تبیان، دستیار زندگی
عبدالکاظم طالقانی در گفت وگو ایسنا، درباره حواشی بازی روز (پنجشنبه) استقلال خوزستان و پرسپولیس در اهواز، اظهار کرد: باتوجه به این که داوری در زمین مسابقه اشتباهاتی را از خود بروز می دهد، همین باعث می شود که تماشاگران نارضایتی خود را با انجام اعمالی نشان د
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

طالقانی: خسارت وارد شده به ورزشگاه غدیر هنوز برآورد نشده است

عبدالکاظم طالقانی در گفت وگو ایسنا، درباره حواشی بازی روز (پنجشنبه) استقلال خوزستان و پرسپولیس در اهواز، اظهار کرد: باتوجه به این که داوری در زمین مسابقه اشتباهاتی را از خود بروز می دهد، همین باعث می شود که تماشاگران نارضایتی خود را با انجام اعمالی نشان دهند، البته نمی توان گفت این گونه رفتارها طبیعی هستند ولی برخی تماشاگران نمی توانند احساسات خود را کنترل کنند و شروع به هنجارشکنی می کنند.

بخش ورزشی تبیان
طالقانی

وی ادامه داد: کاملا از انجام چنین رفتارهایی ناراضی هستیم و توصیه می کنیم که تماشاگران خویشتنداری خود را بیشتر کنند، چرا که باید از تماشای بازی لذت ببریم، نه این که کسی را مورد ضرب و شتم قرار دهیم و او را خونی کنیم. کسی که وارد ورزشگاه شده، آمده است تا از بازی لذت ببرد، پس نباید او را تهدید به خشونت کنیم و چنین کارهای ناپسندی را انجام دهیم.
رییس هیات فوتبال خوزستان در پاسخ به این سوال که باید چه تدابیری اندیشیده شود تا از تکرار چنین اعمال ناشایست در ورزشگاه خودداری شود؟ گفت: با توجه به این که چنین مواردی قبلا هم تجربه شده است باید بازدیدهای بدنی پیش از حضور در ورزشگاه، کمی بیشتر شود تا  کسی با خود شی و ابزاری را وارد استادیوم نکند. دیگر اقدام هم این است که کانون هواداران باشگاه ها طی جلساتی با هواداران خود، فرهنگ سازی بیشتری را انجام دهند و به آن ها بگویند که صحنه، صحنه بازی است و برد و باخت هم وجود دارد و مهم این است که از تماشای بازی لذت ببریم.
وی افزود: به هرحال برخی تماشاگران نمی توانند احساسات خود را کنترل کنند که این اشتباه است و دراین راستا کسانی که مسوول فرهنگی هستند باید به کنترل احساسات تماشاگران و لذت بردن از بازی کمک کنند.
طالقانی در پاسخ به پرسش دیگر که خسارت وارد شده به ورزشگاه غدیر چقدر بوده است؟ عنوان کرد: هنور برآوردی نداشته ایم و فردا (شنبه) این کار انجام می شود. در این بازی تماشاگران تعدادی از صندلی های ورزشگاه را شکستند و آن ها را به سمت یکدیگر پرتاب می کردند که خدا را شکر نیروی انتظامی با ورود به موقع، از به وجود آمدن درگیری های بیشتر خودداری کرد.
وی تاکید کرد: به هر حال اگر از همان اول، از ورود ابزارهایی که باعث ایجاد درگیری می شوند، جلوگیری کنیم چنین مشکلی پیش نمی آید. باتوجه به سوابق ایجاد چنین صحنه های باید تدابیر بیشتری اندیشیده شود و برنامه ریزی نیز باید بهتر باشد. نیروهای بازدارنده باید چین اتفاقاتی را پیش بینی کنند و نگذارند ابزاری وارد ورزشگاه شود، ما نیز هر کمکی که این نیروها بخواهند، به آن ها خواهیم داشت.


منبع : ایسنا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .