تبیان، دستیار زندگی
با پایان مسابقات هفته بیست وهفتم لیگ برتر باشگاه های كشور، اخذ سهمیه توسط پرسپولیس برای شركت در مسابقات فصل آتی لیگ قهرمانان آسیا تقریبا قطعی شده و یك سلسله اتفاقات حیرت انگیز باید رخ بدهد تا دست سرخپوشان از این سهمیه كوتاه بماند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ناكامی آسیایی ها و درسی كه پرسپولیس باید بگیرد

با پایان مسابقات هفته بیست وهفتم لیگ برتر باشگاه های كشور، اخذ سهمیه توسط پرسپولیس برای شركت در مسابقات فصل آتی لیگ قهرمانان آسیا تقریبا قطعی شده و یك سلسله اتفاقات حیرت انگیز باید رخ بدهد تا دست سرخپوشان از این سهمیه كوتاه بماند.

بخش ورزشی تبیان
برانکو

به این ترتیب فارغ از اینكه در سه هفته آینده چه اتفاقی روی خواهد داد و پرسپولیس در نهایت روی كدام پله خواهد ایستاد، مسوولان این باشگاه از همین حالا باید خودشان را برای یك فعالیت حسابی و اساسی در فصل نقل وانتقالات آماده كنند. ممكن است كیفیت اتفاقاتی كه در این فصل رخ داد، باعث تعلل مدیران باشگاه شود و آنها به آنچه اكنون در اختیار دارند، بسنده كنند؛ درست مثل شبیه همان ماجرایی كه بین دو نیم فصل شاهدش بودیم.
پرسپولیس در مقطع پایانی نیم فصل اول روی فرم آمد و باكسب نتایج خوب، خودش را به جمع مدعیان رساند. شاید همین مساله هم باعث شد مدیران باشگاه و حتی اعضای كادرفنی بی خیال پنجره زمستانی شوند و هیچ بازیكن مهمی را به تیم اضافه نكنند. آنها خوش شانس بودند كه در ادامه مسابقات فصل، هیچكدام از مهره های اساسی تیم دچار مصدومیت نشد و همه توانستند در خدمت برانكو باقی بمانند. اگر در این زمینه بخت یار قرمزها نبود و این تیم مثلا در پست دفاع میانی یا هافبك دفاعی یكی، دو بازیكنش را برای مدت طولانی از دست می داد، معلوم نبود چه بر سر آنها می آمد.
 در حقیقت پرسپولیسی ها ریسك كردند و ریسك شان هم جواب داد، اما هیچ تضمینی وجود ندارد كه فصل آینده هم همین اتفاق رخ بدهد. یك نكته مهم دیگر آن است كه پرسپولیس در فصل جاری تنها در یك جبهه جنگید. آنها سهمیه حضور در لیگ قهرمانان را نداشتند و از جام حذفی هم خیلی زود به لطف شاهكارهای فراموش نشدنی جهانبازی كنار رفتند. همین مساله باعث شد سرخپوشان همه قدرت شان را روی لیگ بگذارند و اعاده حیثیت كنند.
فصل بعد اما از این خبرها نیست و پرسپولیس باید در سه میدان متفاوت بجنگد. وقتی به سرنوشت سپاهان، تراكتورسازی و به ویژه ذوب آهن در لیگ پانزدهم نگاه می كنیم، خیلی خوب می فهمیم كه خستگی و فرسودگی چه بلایی می تواند بر سر بازیكنان یك تیم بیاورد. هیچكدام از تیم های ایرانی حاضر در آسیا، لیگ موفقی را پشت سر نگذاشتند و همین مساله باید مایه عبرت پرسپولیسی ها باشد. مدیریت باشگاه بدون در نظر گرفتن سه بازی آینده باید فرآیند مذاكره با بازیكنان مدنظر برانكو را آغاز كند و بكوشد تا در این مسیر، دستاورد حداكثری داشته باشد. این پرسپولیس با بضاعت فعلی به هیچ وجه آماده بازی در سه جام نیست و مشخصا نباید در باد روزهای خوب كنونی بخوابد. غفلت امروز، خیلی زود خودش را در پشیمانی فردا و پایان زودرس روزهای خوش نشان خواهد داد.


منبع : گل