تبیان، دستیار زندگی
از اواخر هفته گذشته حرف وحدیث هایی در مورد بازگشت احتمالی مهدی طارمی به پرسپولیس در محافل رسانه ای مطرح شده است. آقای گل لیگ پانزدهم بعد از كش و قوس های فراوان، در میانه های فصل نقل وانتقالات در ساختمان باشگاه پرسپولیس حاضر شد و با این تیم برای تمدید قرار
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بازگشت طارمی ، پایان داستان

از اواخر هفته گذشته حرف وحدیث هایی در مورد بازگشت احتمالی مهدی طارمی به پرسپولیس در محافل رسانه ای مطرح شده است. آقای گل لیگ پانزدهم بعد از كش و قوس های فراوان، در میانه های فصل نقل وانتقالات در ساختمان باشگاه پرسپولیس حاضر شد و با این تیم برای تمدید قراردادش توافق كرد.

فراوری : حسین محمدی - بخش ورزشی تبیان

طارمی

با این وجود او تنها چند ساعت بعد از انتشار این خبر در تصمیمی بسیار عجیب راهی تركیه شد و بعد از چند روز اقامت در این كشور، ناگهان قرارداد رسمی دوساله اش را با باشگاه ریزااسپور به امضا رساند. انتشار این خبر، بلوایی بین هواداران فوتبال در ایران به پا كرد.اما حالا بعد از سه هفته مهدی طارمی تصمیم به بازگشت گرفت تا پرونده عجیب جابجایی هایش بسته شود .
مهدی طارمی آقای گل فصل گذشته لیگ برتر سرانجام به جمع پرسپولیسی ها بازگشت تا کار قرمزپوشان در فصل نقل و انتقالات به پایان برسد.
در خبری که سایت رسمی پرسپولیس منتشر کرده اشاره ای به مسائل بین طارمی و ریزه اسپور نشده است. در این خبر چنین آمده:
 با توجه به توافق ها در گذشته بین باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس و مهدی طارمی و تعهداتی که از این ناحیه برای دو طرف وجود دارد، اقدامات لازم از سوی باشگاه صورت گرفت و بر همین اساس، زمینه بازگشت آقای گل فصل گذشته رقابت های لیگ فراهم شده است.
 بر این اساس با توجه به هماهنگی های به عمل آمده، مهدی طارمی در بازگشت به تهران طی روزهای آتی، در تمرینات سرخپوشان حضور پیدا خواهد کرد. در این ارتباط شایان ذکر است؛ باشگاه پرسپولیس و مهدی طارمی در فروردین ماه و در جریان برگزاری رقابت های لیگ برتر توافق هایی برای ادامه همکاری و تمدید قرار با یکدیگر داشتند.

دلایل جدایی طارمی از پرسپولیس

در واقع طارمی با سه بهانه از ریزاسپور جدا شد. اگر چه او هنوز به صورت قطعی پرسپولیسی نشده اما با سه بهانه همراه تیم ترک به اردوی اتریش نرفت.
دلایل طارمی برای جدایی از ریز اسپورجالب است. او ابتدا اعلام کرد از لحاظ بدنی کشش حضور در تمرینات سنگین این تیم را ندارد و سپس بحث قرارداد قبلی با پرسپولیس را پیش کشید و مدعی شد اردیبهشت ماه برگه ای را در باشگاه پرسپولیس امضا کرده بود که نمی دانست این امضا او را ملزم می کند به تیم دیگری نرود.
بهانه سوم طارمی هم ناامنی در ترکیه بود و اعلام کرد این کشور برای او امن نیست!

طارمی و پرسپولیس محروم نمی شوند

با وجود مخالفت رسمی باشگاه ریز اسپور با جدایی طارمی او به تهران برگشت چون مدعی شده باشگاه پرسپولیس از او امضایی دارد که اگر به تهران برنگردد، همان امضا باعث محرومیت بلند مدتش می شود.
حالا که طارمی قبل از صدور آی تی سی اش از باشگاه ریز اسپور جدا شده اگر مدیران این باشگاه ترک به فیفا شکایت کنند، به شرطی که پرسپولیس ثابت کند قبل از تاریخ قرارداد طارمی و ریزاسپور با طارمی تمدید کرده بود، محرومیتی متوجه پرسپولیس و طارمی نیست و فقط این بازیکن به پرداخت غرامت محکوم می شود اما باشگاه پرسپولیس به ریزاسپور ترکیه یک پیشنهاد ارائه کرده است؛ شما از طارمی شکایت نکنید، ما هم مجوز رامین رضاییان را صادر می کنیم تا بدون مشکل برای شما بازی کند و نیازی به دریافت آی تی سی او از طریق فیفا نباشد.
البته باشگاه ریزاسپور فعلا پیشنهاد پرسپولیس را نپذیرفته و اعلام کرده موضوع رضاییان ربطی به ماجرای طارمی ندارد و طارمی یا باید در ریز اسپور بماند و یا یک و نیم برابر مبلغ قراردادش یعنی چهار میلیارد و یک صد میلیون تومان خسارت بدهد.

برانکو: به خاطر هواداران گذشت کردیم

برانکو ایوانکوویچ که اعلام کرده بود برای طارمی جایی ندارد در مصاحبه ای تازه اعلام کرده: به خاطر هواداران پرسپولیس گذشت کردیم. او از کاری که کرده پشیمان شده و ما هم قراردادی با او امضا کردیم که اذیت های هواداران در این مدت جبران شود.
برانکو همچنین گفت: طارمی تنها یک امضا با حضور در پرسپولیس فاصله دارد. به گفته سرمربی پرسپولیس طارمی از فردا در تمرین این تیم حضور خواهد یافت.


منابع: ایسنا ، فارس