تبیان، دستیار زندگی
آیت الله موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران از مسئولان و هواداران فوتبال خواست فضای ورزشگاه آزادی در روز بازی با کره جنوبی کاملا عاشورایی باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فضای استادیوم را عاشورایی کنید

آیت الله موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران از مسئولان و هواداران فوتبال خواست فضای ورزشگاه آزادی در روز بازی با کره جنوبی کاملا عاشورایی باشد.

بخش ورزشی

ایران - کره جنوبی

سهل انگاری مسئولان فوتبال ایران از مدتها قبل که حاصلش بازی غیرقابل جابجایی ایران و کره جنوبی در عصر تاسوعا و شب عاشورا شده است، سبب شده تا بسیاری از ارگان های ارزشی و مذهبی از مسئولان ورزش مان گلایه کنند و خواهان تغییر زمان بازی باشند اما الزامات قانونی سبب شده تا امکان تغییر زمان بازی نباشد و بازی نکردن در این مسابقه می تواند سبب شود تا محرومیت های بزرگی برای فوتبال مان ایجاد کنند.

به همین دلیل امام جمعه موقت تهران که یکی از سرشناس ترین روحانیان و واعظان جناح اصولگرا در سال های اخیر است در نماز جمعه امروز تهران و قبل از راهپیمایی اعتراض آمیز گروه انصار حزب الله برای لغو این بازی ، در سخنانی مهم ، با توجه به شرایط الزام آور بازی که امکان لغوش را در اختیار مسئولان نگذاشته است ، توصیه های مهمی به مسئولان برگزاری بازی و هوادارانی داشت که همگی از دل همین ملت عزادار حسینی هستند داشت.

آیت الله موحدی کرمانی در خطبه های این هفته نماز جمعه تهران گفت:« مسأله مسابقات فوتبال، مسأله عجیبی شده. از طرفی تذکرات داده شده بنده هم در این رابطه تذکر می دهم. از طرفی اظهار می کنند که اگر آن را در ایران تعطیل کنیم توالی فاسد زیادی خواهد داشت.»

خطیب نماز جمعه تهران با گوشزد کردن توصیه های مهمی به مسئولان، از این گفتند که حالا که اجبار برای برگزاری بازی وجود دارد و می تواند برای کشور خسارت هایی ایجاد شود ، بهتر است بازی در فضایی کاملا حسینی برگزار شود:« من در این زمینه وارد نمی شوم اما باید بگویم که اگر قرار است شب عاشورا مسابقات فوتبال انجام بگیرد، دقت کنید که فضای مسابقه باید صد درصد عاشورایی و کربلایی باشد، در و دیوار آنجا باید سیاه پوش شود، تمام فضا سیاه پوش شود و فریاد یا حسین از میان جمعیت پیوسته بلند شود. عوض کفی که در این مسابقات زده می شود باید همه فریاد بزنند یاحسین.»

البته پیشتر فدراسیون فوتبال برای این بازی شعار «تکیه یکصدهزار نفری» را برگزیده و از همه هواداران خواسته شده تا با شعارهای یکصدای یا حسین ، حرمت این روز عزیز را نگه دارند. با این سخنان خطیب نماز جمعه تهران می توان امیدوار بود بازی ایران و کره به دور از حاشیه های این چند هفته و انشالله در فضایی کاملا عاشورایی برگزار شود.


منبع : اسپرت