تبیان، دستیار زندگی
حجم انتقادات هواداران پرسپولیس بخاطر رفتار طارمی و رضاییان موجب شده که آینده کاری طاهری با یک چالش جدی مواجه شود.هدف وزارت ورزش آرام نگه داشتن جو سرخابی هاست اما حالا در پرسپولیس به واسطه مدیریت عجیب طاهری همه چیز در آستانه یک زلزله قرار دارد.وقتی روز شنب
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نقش مدیرعامل پرسپولیس در بحران های اخیر

حجم انتقادات هواداران پرسپولیس بخاطر رفتار طارمی و رضاییان موجب شده که آینده کاری طاهری با یک چالش جدی مواجه شود.هدف وزارت ورزش آرام نگه داشتن جو سرخابی هاست اما حالا در پرسپولیس به واسطه مدیریت عجیب طاهری همه چیز در آستانه یک زلزله قرار دارد.

مهدی طاهرخانی - بخش ورزشی تبیان
مدیرعامل پرسپولیس

وقتی روز شنبه مهدی طارمی به ساختمان باشگاه پرسپولیس رفت، علی اکبر طاهری خوشحال ترین فرد مجموعه قرمزها بود. هواداران همواره اعتقاد دارند که او هنر مذاکره را نمی داند و اگر پول های هدایتی نبود همین وحید امیری هم به اردوگاعه رقیب می پیوست. ماندن طارمی مهمترین خواسته هواداران بود و از سوی دیگر دو گاف عجیب در مدیریت طاهری رخ داده که در صورت اثباتش شاید وی به راحتی هر چه تمام تر صندلی ارزشمندش را از دست بدهد.
در بحث طارمی هیچ مشکل مدیریتی در ابتدا وجود نداشت. آقای گل لیگ پانزدهم قصد حضور در فوتبال اروپا را داشت که پیشنهاد خوبی برایش نیامد. سپس قرار شد با کمک هدایتی در پرسپولیس بماند. پیرو همین صحبت ها بود که روز شنبه به ساختمان باشگاه رفت و تیتر همه روزنامه های ورزشی در روز یکشنبه به بازگشتش اختصاص یافت. اما او در سفری عجیب به همراه رامین رضاییان به ترکیه رفت و در روز دوشنبه یک سایت ترک مدعی شد که طارمی به تیم ریزه اسپورت می رود! خبری که آب سردی بود بر پیکر هواداران پرسپولیس. آنها حالا نوک پیکان اتهام را متوجه مدیرعامل تیم کردند. چرا در صورتی که طارمی به باشگاه آمد آنها عرضه امضای قرارداد با وی را نداشتند؟ اگر حسین هدایتی مدعی کمک است چرا همان روز نصف قرارداد به او پرداخت نشد؟ یا دست کم هر مبلغی که هدایتی می گوید می خواهد بپردازد چرا آن روز برای نشان دادن حسن نیت به طارمی داده نشد؟هواداران انتظار داشتند به هر قیمتی که بود طاهری می بایست ماندن طارمی را تضمین می کرد. او به ترکیه رفته و مشخص نیست با امضای قرارداد باز می گردد یا نه. هر چه باشد هواداران قرمز دچار بحران عجیبی شدند. اما گاف مدیریتی طاهری به نوع قرارداد رامین رضاییان مربوط می شود. مدافع راست و ملی پوش قرمزها مدعی است که به واسطه بندی که در قراردادش دست نویس وارد شده به علت عدم تسویه تا 15 خرداد ماه 95 به صورت اتوماتیک وار قراردادش برای سال دوم فسخ می شود!
اگر حق با رضائیان باشد و دست آخر کمیته انضباطی فدراسیون قرارداد او را فسخ شده بداند آنگاه آینده طاهری با یک چالش جدی رو به رو خواهد شد. چرا که وی پیش از این مدعی بود که محمد حسین کنعانی زادگان، همان مهره ای که قرمزها 5 سال قبل رویش سرمایه گذرای کردند 4 ماه دیگر با پرسپولیس قرارداد دارد اما بعدا مشخص شد که چنین نیست و او به همین راحتی با پشت کردن به هواداران پرسپولیس روانه استقلال شد.
سطح اعتراضات بالاست. دولت نمی خواهد در سال انتخابات، بهای چنین مسائلی را بدهد. از این رو وزیر ورزش اگر ببیند طاهری در اتفاقات رخ داده مقصر است آن وقت بخاطر دستور مقامات بالا دستی، علی رغم میل باطنی اش مجبور است عذر رفیق 20 ساله اش را بخواهد.
البته از سوی دیگر اگر گاف ها جمع شوند و طاهری بتواند دست کم رضایان و طارمی را بازگرداند و در پرونده کنعانی زادگان، پیروز شود آن وقت شاید میخ های صندلی اش سفت تر از قبل هم شود. روزهای حساسی پیش روی پرسپولیس، هوادارانش و همچنین مدیرعاملش است. باید دید آخر و عاقبت این گاف ها چه می شود.