه اولتیمـاتـوم به سرمربی استقـلال

حکایت باشگاه استقلال این روزها مصداق واقعی ضرب‌المثل «هر دم از این باغ بری می‌رسد، تازه‌تر‌ از تازه‌تری می‌رسد‌« شده است‌‌‌‌. 

بخش ورزشی تبیان
منصوریان

پس از شوک مدیریتی که با انتخاب سید‌رضا افتخاری ‌رئیس کمیته فوتسال به این باشگاه و هوادارانش وارد شد، روز گذشته خبرگزاری میزان شوک دیگری را به آبی‌های پایتخت وارد کرد‌‌ و از اولتیماتوم ‌هیئت‌مدیره باشگاه استقلال به علیرضا منصوریان سرمربی جوان و ناموفق‌شان خبر داد‌‌‌‌.
شنیده می‌شود اعضای ‌هیئت‌مدیره باشگاه استقلال تصمیم گرفته‌اند با توجه به نتایج ضعیف استقلال و انتقادات زیادی که هواداران متوجه تیم کرده‌اند، تنها تا داربی به منصوریان فرصت بدهند تا نتایج ضعیف ابتدای فصل را جبران کند و در غیر این‌ صورت منصوریان باید وداعی تلخ و زودهنگام با تیم محبوبش داشته باشد‌‌‌‌.
 ‌ظاهرا این خبر را یکی از مسئولان استقلال که دوست نداشته نامش فاش شود در اختیار میزان گذاشته و گفته است: «شرایط استقلال بحرانی است و اگر فکری برای این تیم تا قبل از داربی نشود، شرایط بدتر خواهد شد‌‌‌‌.» 
جالب است که شنیده می‌شود یکی از اعضای ‌هیئت‌مدیره اعلام کرده بازی با پیکان در هفته چهارم باید آخرین فرصت منصوریان باشد و اگر استقلال نتیجه نگرفت، بهتر است فرد دیگری جایگزین منصوریان شود تا در تعطیلات لیگ بتواند استقلال را از این بحران خارج کند اما این مسئله مورد موافقت سایر اعضای ‌هیئت‌مدیره قرار نگرفته است‌‌‌‌. این گزارش در‌حالی روی خروجی این خبرگزاری رفته که ‌هیئت‌مدیره باشگاه استقلال در چند روز اخیر و حتی برای انتخاب سید‌رضا افتخاری به عنوان سرپرست باشگاه جلسه‌‌ای برگزار نکرده‌ و حال این تصمیم چگونه و در چه محلی اتخاذ شده، مجهول است! ‌
از این‌رو برخی بحث اولتیماتوم به منصوریان را شایعه‌‌ای بیش‌‌ نمی‌دانند و معتقدند حتی اگر جلسه‌‌ای هم در کار بوده، 3 بازی برای سنجش عیار یک مربی معیار و ملاک خوبی نیست به‌ خصوص این‌که منصوریان با عقد قراردادی 3 ساله به استقلال آمده و بارها هم اعلام کرده که برای رسیدن به هدف نهایی که قهرمانی در لیگ و موفقیت در لیگ آسیایی است، سال سوم را نشانه گرفته است‌‌‌‌. با این‌حال اخباری از باشگاه استقلال به گوش می‌رسد که حتی اگر اولتیماتومی هم در کار نباشد کار برای منصوریان دشوارتر شده است‌‌‌‌.
 بر کسی پوشیده نیست که برخی اعضای ‌هیئت‌مدیره چندان موافق حضور منصوریان روی نیمکت استقلال نبودند و اگر قرار به برگزاری جلسه‌‌ای باشد که در آن به سرمربی آبی‌‌‌ها تذکر یا مهلتی داده شود حداقل 2 رای مخالف علیه منصوریان وجود دارد‌‌‌‌. گویا برخی از اعضای ‌هیئت‌مدیره و شهاب جهانیان ‌رئیس ‌هیئت‌مدیره اعتقاد دارند منصوریان روی نیمکت تنهاست و باید کادر فنی تقویت شود و از این‌رو گفته می‌شود آن‌ها یک مربی کروات برای حضور در کادرفنی استقلال در نظر گرفته‌‌‌‌اند، مربی‌‌ای که ظاهرا کارنامه خوبی هم دارد و بعید نیست آبی‌‌‌ها او را با 2 هدف تقویت کادرفنی و آلترناتیو منصوریان بودن و انتخاب برای روز مبادا در نظر گرفته باشند! 
البته تقویت کادرفنی فقط نظر ‌هیئت‌مدیره نیست و پیشکسوتان باشگاه بارها درباره ضعیف بودن دستیاران و کم وزن بودن نیمکت استقلال صحبت کرده‌‌‌‌اند و اعتقاد دارند علی چینی و محمد خرمگاه کمک لازم را به منصوریان‌‌ نمی‌رسانند و باید یک مربی قوی‌تر روی نیمکت آبی‌‌‌ها باشد‌‌‌‌. در این راستا هم شنیده می‌شود منصوریان تا این لحظه زیر بار انتخاب مربی جدید آن هم از نوع خارجی‌اش نرفته و به شدت با این تصمیم مخالف است! 
منصوریان البته‌ سعی کرده هرگز پاسخی به منتقدان ندهد اما او طی صحبت‌های خصوصی خود با دوستانش در استقلال و پورحیدری اعلام کرده به کادر فنی‌اش اعتقاد دارد و با همین تیم فنی می‌تواند موفق شود‌‌‌‌.


منبع : گل