تبیان، دستیار زندگی
شاید باورش برای هواداران سپاهان سخت باشد اما سیاست امسال مدیران بالادستی این تیم کاملا متفاوت از قبل است.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سونامی تغییرات در سپاهان

شاید باورش برای هواداران سپاهان سخت باشد اما سیاست امسال مدیران بالادستی این تیم کاملا متفاوت از قبل است.

مهدی طاهرخانی- بخش ورزشی تبیان
سپاهان

گروه ورزش تبیان: دیگر خبری از قراردادهای میلیاردی(به جز چند مورد خاص) نیست و قرار است یک سناریو متفاوت در نصف جهان پیاده شود.
 محمدرضا خلعتبری و دیگر ستاره های با تجربه سپاهان قبل از پایان فصل می دانستند که دیگر خبری از قراردادهای میلیاردی و دریافت پول های کلا در زمان مقرر نیست. همان آپشنی که موجب شده بود سالیان سال در اصفهان بمانند و بی دغدغه  فقط فوتبال بازی کنند.  اینگونه است که آنها در اینستاگرام هر روز در حال گذاشتن یک پست جدید هستند و به نوعی در حال فرستادن پالس مثبت برای تیم هایی اند که شاید آنها را بخواهند. اما موضوع چیست و قرار است چه اتفاقی رخ دهد؟
مدیران بالا دستی کارخانه فولاد مبارکه و مهمتر از آن وزارت صنایع و تیم اقتصادی دولت یازدهم پس از نتایج نا امید کننده این فصل سپاهان و کسب رتبه عجیب یازدهم از یک سو و قهرمان شدن تیم استقلال خوزستان که یک چهارم سپاهان هم هزینه نکرد، موجب شد که آنها به فکر تحولات بنیادین در سپاهان بیافتاند. از محرم نوید کیا تا خلعتبری و وریا غفوری. همه بازیکنان گران قیمت و پا به سن گذاشته طی یک برنامه از پیش تعین شده دیگر جایی در سپاهان نخواهند داشت. حتی اصغر باقریان به عنوان مدیرعامل هم به احتمال بسیار در آینده نه چندان دور جایش را به یک مدیر تازه نفس تر می دهد.
مدیران فولاد مبارکه که در یک دهه اخیر بیشترین رقم را در بین همه تیم های ایرانی صرف جذب بازیکن کردند و از قضا بهترین نتایج ممکن را گرفتند ، می خواهند اینک با روش دیگری پیش بروند.
از این رو در اولین اقدام سراغ مربی ای رفتند که تبحرش شناسایی  و جذب بازیکنان جوان و ناشناخته است. اما قرار نیست سپاهان محل آزمون و خطا شود. چرا که این تیم یکی از قطب های اصلی فوتبال ماست و باید حتما در کورس قهرمانی باشد. از این رو بودجه کافی را به ویسی می دهند تا سراغ جوانانی برود که قادر به قهرمان کردن سپاهان باشند.
 برای باز شدن جا در نخستین گان اکثر ستاره های پا به سن گذاشته کنار می روند. از سوی دیگر به ویسی این اختیار داده می شود دست کم در هر پست یک بازیکن ستاره اما زیر 25 سال را جذب کند. گفته می شود امید ابراهیمی یکی از این مهره هاست که امسال به صورت استثنایی شاید بیش از یک میلیارد تومان در سپاهان بگیرد. مدیران سپاهان فصل قبل به صورت جدی به دنبال ابراهیمی که بازیکن سابق خودشان هم به حساب می آید، بودند اما به او پیشنهاد 900 میلیون تومانی دادند که دقیقا 300 میلیون تومان کمتر از پیشنهاد استقلال بود.
اما قضیه امسال متفاوت است. قرار است چند ستاره با قیمت های نسبتا بالا جذب شود اما 70 درصد تیم را بازیکنان ارزان تر اما آینده دار تشکیل دهند. بازیکنانی مثل ارسلان مطهری و مهدی ترابی که آینده روشنی را پیش رو دارند. البته با توجه به قرارداد 2 ساله ترابی  با سایپا شاید او جز مهره های گران قیمت به حساب بیاید.
البته این کار به طور قطع خطرهای خودش را هم دارد. اگر در چند هفته ابتدایی لیگ شانزدهم ، ویسی نتواند با سپاهان نتایج خوبی را بگیرد شاید به کل پروژه با شکست مواجه شود. از این رو قرار شده تا با کارشناسی کامل خریدهای مورد نظر انجام شود. سپاهان می خواهد کماکان پر افتخار ترین تیم لیگ برتر باشد اما با الگویی متفاوت از گذشته. بدون ریخت و پاش و هزینه چند ده میلیاردی.
حالا باید دید در گام نخست ویسی حاضر به حضور در این تیم می شود یا نه. اگر او پاسخ مثبت بدهد آن وقت با بزرگترین چالش زندگی اش مواجه خواهد شد. در یک سوی سکه ناکامی است و بی رحمی فوتبال و دقیقا همان بلایی که سر حسین فرکی قهرمان لیگ چهاردهم و سیزدهم آمد. اما اگر ویسی بتواند با سپاهان جوان شده نتیجه بگیرد آنگاه او پیش قراول مربیان جوان و تابو شکن فوتبال ایران می شود.