تبیان، دستیار زندگی
احتمال حضور پرسپولیس در پلی آف لیگ قهرمانان آسیا قوت گرفت!
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حضور سرخابی ها در پلی آف

احتمال حضور پرسپولیس در پلی آف لیگ قهرمانان آسیا قوت گرفت!

بخش ورزشی تبیان

لیگ قهرمانان آسیا

در تازه ترین رنکینگی که سایت AFC برای حضور باشگاه های قاره کهن در لیگ قهرمانان آسیا فصل 18-2017 اعلام کرده ایران در رده چهارم قرار گرفته است.  ایران در بخش امتیازات ملی (FIFA POINTS) به لطف حضور در رده نخست آسیا در رنکینگ فیفا 30 امتیاز به دست آورده و در بخش باشگاهی (CLUB POINTS) نیز 49 امتیاز کسب کرده که در مجموع با 79 امتیاز در رده چهارم این رده بندی قرار دارد.

با توجه به اینکه آخرین رنکینگ اعلامی از سوی AFC در اواخر آبان و پس از بازیهای هفته پنجم مقدماتی جام جهانی ملاک سهمیه بندی تیمها برای فصل بعد لیگ قهرمانان خواهد بود، ایران با پیروزی مقابل سوریه می تواند بر امتیازات خود در بخش ملی (FIFA POINTS) اضافه کند تا با شکست احتمالی عربستان مقابل ژاپن بتواند خود را به این کشور نزدیک کند.

با این وجود بعید به نظر می رسد اختلاف 5 امتیازی ایران با عربستان از بین برود و به احتمال زیاد ایران در همان رده چهارم خواهد ایستاد و سهمیه 2+2 را کسب خواهد کرد.

به این ترتیب دو تیم استقلال و پرسپولیس قطعا در مرحله گروهی مستقیما نمی توانند حاضر شوند و بعد از برگزاری بازی های پلی آف می توانند مجوز حضور در مرحله گروهی را کسب کنند. پرسپولیس در یک بازی و استقلال در دو بازی پلی آف باید شرکت کنند.

بر این اساس تیم های الاهلی، الجزیره و العین از کشور امارات، الهلال، الاهلی و التعاون از کشور عربستان، استقلال خوزستان و ذوب آهن از ایران، الریان و لخویا از قطر و قهرمان لیگ ازبکستان که هنوز معرفی نشده به همراه الزورا عراق،  تیمی هستند که مستقیما در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا (منطقه غرب) به میدان می روند.

از آن سو تیم های الوحده امارات، الفتح عربستان، پرسپولیس ایران و الجیش قطر در یک سوی پلی آف آسیا و تیم های استقلال ایران، السد قطر، نایب قهرمان لیگ و قهرمان جام حذفی ازبکستان در دیگر سوی پلی آف قرار دارند.


منبع : فارس