تبیان، دستیار زندگی
نکونام: وقتی امثال دایی و مهدوی کیا مراسم خداحافظی نداشتند، من هم انتظاری ندارم
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نکونام: وقتی امثال دایی‌ و مهدوی‌کیا مراسم خداحافظی نداشتند، من هم انتظاری ندارم

نکونام

جواد نکونام که امروز در مرکز خیریه نگهداری از کودکان ناتوان بهشت امام رضا (ع) حضور یافت و از فوتبال خداحافظی کرد گفت: خیلی ممنون از مرکز بهشت امام رضا (ع) که این فرصت را به من داد.

خیلی‌ها می‌توانستند در این مرکز حضور داشته باشند اما به علت کمبود جا نتوانستیم همه آن‌ها را دعوت کنیم. من مدیون پرویز ابوطالب و بنی‌جمالی هستم چرا که آن‌ها راه فوتبال را به من نشان دادند. از پدرم تشکر می‌کنم که از من مانند گل نگهداری کرد تا پله‌های موفقیت را طی کنم. امروز دو تن از بزرگان فوتبال ایران علی دایی و کریم باقری حضور دارند که افتخار همبازی بودن با آن‌ها را داشتم.

او اضافه کرد: البته علی دایی مدتی مربی من بوده و به آن افتخار می‌کنم. وقتی برای بازیکنان بزرگی مانند علی دایی، مهدی مهدوی کیا و علی کریمی مراسم خداحافظی برگزار نمی‌کنند، من هم این مراسم را نمی‌خواهم. هنوز هم غریبانه رفتن دایی روی دل من سنگینی می‌کند. من دنبال مراسم خداحافظی نیستم و به آن نیاز ندارم. فقط از مسئولان می‌ خواهم به بزرگان فوتبالشان احترام بگذارند. البته مردم همواره به ما احترام گذاشته‌اند و روی صحبتم با مسئولان است.

نکونام ادامه داد: دوست داشتم در کنار این بچه‌ها باشم. آن‌ها بودند که من را برای حضور در این محل پذیرفتند.
وی درباره مربی‌گری در تیم ملی گفت: صحبت‌هایی از سال گذشته وجود دارد. با آقای تاج جلسه داشتم و صحبت حضور من در تیم ملی به الان برنمی‌گردد. نمی‌توانم صحبت‌های جلسه با تاج را بگویم.
او در پاسخ به این سوال که سال گذشته در فهرست پرویز مظلومی بود ولی نتوانست در این تیم حضور یابد گفت: دوست ندارم امروز در این باره صحبت کنم. ما استقلالی‌ها امیدواریم این تیم موفق شود. همه می‌آیند و می‌روند و این استقلال است که باقی می‌ماند ولی سال گذشته درست است من در فهرست پرویز مظلومی حضور داشتم.
نکونام در پاسخ به این سوال که چرا علی دایی و کریم باقری به عنوان بازیکنانی که در پرسپولیس حضور داشتند در مراسم خداحافظی او هستند و بازیکن استقلالی دیده نمی‌شد گفت: من از منصور پورحیدری برای این مراسم دعوت کردم اما او نتوانست به مراسم برسد. علی دایی و کریم باقری فقط پرسپولیسی نیستند و جزو بزرگان فوتبال ما هستند. دایی سال‌ها کاپیتان تیم ملی بوده و قلبا کریم باقری را دوست دارم. خیلی‌ها باید در این مراسم حضور پیدا می‌کردند و کسان زیادی بودند که برای من زحمت کشیدند اما به دلیل محدودیت جا نتوانستم از افراد زیادی دعوت کنم.
کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال با بیان اینکه از خداحافظی از فوتبال ناراحت نیست بیان کرد: من خودم را برای مرحله جدیدی آماده کردم و می‌خواهم در دوره مربی‌گری هم موفق شوم. در سال‌های آخر نمی‌خواستم زیاد باشگاه‌هایم را عوض کنم و به همین دلیل تصمیم گرفتم از فوتبال خداحافظی کنم. البته این تصمیم قبلا گرفته بودم و فقط در رسانه‌ها عنوان نمی‌کردم.
او در پاسخ به این سوال که آیا قرار است به کادر فنی تیم ملی اضافه شود گفت: هنوز این اتفاق قطعی نشده فعلا باید با فدراسیون فوتبال و آقای کی‌روش صحبت کنم. اگر قرار باشد مربی‌گری را از جایی شروع کنم فکر می‌کنم حضور در کنار مربی بزرگی مانند کی‌روش بهترین کلاس باشد.
نکونام درباره اینکه چرا در بازی با شیلی و سوئد مراسم خداحافظی نگرفتند گفت: قبل از بازی کی‌روش به من گفت که می‌تواند از مسئولان بخواهد که در آنجا برای من مراسم خداحافظی بگیرند اما من گفتم که دوست دارم این اتفاق در ایران بیفتد و مایل نیستم که مراسم خداحافظی‌ام را خارج از کشور برگزار کنم. قبل از من کسانی بودند که مراسم خداحافظی برای آن‌ها نگرفتند و علاقه‌مند بودم برای من هم این اتفاق بی‌سروصدا رخ بدهد.
او درباره اینکه آیا کلاس‌های مربی‌گری را هم سپری می‌کند گفت: سال گذشته کلاس‌های مربی‌گری را رفتم و الان که فوتبال را کنار گذاشتم آن را ادامه خواهم داد. دوست دارم به طور اصولی مربی‌گری را دنبال کنم. برای کلاس‌ها هم ثبت نام کرده‌ام.


منبع : خبرآنلاین

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .