تبیان، دستیار زندگی
هفته نخست لیگ برتر کشورمان برگزار شد و در نهایت سیاه جامگان، پدیده، ماشین سازی و پرسپولیس تنها تیم هایی بودند که توانستند رقابت های این فصل لیگ برتر را با پیروزی آغاز کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نگاهی متفاوت به هفته اول لیگ برتر

سه شنبه پرونده هفته نخست لیگ برتر کشورمان بسته شد و در نهایت سیاه جامگان، پدیده، ماشین سازی و پرسپولیس تنها تیم هایی بودند که توانستند رقابت های این فصل لیگ برتر را با پیروزی آغاز کنند.

بخش ورزشی تبیان

استقلال

برخلاف بازی افتتاحیه لیگ که با تساوی 2 - 2 به اتمام رسید در مجموع شاهد بازی های پرگلی در هفته آغازین لیگ نبودیم.

در 8 بازی برگزار شده فقط 14  بار توپ از خط دروازه ها عبور کرد تا میانگین 1.75 گل در هر بازی به ثبت برسد. در ادامه این مطلب نگاهی می اندازیم به رکوردهای جالبی که در اولین هفته رقابت های لیگ شانزدهم به ثبت رسید.

رکورد استقلال 16 ساله شد

هر چند که استقلال تهران در هفته اول لیگ مقابل نفت تهران بازی خوبی را به نمایش نگذاشت اما با کسب تساوی مقابل زردپوشان توانست رکورد نباختن خود در هفته های اول لیگ برتر را همچنان حفظ کند. در 15 دوره لیگ برتر، استقلال در هفته اول شکستی نداشت و در شانزدهمین دوره این رقابت ها نیز توانست این رکورد را 16 ساله کند. این در حالی است که سایر تیم های لیگ برتری حداقل برای یک بار در بازی ابتدایی خود شکست خورده اند.

گل ها در حوالی 10 هزار

تعداد گل های رد و بدل شده در تاریخ لیگ برتر رفته رفته به 10 هزار گل نزدیک می شود. در 15 دوره گذشته لیگ برتر 8865 گل رد و بدل شده بود و با 14 گل هفته آغازین لیگ شانزدهم این تعداد به 8879 گل رسید و احتمالا در این فصل شاهد عبور تعداد گل های تاریخ لیگ برتر از مرز 10 هزار گل خواهیم بود.

خارجی ها هزار تایی شدند

دوشنبه در دیدار تیم های تراکتورسازی و استقلال خوزستان لوسیانو ادینیو، مهاجم برزیلی تراکتور زننده یکی از 2 گل تیمش بود. آقای گل لیگ چهاردهم با به ثمر رساندن اولین گل لیگ شانزدهم در بازی افتتاحیه هزارمین گل خارجی های لیگ برتر را به نام خود ثبت کرد.

علاوه بر این ادینیو در هفته اول تنها خارجی لیگ بود که پایش به گلزنی باز شد.

طلسم جالب طارمی

مهدی طارمی، آقای گل لیگ پانزدهم خاطرات خوبی از هفته ابتدایی لیگ ندارد. این فصل پنجمین سال حضور طارمی در لیگ برتر است. او قبل از رفتن به سربازی، 2 سال با شاهین در لیگ برتر شرکت کرد و زیاد فرصت بازی نداشت.  2 سال پیش به پرسپولیس رسید و امسال برای سومین سال پیاپی در این تیم بازی می کند.

اگر اتفاقات رفت و برگشت طارمی به ترکیه پیش نمی آمد مسلما او یکی از گزینه های اصلی برانکو برای بازی اول پرسپولیس در لیگ شانزدهم بود اما با توجه به دیر اضافه شدن طارمی به تمرینات پرسپولیس و درخشش زوج علیپور و امیری، آقای گل لیگ، هفته اول را از روی نیمکت تماشا کرد و در نهایت فقط 15 دقیقه در ترکیب سرخ پوشان به میدان رفت تا طلسم طارمی در هفته اول لیگ پابرجا باقی بماند. طارمی در این 5 سال هرگز نتوانسته در هفته اول گلزنی کند.

جالب تر این که او برای پنجمین سال لیگ برتر را از روی نیمکت آغاز کرد.  2 سالی که طارمی بازیکن شاهین بود، در هفته اول بازی نکرد و فصل اول حضور در پرسپولیس و در بازی مقابل نفت تهران، دایی فقط ٣دقیقه به او بازی داد. فصل پیش، طارمی هفته اول محروم بود و این فصل هم 15 دقیقه بازی کرد تا رکوردش در مجموع هفته های اول لیگ برتر فقط 18 دقیقه در ٥ سال باشد.


منبع : خراسان