تبیان، دستیار زندگی
با شروع فصل جاری رقابت های لیگ برتر خیلی زود مشخص شد مشکلات خط دفاع دغدغه مشترک برانکو و مظلومی در لیگ پانزدهم است. ساختار نامطمئن خط دفاعی استقلال و پرسپولیس باعث شده تا در اکثر بازی های این 2 تیم، بازیکنان تیم مقابل در طول 90 دقیقه چندین بار در موقعیت گ
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

صعود با رحمتی، سقوط با سوشا

با شروع فصل جاری رقابت های لیگ برتر خیلی زود مشخص شد مشکلات خط دفاع دغدغه مشترک برانکو و مظلومی در لیگ پانزدهم است. ساختار نامطمئن خط دفاعی استقلال و پرسپولیس باعث شده تا در اکثر بازی های این 2 تیم، بازیکنان تیم مقابل در طول 90 دقیقه چندین بار در موقعیت گلزنی قرار بگیرند اما در این بین شماره یک های 2 تیم هستند که تفاوت ها را رقم می زنند.

بخش ورزشی تبیان
رحمتی

پنج شنبه در هفته بیست وهشتم رقابت های لیگ برتر، یک بار دیگر پرسپولیس چوب اشتباه بزرگ سوشا مکانی را خورد و در مقابل استقلال با سوپر واکنش سیدمهدی رحمتی در دقیقه 93 توانست 3 امتیاز شیرین را کسب کند. پنج شنبه در بازی های همزمان استقلال و پرسپولیس یک بار دیگر تفاوت رحمتی و سوشا به چشم آمد و در نهایت همین تفاوت، جابه جایی 2 تیم در صدر جدول را به دنبال داشت.
 رحمتی در این فصل به خوبی ثابت کرده که داشتن دروازه بان خوب یکی از دلایل اصلی موفقیت تیم های بزرگ است. در حالی که بسیاری از تیم های لیگ برتری به دلیل ضعف در درون دروازه امتیازات زیادی از دست داده و می دهند، مهدی رحمتی با حضورش درون دروازه استقلال یکی از اصلی ترین دلایل موفقیت این تیم است. شماره یک استقلالی ها هم مثل دیگر دروازه بان های بزرگ بدون اشتباه نیست اما کفه امتیازاتی که به تنهایی برای تیم می گیرد، نسبت به کفه اشتباهاتش کاملا سنگینی می کند. رحمتی این فصل سعی کرده شخصیتی کاریزماتیک داشته باشد. بازیکنی که نقشی فراتر از یک دروازه بان یا حتی یک کاپیتان را برای تیمش بازی می کند و در بحرانی ترین شرایط سعی می کند با حضوری فعال در فضای مجازی شرایط را کمی آرام تر کند.
 رحمتی این فصل خارج از مستطیل سبز بی حاشیه بوده و در مستطیل سبز تا می توانسته با سیوهای منحصر به فردش برای استقلال امتیاز گرفته. اما هر چه استقلال در این فصل از وجود یک دروازه بان شش دانگ سود برده به همان اندازه هم پرسپولیسی ها تاوان اشتباهات دروازه بان های خود را داده اند. بدون کوچکترین تردیدی پرسپولیس این فصل زیباترین فوتبال لیگ کشور را به نمایش می گذارد اما در خیلی از بازی ها دریافت گل های ساده به قیمت از دست دادن امتیاز برای سرخ پوشان تمام شده. سوشا مکانی در این فصل هم نامطمئن بوده و هم پر حاشیه.
گلی که او پنج شنبه در یکی از حساس ترین بازی های چند سال اخیر پرسپولیس دریافت کرد آیینه تمام قدی است از عملکرد کلی این دروازه بان در فصل جاری. در بازی مقابل نفت وحید امیری از زاویه بسته ضربه آرامی به سمت دروازه پرسپولیس زد و شاید خودش هم فکر نمی کرد این توپ آرام از بین پاهای سوشا به تور دروازه بچسبد. هر چند که این گل در شرایط مشکوک به آفساید به ثمر رسید اما یک دروازه بان مطمئن می توانست با مهار ضربه آرام امیری پرسپولیس را در صدر جدول نگه دارد. مکانی و رحمتی پنج شنبه یک بار دیگر نقش دروازه بان در موفقیت یک تیم را به تصویر کشیدند و شاید تفاوت شماره یک های 2 تیم در نهایت تکلیف قهرمان جام پانزدهم را مشخص کند.


منبع : خراسان