تبیان، دستیار زندگی
سرانجام مهم ترین گره نقل وانتقالات فوتبال ایران باز شد و مهدی طارمی قراردادش را با پرسپولیس تمدید کرد. در آغاز فصل نقل وانتقالات این طور به نظر می رسید که دیگر دست قرمزها به طارمی نخواهد رسید؛ چراکه او پیشنهادهای متعدد اروپایی دارد و حاضر به ادامه کار در
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آخرین خرید ، بهترین خرید

سرانجام مهم ترین گره نقل وانتقالات فوتبال ایران باز شد و مهدی طارمی قراردادش را با پرسپولیس تمدید کرد. در آغاز فصل نقل وانتقالات این طور به نظر می رسید که دیگر دست قرمزها به طارمی نخواهد رسید؛ چراکه او پیشنهادهای متعدد اروپایی دارد و حاضر به ادامه کار در پرسپولیس نیست.

بخش ورزشی تبیان
طارمی

با این وجود هر چه جلوتر رفتیم، دو طرف کمتر به نتیجه رسیدند تا یک بار دیگر به همکاری مشترک فکر کنند. از این سو پرسپولیس در جذب مهاجم نوک توانا ناکام ماند. آنها هر چه بازار داخلی را جست وجو کردند متاعی که کیفیت نزدیک به طارمی را هم داشته باشد، پیدا نکردند. در چنین وضعی، پرسپولیسی ها به جذب کاوه رضایی رضایت دادند؛ اما در کمال شگفتی این بازیکن هم به سمت استقلال پیچید تا دست سرخ ها لای پوست گردو بماند. از سوی دیگر خود طارمی هم هرچه پیشنهادهای خارجی اش را بالا و پایین کرد، به نتیجه روشنی نرسید.
نقطه آخر تقلاهای او، حضور در یک تیم ناشناس در لیگ یونان بود که مطلقا نمی توانست پاسخ مناسبی برای استعداد آقای گل لیگ ایران باشد. در این شرایء پروژه مذاکرات دوباره استارت خورد و طرفین با میانجیگری حسین هدایتی دوباره پای میز مذاکره نشستند. این بار بر خلاف دفعه قبل این طور به نظر می رسید که شرایط برای توافق مهیا است. در نهایت هم همین اتفاق رخ داد و طارمی بعد از بیشتر از یک ساعت مذاکره با مدیران باشگاه، راضی شد در پرسپولیس باقی بماند.

خط و نشان برانکو

دیروز و قبل از مراجعه مهدی طارمی به دفتر باشگاه پرسپولیس، برانکو ایوانکوویچ در یک نشست خبری به سوالات اصحاب رسانه پاسخ داد. طبیعی بود که مهم ترین پرسش ها از سرمربی کروات سرخپوشان درخصوص طارمی و سرنوشت این بازیکن باشد.
برانکو در مورد آقای گل تیمش و نیز گلایه های منتسب به او در مورد اینکه چرا باشگاه سراغش را نگرفته، به این شکل جواب داد: «من باید اعتراف کنم که با این سوال شما غافلگیر شدم که می گویید طارمی را می خواهید یا نه. ما با طارمی پیش از عید مذاکره کردیم؛ اما وقتی بازیکنی نمی خواهد بماند، کاری نمی توانیم انجام بدهیم. ما قبل و بعد از عید با طارمی مذاکره کردیم، اما او خودش گفته دوست دارد به فوتبال اروپا برود. درست است که ما به عنوان آقای گل لیگ روی او حساب می کنیم، اما همه چیز به خودش بستگی دارد. او قراردادش تمام شده و خودش تصمیم می گیرد که می ماند یا می رود.»
 ایوانکوویچ در ادامه حسابی برای مهاجم بوشهری خط و نشان می کشد: «طبیعی است که اگر طارمی به جمع ما برگردد، قبل از هر چیز مشکل بدنی خواهد داشت. ما الان وحید امیری، علی علیپور، ساسان انصاری و شهاب زاهدی را در خط حمله داریم. اگر طارمی هم نیاید، به دنبال مهاجم خارجی خواهیم بود.
بازیکنی هم که گلزن باشد و سطح بسیار بالایی داشته باشد، کم پیدا می شود؛ اما ما باید تلاش خودمان را بکنیم. ما به دنبال مهاجم خارجی هستیم، اما ساده پیدا نمی شود. نمی خواهیم بازیکنی جذب کنیم که فقط او را آورده باشیم. من خودم برای خط حمله گزینه دارم. امید عالیشاه، علیپور، زاهدی و امیری هستند و باید به دنبال گزینه دیگر هم باشیم. ساسان انصاری هم هست که فصل گذشته عملکرد خوبی داشت. این طور نیست که در خط حمله بدون بازیکن باشیم. بازیکنان خودمان کیفیت خوبی دارند و ما به دنبال بازیکن دیگری هم هستیم.»
 او که از بی انضباطی برخی بازیکنانش حسابی شاکی بود، در ادامه به موضوع رامین رضاییان پرداخت و گفت: «درباره این بازیکن باید بگویم متاسفانه هیچ تماسی با او نداشتم. تلفنش را پاسخ نمی دهد و با هیچ کس در باشگاه در تماس نیست و از او اطلاعی نداریم. ما درباره او از رسانه ها اطلاعات می گیریم. باشگاه هر چند روز یک بار با این بازیکن تماس گرفته اما پاسخ نداده است. در مورد قراردادش با باشگاه هم بی اطلاع هستم. ما با طارمی هم تماسی نداشتیم و نتوانستیم او را پیدا کنیم. باشگاه درباره طارمی و رضاییان تمام تلاش خود را کرده که آنها بمانند، اما موفق نشده است. وقتی این دو جواب نمی دهند نمی توانیم در خیابان ها دنبال آنها باشیم.» این اتفاق در حالی رخ می دهد که دیروز و ساعتی بعد از نشست خبری برانکو، مسوولان باشگاه پرسپولیس مدعی شدند مشکل رضاییان که مربوط به بیماری پدرش بوده حل شده و او از دو روز دیگر سر تمرینات تیم حاضر خواهد شد. هرچند با شرایط موجود بعید به نظر می رسد برانکو به سادگی از کنار رفتار رضاییان بگذرد.

قرارداد دو ساله

دیروز و بعد از پایان جلسه مشترک طارمی با مدیران باشگاه پرسپولیس، خود این بازیکن از اظهارنظر در مورد آینده اش خودداری کرد؛ اما رسانه ها به نقل از مدیر روابط عمومی باشگاه از حصول توافق نهایی و تمدید قریب الوقوع قرارداد این بازیکن خبر دادند. در این میان سایت ورزش سه مدعی شد طول مدت قرارداد جدید طارمی دو ساله خواهد بود. این بازیکن دیروز بعد از پایان جلسه با مدیران باشگاه راهی فرودگاه شد تا به بوشهر سفر کند. گفته می شود او از روز سه شنبه در تمرینات سرخپوشان حاضر خواهد شد.


منبع: گل