تبیان، دستیار زندگی
انگشت اشاره برانکو چه در نقل و انتقالات و چه در جابجایی بازیکنانی مثل محمد انصاری و البته جدایی رامین رضائیان روی قلعه دفاعی زوم شده که قصل قبل 34 بار در هم شکست.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جابجایی مهره ها توسط برانکو برای فصل جدید/ پرسپولیس به قلعه رفت!

انگشت اشاره برانکو چه در نقل و انتقالات و چه در جابجایی بازیکنانی مثل محمد انصاری و البته جدایی رامین رضائیان روی قلعه دفاعی زوم شده که قصل قبل 34 بار در هم شکست.

بخش ورزشی تبیان

title

مهمترین ضعف پرسپولیس در لیگ پانزدهم نه در بخش تهاجمی که در قلعه دفاعی بود. پرسپولیس بارها چهار گل به حریفان رسمی و غیر رسمی خود زد اما در اکثر همان دیدارها دو گل هم دریافت کرد. در دیگر بازی ها هم شرایط همین بود و پرسپولیس در بسیاری از دیدارها گل دریافت کرد تا جاییکه  در مقابل 50 گل زده این تیم 34 گل خورده داشت و به این ترتیب نتوانست قهرمان لیگ برتر ایران شود.

در چنین شرایطی بود که برانکو دست به تغییراتی در این تیم زد و سعی کرد قبل از هر کار دیگری اول قلعه دفاع را ترمیم کند و با جذب بیرانوند، گولیچ و سید جلال حسینی نشان داد انگشت اشاره خود را روی همین منطقه زوم کرده است.

در ادامه البته رامین رضائیان از این منطقه رفت تا در دفاع راست این تیم با مشکلاتی مواجه شود اما برانکو با جذب صادق محرمی که بسیار هم از او تعریف می کند همه چیز را به شرایط بهتر نزدیک کرد او آنقدر از این بازیکن در دفاع راست راضی است که اعلام کرده وی جای رامین رضائیان را خواهد گرفت با این وجود مهمترین نشانه رضایت برانکو از صادق محرمی جابجا کردن محمد انصاری از دفاع راست به قلب دفاع است.

با توجه به رضایت برانکو و هواداران پرسپولیس از محمد انصاری این جابجایی مفهوم خاصی دارد و نکته جالب در این مفهوم خاص این است که خوردبین در مورد محمد انصاری اعلام کرد: « او آنقدر در دفاع وسط خوب بازی کرده که بعید است برانکو به او دست بزند!»

این حرف خوردبین در مورد محمد انصاری که رقبایی مثل سید جلال را کنار خود می بیند نشان از انقلاب در دفاع دارد و ریسک بزرگی که برانکو در این میان پذیرفته است. باید دید در نهایت تغییرات برانکو در قلعه دفاع چقدر جواب خواهد داد؟ موضوع اصلی در این رابطه این است که برانکو معمولا در راه جوانگرایی اشتباه نکرده است اما این را هم باید در نظر گرفت که برانکو حالا سومین سال حضورش در پرسپولیس را سپری می کند و توقع از او نه جوانگرایی که قهرمانی است.

در شطرنج حرکتی دفاعی وجود دارد که جای رخ و شاه در یک حرکت عوض می شوند و حریف کاملا گیج می شود، به نظر می رسد برانکو هم در حال به قلعه بردن پرسپولیس برای گیج کردن حریفان است.


منبع: مهر

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .