تبیان، دستیار زندگی
یک پایگاه اینترنتی با ارزیابی از نمایش تیم ملی فوتبال ایران به افزایش قدرت این تیم در سال های اخیر در قاره آسیا اشاره و اعلام کرد در فوتبال آسیا قدرت در حال تغییر است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تغییر قدرت در فوتبال آسیا

یک پایگاه اینترنتی با ارزیابی از نمایش تیم ملی فوتبال ایران به افزایش قدرت این تیم در سال های اخیر در قاره آسیا اشاره و اعلام کرد در فوتبال آسیا قدرت در حال تغییر است.

بخش ورزشی تبیان

فوتبال ایران

رقابت های انتخابی جام جهانی روسیه در قاره های مختلف پیگیری شده است. این رقابت ها در قاره آسیا، زودتر از سایر قاره ها پیش رفته است.

در گزارشی به بالا رفتن سطح رقابت های انتخابی جام جهانی در قاره آسیا و نمایش خوب تیم ملی ایران در این رقابت ها پرداخت.  در گزارش این پایگاه اینترنتی آمده است:  «به نظر می رسد ورود کارلوس کی روش به تیم ملی فوتبال ایران در سال 2011 باعث تغییر قدرت در این قاره شده است و دیگر، قدرت های سنتی در قاره آسیا از شرق این قاره نیستند. نمایش خوب ایران در جام جهانی برزیل، تیم جوان شده ایران و خوش بینی به تیم ملی ایران بعد از یک دهه نمایش ناامیدکننده باعث شده است تیم ملی فوتبال ایران شرایط خیلی خوبی نسبت به گذشته پیدا کند.

آنچه مشخص شده است این بوده که کارلوس کی روش تاکتیک جدیدی به تیم ملی ایران تزریق کرده است و با این تاکتیک، به نظر می رسد باید به تیم ملی ایران در آینده خیلی امیدوار بود.»   در ادامه این گزارش آمده است: «دفاع منطقی و متمرکز تیم ملی فوتبال ایران و ضدحملات سریع که استراتژی نخست تیم کی روش است، باعث شده تیم ملی ایران با شیوه جدیدی فوتبال بازی کند که با گذشته تفاوت زیادی دارد. بازیکنانی چون اشکان دژاگه، آندرانیک تیموریان و سردار آزمون در ایجاد چنین موقعیت هایی نقش اساسی داشتند و این بازیکنان با سرعت و قدرت خودشان باعث می شوند تا تیم ملی ایران در شروع حملات خطرناک ظاهر شود.»

پایگاه اینترنتی جهان ورزش در بخش دیگری از مطلب خود درباره فوتبال ایران نیز آورده است: «در بین بازیکنان خوب ایران، بازیکنی چون علیرضا جهانبخش وجود دارد که قدرت هجومی ایران را بالا برده است. او فضای خوبی را در خط حمله ایران پوشش می دهد و با حرکات خود دفاع حریف را آزار می دهد. جهانبخش و پشت سر او آندرانیک تیموریان توانستند با ظرافت و قدرت بدنی بالایشان جلوی حملات حریف را بگیرد. البته باید به حضور یک رهبر قدرتمند در خط دفاع ایران نیز اشاره کرد که با اعتماد به نفس بالا هر حمله حریف را خنثی می کند. سید جلال حسینی با قدرت بدنی بالایی که دارد، صلابت خاصی به تیم ملی ایران بخشیده است.

او در بازی با ازبکستان توانست گل سه امتیازی ایران را به ثمر رساند.»  این گزارش با ستایش از بازیکنان جوان و همچنین نیمکت نشینان تیم ملی فوتبال ایران تمام می شود. «کارلوس کی روش نیمکت خوبی نیز در تیم ملی ایران در اختیار دارد که دست او را برای به میدان فرستادن بازیکنان جدید باز گذاشته است.

از دیگر بازیکنان موثری که تیم ملی در اختیار دارد، می توان از احسان حاج صفی، رامین رضائیان و سعید عزت الهی نام برد. نمایش خوب ایران خصوصا در بازی با کره جنوبی باعث شد تا کره ای ها تقریبا در طول 90 دقیقه، هیچ فرصتی برای گلزنی نداشته باشند؛ آن هم در شرایطی که سون هیونگ مین، مهاجم گلزن تاتنهام انگلیس در خط حمله این تیم قرار داشت. نمایش خوب ایران باعث شده است تا ستاره های کره ای اکنون به تغییر قدرت در قاره آسیا پی ببرند.»


منبع : جهان ورزش