تبیان، دستیار زندگی
کره جنوبی حالا به عنوان رقیب سنتی تیم ملی کشورمان جایگاه مستحکمی در تقویم فوتبال ایران در آسیا دارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نبرد سنتی خاص تر از همیشه

کره جنوبی حالا به عنوان رقیب سنتی تیم ملی کشورمان جایگاه مستحکمی در تقویم فوتبال ایران در آسیا دارد.

بخش ورزشی تبیان

ایران - کره جنوبی

2 قدرت فوتبال آسیا برای رسیدن به جام جهانی 2018 نیز باید رودرروی هم قرار بگیرند؛ درست مثل مرحله مقدماتی جام های جهانی 1978 آرژانتین، 1994 آمریکا، 2010 آفریقای جنوبی و 2014برزیل.

تیم ملی ایران تا به امروز 7  بار در مسابقات مقدماتی جام های جهانی به مصاف کره جنوبی رفته که ماحصل آن 2 برد، یک شکست و 4 تساوی بوده است. در مجموع نیز تیم های ملی ایران و کره جنوبی در مستطیل سبز 28 بار مقابل هم قرار گرفته اند که حاصل آن 12 برد برای ایران، 7 تساوی و 9 برد برای کره ای ها بوده است. هرچند که تیم ملی کشورمان با کارلوس کی روش آمار فوق العاده ای مقابل کره ای ها داشته و هر 3 بازی خود را با پیروزی پشت سر گذاشته اما بر کسی پوشیده نیست که بازی فردا در ورزشگاه آزادی سخت ترین بازی تیم ملی کشورمان در مسیر رسیدن به جام جهانی روسیه است.

مشت های گره کرده

بازیکنان تیم ملی کره جنوبی پیش از رسیدن به ایران مقابل دوربین ها مشت های خود را گره کردند تا نشان دهند که برای کسب 3 امتیاز به تهران می آیند ولی ایران نیز تیمی نیست که به راحتی در خانه امتیاز از دست بدهد. تیم ملی ایران در 3 بازی نخست خود در انتخابی جام جهانی گل نخورده در حالی که کره ای ها در 3 بازی 4  بار دروازه شان را بازشده دیده اند. از طرف دیگر کره  جنوبی در 3 بازی اول 6 گل زده و بهترین خط حمله مسابقه های انتخابی جام جهانی در قاره آسیا را در اختیار دارد. جدال بهترین خط دفاع مسابقه ها با بهترین خط حمله، جذاب ترین نکته این دیدار است.

انقلاب از نوع آلمانی

بعد از نتایج نه چندان خوب کره جنوبی در سال 2014 بود که فدراسیون فوتبال این کشور با اولی اشتلیکه سرمربی سرشناس فوتبال آلمان قرارداد بست و این مربی هم مثل اکثر مربیان آلمانی با جوانگرایی و کنار گذاشتن بازیکنان پا به سن گذاشته پروژه خودش را در فوتبال کره کلید زد. با حضور اشتلیکه میانگین سنی تیم ملی کره جنوبی از 27/1 سال به 25/67 سال رسیده و حالا یکی از جوان ترین تیم های تاریخ کره به تهران آمده به این امید که به نوار ناکامی های این تیم مقابل فوتبال ایران پایان دهد.

نسل جدید فوتبال کره ستارگانی همچون کی سونگ یئونگ، سون هیونگ مین، کوجائه چئول، لی چونگ یئونگ و جی دونگ وون را در اختیار دارد. کره با سرمربی آلمانی خود به تیم یکدستی تبدیل شده و بازیکنانی دارد که همگی در رنج سنی 24 تا 28 سال هستند.

تیم ملی ایران بدون گل خورده به چهارمین بازی خود در مرحله انتخابی جام جهانی رسیده و حالا همه جا صحبت از دفاع مستحکم و غیرقابل نفوذ ایران است. در مقابل کره جنوبی با کارنامه های ضعیف در خط دفاعی به بازی در ورزشگاه آزادی تهران رسیده است.

کره با 6 لژیونر اروپایی

چشم بادامی ها 8 بازیکنشان در لیگ داخلی بازی می کنند و 15 نفر دیگر لژیونر هستند که خود این 15نفر 2 بخش هستند. 9 نفر در لیگ های چین، ژاپن و قطر بازی می کنند و 6 نفر باقی مانده در لیگ های اروپایی توپ می زنند.

سون هیونگ مین بازیکن تیم تاتنهام و یکی از اصلی ترین مهره های پوچتینو در تیم زنبق های سفید است که ستاره اصلی اشتلیکه به حساب می آید. در کنار او کاپیتان تیم، کی سونگ یئونگ حضور دارد؛ بازیکنی که به استیون جرارد آسیا معروف است و در میانه میدان آقایی می کند؛ این بازیکن هم در سوانسی سیتی توپ می زند و دست بر قضا همسر  هان هائه جی، بازیگر معروف کره ای ها که ایرانی ها به نام سوسانو او را می شناسند هم هست و در نهایت آخرین جزیره نشین اردوی کره، لی چونگ یئونگ است؛ هم تیمی سابق آندو در بولتون واندررز که حالا زیر نظر آلن پاردیو در کریستال پالاس توپ می زند. کوجاچئول و جی دونگ وون در آگزبورگ و سوک هیون جون در ترابوزان اسپور ترکیه دیگر لژیونرهای اصلی کره به شمار می روند.

دفاع متزلزل

تیم ملی ایران بدون گل خورده به چهارمین بازی خود در مرحله انتخابی جام جهانی رسیده و حالا همه جا صحبت از دفاع مستحکم و غیرقابل نفوذ ایران است. در مقابل کره جنوبی با کارنامه های ضعیف در خط دفاعی به بازی در ورزشگاه آزادی تهران رسیده است.

دریافت 4 گل در 3 بازی آن هم مقابل تیم هایی نه چندان قدرتمند گویای این واقعیت است که کره ای ها در خط دفاعی نقاط ضعف زیادی دارند و ایران با بازیکنانی همچون قوچان نژاد، آزمون، طارمی و جهانبخش می تواند به بهترین شکل ممکن از این نقاط ضعف استفاده کند.

ناگفته نماند که محرومیت هونگ جیون هو مدافع وسط اصلی کره ای ها مشکلات این تیم در خط دفاع را دوچندان کرده و حالا اشتلیکه برای انتخاب یک جایگزین مناسب در مرکر خط دفاع با چالشی جدی مواجه شده است.


منبع : خراسان