تبیان، دستیار زندگی
کمتر کسی فکر می کرد پس از آن حرف های آتشین محرم نویدکیا در برنامه نود او راهی برای بازگشت به سپاهان داشته باشد.اما برخلاف تصورات اولیه او خیلی راحت بازگشت اما باید یک کار خاص را انجام می داد که تنها شرط بازگشتش هم همان بود.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چگونه نوید کیا به سپاهان بازگشت؟

کمتر کسی فکر می کرد پس از آن حرف های آتشین محرم نویدکیا در برنامه نود او راهی برای بازگشت به سپاهان داشته باشد.اما برخلاف تصورات اولیه او خیلی راحت بازگشت اما باید یک کار خاص را انجام می داد که تنها شرط بازگشتش هم همان بود.

مهدی طاهرخانی - بخش ورزشی تبیان
نوید کیا

شبی که محرم نوید کیا با آن توپ پر در استودیو نود نشست و از بالا تا پایین باشگاه سپاهان را به توپ بست، این تنها عادل فردوسی پور بود که برخلاف همه مجری های تلویزیون، علیه میهمان برنامه اش موضع گرفت  و به نوعی وکیل مدافع باشگاه سپاهان و پیشکسوتانش شد. اما حالا طرفین با یکدیگر به صلح رسیدند و تاسف بار تر از همه اینکه هر دو جناح نود و مجری اش را مقصر می دانند. شاید بهتر بود فردوسی پور همانند دیگر مجریان برنامه های ورزشی سکوت می کرد و مرتب بر آتش خشم نویدکیا می افروخت. با این وجود پس از اتمام آن برنامه که کاپیتان سپاهان بد همه را گفت، کمتر کسی فکر می کرد دیگر جایی برای او در اصفهان مانده باشد. اما مدیریت سپاهان با برگرداندن محرم نشان داد چرا این بازیکن برابر دوربین نود و میلیون ها بیننده بدون ترس، علیه همه صحبت کرد و از عواقبش نترسید. نویدکیا مطمئن بود آخر سد با یک معذرت خواهی فرمالیته ساده همه چیز حل خواهد شد و او مجددا به تیم اضافه می شود.
اما روند بخشیده شدنش هم به همین سادگی ها نبود. نوید کیا که تصور می کرد می تواند امسال در تیم دیگری به غیر از سپاهان بازی کند وقتی متوجه شد هیچ پیشنهاد دندان گیری ندارد و دست آخر مجبور است یا به پدیده برود و یا نیمکت نشین تراکتورسازی شود، به دنبال راهکار برای ماندن گشت. او کدهای پشیمانی را فرستاد اما سبحانی نیا که نفر اول باشگاه سپاهان به حساب می آید برای وی تنها یک شرط گذاشت. شرط او معذرت خواهی رو در رو با همه افرادی بود که محرم در برنامه نود علیه آنها حرف زده بود. در ابتدا تصور می شد که نویدکیا با توجه به غرورش زیر بار این حرف نمی رود اما او که سال های پایانی فوتبالش را سپری می کند در عین ناباوری این پیشنهاد را پذیرفت. وقتی سبحانی نیا جواب مثبت را شنید ترتیب یک میهمانی درون خانوادگی را در باشگاه سپاهان داد و تقریبا همه پیشکسوتانی که محرم با تانک از روی آنها رد شده بود را دعوت کرد.
نوید کیا به این میهمانی رفت و با روبوسی با تک تک میهمانان از آنها معذرت خواهی کرد و دست آخر همه تقصیرات را به گردن عادل فردوسی پور و برنامه نود انداخت.
از آنجایی که همیشه کوتاه ترین دیوار در ورزش و فوتبال ایران، رسانه ها هستند، این موضوع به همین راحتی ختم به خیر شد و حالا عبدالله ویسی مجبور است همانند دیگر مربیان سابق سپاهان به زور به محرم نوید کیا باز بدهد. نیمکت نشینی او یعنی اعتراض سکو ها. از سوی دیگر با توجه به جوان شدن و بی مهره شدن سپاهان، ویسی می داند که اگر حمایت نویدکیا نباشد شاید کارش به نیمفصل هم نرسد. این بی مهره ترین و ضعیف ترین سپاهان یک دهه اخیر است و خیلی ها وعده دادند ویسی با این جوانان در بهترین حالت می تواند سهمیه بگیرد و دیگر خبری از تکرار قهرمانی نیست. حالا باید دید حرف آنها درست از آب در می آید یا نه.