تبیان، دستیار زندگی
بدون شک یک نفر این وسط همه حقیقت را آنطور که هست و وجود دارد نمی گوید. در دقایقی که بمب خبری در آرژانتین و زیر خط استوا منجر شد و آلبی سلسته سومین فینال متوالی اش را باخت و مهمتر از آن مسی از دنیای فوتبال ملی خداحافظی کرد، درست همان لحظاتی که در بالای خط
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

واکاوی از پرونده طارمی و پرسپولیس

بدون شک یک نفر این وسط همه حقیقت را آنطور که هست و وجود دارد نمی گوید. در دقایقی که بمب خبری در آرژانتین و زیر خط استوا منجر شد و آلبی سلسته سومین فینال متوالی اش را باخت و مهمتر از آن مسی از دنیای فوتبال ملی خداحافظی کرد، درست همان لحظاتی که در بالای خط استوا هواداران اسپانیا و انگلیس ناباورانه شاهد تخریب کاخ رویای شان بودند مهمترین اتفاق فوتبال ایران به حضور دو بازیکن ملی پوش پرسپولیس در ترکیه  اختصاص داشت.

مهدی طاهرخانی - بخش ورزشی تبیان
مهدی طارمی

حتی سایت های متمایل به رنگ آبی و کانال های تلگرامی استقلال هم ثانیه به ثانیه اخبار متناقض رسیده از ترکیه را گزارش می دادند. طارمی رفت، رضائیان می رود. طارمی باز می گردد. رامین باید محروم شود و...
اما این وسط "همه "حقیقت را چه کسی می داند و به واقع آنچه همه در موردش همه چیز را نمی دانند ، چیست؟ باید از ابتدا مرور کنیم. مهدی طارمی قبل از داربی خواهان تمدید قراردادش شد. اما یکی از ایجنت های معروف در فوتبال اسپانیا که از قضا با یکی از بازیکنان سرشناس تیم ملی فوتبال ایران در ارتباط است، با دیدن فیلم گل های طارمی مدعی شد او را به یک لیگ بزرگ می برد.
یک تماس کافی بود تا بعد از پایان لیگ پانزدهم و کوتاه ماندن دست قرمزها به واسطه قانون قدیمی تفاضل گل از جام قهرمانی، طارمی عزم رفتن به لیگی را کند که اگر پرسپولیس درآن حضور داشت بنا به قانون بازی رو در رو باید روز 24 اردیبهشت بساط قهرمانی اش را در تهران برپا می کرد.
تقریبا همه مطمئن بودند که طارمی به لالیگا می رود اما اتفاقات رخ داده کار را به جایی رساند که او به پیشنهاد یونان رضایت داد.اما بخاطر بدقولی یونانی ها آقای گل لیگ قید آنجا را هم زد. تا اینجای کار را همه به صورت کامل می دانند.
اما اتفاق مهم دقیقا از اینجا به بعد رخ داد که همه کم و بیش از آن مطلع هستند اما نه تمامش را. حسین هدایتی قهرمان این روزهای دنیای اینستاگرام وارد کارزار شد و وعده داد همانطور که وحید امیری را پرسپولیسی کرد، مقدمات ماندن طارمی را هم جور می کند. آخر هفته آنها به یک رستوران خاص رفتند. صاحب رستوران(ع.پ) یکی از دوستان نزدیک هدایتی و پروین است. خداداد عزیزی هم از قضا میهمان آن جمع بود. او خیلی صریح وارد بحث می شود و به هدایتی می گوید اگر خواهان ماندن طارمی هستی مرد و مردانه پولش را بده. جواب هدایتی تقریبا همه را شوکه می کند؛ پول به اندازه کافی همین الان به صورت ارز در خانه است و آقا مهدی لب تر کند خدمتش می دهم.  شاید به واسطه این رک رگویی خداداد و هدایتی بود که مهدی طارمی روز شنبه قبل از ترک تهران و رفتن به سفر دو روزه ترکیه، به ساختمان باشگاه قرمزها رفت.
حالا سوال بزرگ این است در این جلسه کوتاه چه حرف هایی رد و بدل شد؟ مسئولان باشگاه در مصاحبه های رسمی خود می گویند طارمی به آنها قول داد که سه شنبه شب از ترکیه باز می گردد و روز چهارشنبه یا پنجشنبه قرارداد می بندد. اما ما تا این لحظه شاهد هیچ واکنشی از سوی طارمی نبودیم. اما دوستان نزدیکش می گویند وقتی هدایتی صریحا دم از ارز و پول نقد می زند چرا نباید روز شنبه بخش از پیش قرارداد به صورت نقدی و یا چک به طارمی داده می شد، اصلا حضور طارمی در ساختمان باشگاه چه پیامی داشت؟
هدایتی در آخرین پست اینستاگرامی اش به صورت کد وار عنوان کرده که پول طارمی هم اکنون در دست باشگاه است.
اما اینکه چرا علی اکبر طاهری علی رغم حضور فیزیکی طارمی در باشگاه، نتوانسته همان روز شنبه، کار ماندن این بازیکن را تمام کند، از نکات مبهم و پیچیده این پرونده است. بدون تردید، دغدغه اصلی مهدی طارمی بستن بک قرارداد خوب و نان و آبدار است. وقتی در رسانه ها عنوان می شود بازیکنی مثل بختیار رحمانی که فصل قبل بیشترین کنایه را از هواداران تراکتورسازی شنید، با رقم یک میلیارد و نیم به استقلال پیوسته، چرا طارمی به عنوان ارزشمندترین بازیکن لیگ پانزدهم نباید چنین رقمی را از پرسپولیس بگیرد؟
هدایتی توپ را به زمین باشگاه انداخته است. اگر حرف او دروغ  باشد قطعا مسئولان باشگاه واکنش نشان می دهند. نشان ندادند یعنی چیزکی وجود دارد. گویا دو روز پایانی هفته جاری  زمانی است برای فاش شدن همه داستان.همه آن چیزی که طرفین در موردش به صورت شفاف حرف نزدند و کماکان نمی زنند.
یا طارمی به واسطه کمک هدایتی که قطعا بیشتر از 500 میلیون تومان است می ماند و قرارداد جدیدی را امضا می کند و یا اینکه ناگهان فوتبال ایران با یک خبر بسیار جدید عجیب مواجه خواهد شد. طبق اطلاعاتی که رسیده است، در صورت عدم توافق با پرسپولیس که دست کم مستلزم پرداخت رقمی بالغ بر یک و نیم میلیارد تومان به طارمی است،شاید او از آخرین پیشنهادش پرده برداری کند. نه ترکیه نه ایران. یک تیم کوچک اما در لیگی معتبر در اروپا.