تبیان، دستیار زندگی
همانطور که از قبل اعلام شده بود پنج شنبه رده بندی تیم های ملی فوتبال جهان از طریق سایت فیفا اعلام شد و بر اساس این رده بندی تیم ملی فوتبال ایران با 10 پله صعود در رده 27 جهان قرار گرفت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تمجید نشریه کیکر از شاگردان کی روش

همانطور که از قبل اعلام شده بود پنج شنبه رده بندی تیم های ملی فوتبال جهان از طریق سایت فیفا اعلام شد و بر اساس این رده بندی تیم ملی فوتبال ایران با 10 پله صعود در رده 27 جهان قرار گرفت.

بخش ورزشی تبیان

ایران - ازبکستان

صعود 10 پله ای تیم ملی کشورمان در رنکینگ فیفا از چشم نشریه کیکر آلمان پنهان نمانده و این نشریه پرتیراژ در گزارشی به عملکرد خوب تیم ملی کشورمان پرداخته است.  نویسنده این نشریه آلمانی با تیتر ایران قدرت اول آسیا گزارش خود را آغاز کرده و در ادامه نوشته: «روند شکست ناپذیری ایران در آسیا همچنان ادامه دارد. ایران از ابتدای سال 2015 تاکنون در 23 بازی فقط یک شکست مقابل تیم ملی سوئد را در کارنامه خود می بیند.

17 برد و 5 تساوی در سال 2015 کارنامه درخشانی است که از سال 2015 برای تیم کارلوس کی روش پرتغالی به ثبت رسیده است.  ایران در آسیا شکست را فراموش کرده و حالا رکورد شکست ناپذیری ایرانی ها در قاره پهناور آسیا به 4 سال نزدیک و نزدیک تر می شود. آخرین شکست ایران مقابل یک تیم آسیایی در بازی های رسمی در 14 نوامبر سال 2012 رقم خورد که ایرانی ها در رقابت های انتخابی جام جهانی بازی را با نتیجه یک- صفر به ازبکستان واگذار کردند.

با این حساب ایران 3 سال و 11 ماه است که مقابل تیم های آسیایی در بازی های رسمی شکست نخورده و در صورتی که در بازی مقابل سوریه هم این روند ادامه داشته باشد رکورد شکست ناپذیری ایران در قاره آسیا به 4 سال و یک روز می رسد. به نظر می رسد تیم کی روش باخت را فراموش کرده و حالا پیروزی مقابل این تیم به دغدغه بزرگ تیم های آسیایی تبدیل شده است.»

سبک بازی بسته ایرانی ها باعث شده تا این تیم با بسته نگه داشتن دروازه خود به روند خوب نتیجه گیری مقابل رقبا ادامه دهد و در رنکینگ فیفا با 10 پله صعود خود را در بین 30 تیم برتر جهان ببیند.

در ادامه این گزارش از دفاع مستحکم و بازی بسته تیم ملی ایران به عنوان عامل رکورد شکست ناپذیری یاد شده: «ایران در انتخابی جام جهانی بدون باخت و بدون حتی یک گل خورده صدرنشین گروه خودش است. تیم ملی ایران با دفاعی مستحکم و چند لایه خیلی سخت گل می خورد و شاید در صورت صعود به جام جهانی گل زدن به این تیم برای تیم های بزرگ هم به کاری دشوار تبدیل شود.

سبک بازی بسته ایرانی ها باعث شده تا این تیم با بسته نگه داشتن دروازه خود به روند خوب نتیجه گیری مقابل رقبا ادامه دهد و در رنکینگ فیفا با 10 پله صعود خود را در بین 30 تیم برتر جهان ببیند.  حالا ایران بالاتر از خیلی تیم های حاضر در یورو 2016 در رتبه 27 جهان قرار دارد. شاگردان کارلوس کی روش با 837 امتیاز در میان تیم های آسیایی همچنان رده نخست را در اختیار دارند و این در حالی است که نزدیکترین تعقیب کننده آن ها در قاره کهن، استرالیاست که با 663 امتیاز در رده چهلم جهان قرار دارد».


منبع: خراسان