تبیان، دستیار زندگی
نگاهی به پر سر و صدا ترین سوژه های نقل و انتقالات زمستانی می اندازیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال

در روزهایی که بحران بی پولی گریبان گیر باشگاه های لیگ برتری شده و اکثریت آن ها به خاطر همین امر در خرید و فروش های خود جانب احتیاط را در دستور کار قرار دادند، باز هم شاهد چند جا به جایی و در  عین حال چند ناکامی بزرگ در باشگاه ها بودیم .

بخش ورزشی تبیان

تیموریان

در  بین باشگاه های لیگ برتری تراکتورسازی ، راه آهن و سیاه جامگان بیشترین ورودی و خروجی را داشتند و به نوعی دگرگون شدند و استقلال تهران و خوزستان هم که 2 تیم بالانشین جدول هستند، کمترین تغییر را داشتند. در زیر  نگاهی به پر   سر و  صدا ترین سوژه های نقل و انتقالات زمستانی می اندازیم.

علیرضا بیرانوند:

گلر ملی پوش نفت باز هم یکی از چهره های جنجالی نقل و انتقالات زمستانی بود، درست مثل ابتدای فصل با این تفاوت که این بار دیگر خبری از استقلال نبود و این بازیکن لرستانی در چرخشی 180 درجه ای خواستار حضور در اردوی رقیب سنتی آبی پوشان یعنی پرسپولیس شد. بعد از اتفاقاتی که برای سوشا مکانی و سایر گلرهای پرسپولیس افتاد، بیرانوند در صدر فهرست خریدهای سرخ پوشان قرار گرفت و حتی با قهر از تمرینات نفت بدون اجازه و هماهنگی پای میز مذاکره با پرسپولیسی ها هم نشست اما عدم حصول توافقات لازم میان 2 باشگاه و جنگ و جدل ها، جدایی این بازیکن را به یک نقل و انتقال ناکام تبدیل کرد تا پرسپولیس گلر تیم ملی ازبکستان را به خدمت بگیرد.

رسول نویدکیا:

خرید یک  هافبک  طراح بوسنیایی پیغامی جز  این برای برادر کوچک تر کاپیتان سپاهان نداشت که چمدان هایش را برای جدایی ببندد. در روزهای اول هم سپاهانی ها با این اتفاق مخالفتی نداشتند اما معلوم نیست چه اتفاقی افتاد که وقتی دیدند نویدکیا با استقلال به توافق رسیده به یک باره مانع جدایی رسول نویدکیا شدند تا نام او در صدر فهرست ناکام ترین ها قرار بگیرد.

بختیار رحمانی:

بر هیچ کس پوشیده نبود که این بازیکن تصمیم به ترک تراکتور و حضور در استقلال  گرفته است. شاید به همین خاطر هم بود که بعد از آخرین بازی تیمش برابر گسترش فولاد دیگر در تمرینات حاضر نشد اما باز هم ماجراهای مدت خدمت سربازی مانع این اتفاق شد تا کار این بازیکن به پادگان و تنبیهات نظامی هم کشیده شود.

آندرانیک تیموریان:

آندو بعد از فسخ قرارداد با ام صلال مدعی شده بود به ایران برنمی گردد و در قطر می ماند اما به یک باره ورق برگشت و او از ادعاهای خود کوتاه آمد تا با بر تن کردن پیراهن سایپا دومین کاپیتان تیم ملی در سال های اخیر لقب بگیرد که نارنجی پوش شده است.

نانگ:

صید این شاه ماهی نقل و انتقالات توسط تراکتورسازی را می توان بهترین خرید نامید. مهاجمی گلزن، تاثیرگذار و باهوش که در هر نوع سیستم و تاکتیکی می تواند جواب بدهد. آلویز نانگ ضلع سوم مثلث آتشین تراکتور در کنار مهدی شریفی و فرزاد حاتمی خواهد بود تا تبریزی ها را به آرزوهایشان برساند.

پیام صادقیان:

بازیکنی که علی منصور قول داده بود او را دوباره به روزهای اوجش برگرداند و تحویل پرسپولیس بدهد، تنها نیم فصل در تیم این مربی طاقت آورد و کاری کرد که  مسئولان باشگاه نام او را در لیست نفرات مازاد گذاشته و برچسب فوری فروشی را بالای سرش بزنند! پیام که با آن حاشیه های ویران گر مدت ها بود از دوران اوجش فاصله گرفته بود، وقتی دید در نفت نمی تواند به هدفی که دارد برسد، تصمیم گرفت دوباره شاگرد علی دایی در صبای قم شود.