تبیان، دستیار زندگی
تیم فوتبال امید ایران با پیروزی 3- 2 برابر چین به مرحله بعدی رقابت های انتخابی المپیک صعود کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جدال مرگ و زندگی امیدها با ژاپن

تیم فوتبال امید ایران با پیروزی 3- 2 برابر چین به مرحله بعدی رقابت های انتخابی المپیک صعود کرد. شاگردان محمد خاکپور در سومین دیدار مرحله گروهی به مصاف چین رفتند و در یک دیدار پرگل به دومین پیروزی شان دست یافتند تا با 6 امتیاز به عنوان تیم دوم گروه پس از قطر 9 امتیازی از گروه A صعود کنند.

بخش ورزشی تبیان
تیم ملی  امید

در این دیدار محمد خاکپور تیمش را با چند تغییر به مصاف چین فرستاد که با توجه به نزدیک بودن زمان بازی ها و فشردگی آن ها تا حدودی منطقی به نظر می رسید. تیم ایران در این دیدار چهره هجومی تری نسبت به 2 دیدار قبلی داشت و مهدی ترابی مهاجم جوان ایران بدون شک ستاره بازی بود. ترابی که از اواسط نیمه اول نیز گره تاکتیکی ایران را باز کرده بود، هم گل به ثمر رساند و هم توانست در متن تمام حملات ایران(تا زمانی که در میدان حضور داشت) قرار بگیرد. گل سوم ایران که توسط ترابی و از روی ضربه ایستگاهی به ثمر رسید، باعث تحسین تماشاگران و رسانه ها شد و قطعا یکی از زیباترین گل های مسابقات خواهد بود.
 امیدهای ایران که خود را به مرحله حذفی رسانده اند، ساعت 17 روز جمعه در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف تیم ژاپن تیم نخست گروه B می روند تا شانس خود را برای رسیدن به نیمه نهایی امتحان کنند. ژاپن بیش از ۲۰ سال است که با یک برنامه ریزی تدوین شده فوتبال خود را توسعه می دهد و کیفیت باشگاه های این کشور در لیگ قهرمانان آسیا نشان از برنامه ریزی خوب این کشور دارد. ژاپنی ها 5 دوره متوالی است که در المپیک حضور دارند و حتی در دیدار رده بندی المپیک لندن حاضر بودند که نتیجه را به کره جنوبی واگذار کردند و چهارم شدند. چشم بادامی ها در 3 بازی مرحله مقدماتی مسابقات قهرمانی زیر 23 سال آسیا که انتخابی المپیک ریو نیز محسوب می شود، 5 گل زده و گلی دریافت نکرده اند. حالا شاگردان خاکپور برای رسیدن به نیمه نهایی باید چنین تیمی را از پیش رو بردارند تا یک گام دیگر به المپیک ریو نزدیک شوند.

ذوالفقارنسب: دیدار ایران و ژاپن شگفت انگیز است

بیژن ذوالفقارنسب، مربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران درباره رویارویی تیم امید ایران با ژاپن در مرحله بعدی مسابقات انتخابی المپیک ریو در قطر گفت: «برخی از بازیکنان این تیم در اروپا شاغل هستند و باید مقابل ژاپن کاملا بدون اشتباه و فراتر از توانمندی های فنی خود ظاهر شویم تا به نتیجه برسیم. فوتبال ورزشی است که کسی از قبل نمی تواند آن را پیش بینی کند، با این حال برخی داده ها وجود دارد که می تواند گمانه زنی ایجاد کند. فوتبال کلاسیک ژاپن مقابل بازی احساسی ما شگفت انگیز خواهد بود. این بازی مرگ و زندگی است و آرزو می کنم که تیم ما برنده شود. واقعیت این است که باید خیلی بدون اشتباه ظاهر شویم. شاید مربیان ما تمام داشته هایشان را رو نکردند که خواستند چرخشی از بازیکنان استفاده کنند. به هرحال باید این تیم را حمایت کرد و تزریق روحیه داشت تا موفق عمل کند.»

خاکپور: رویارویی با ژاپن یک چالش مهم است

سرمربی تیم ملی امید ایران بعد از برتری مقابل چین و صعود به مرحله یک چهارم نهایی جدال با ژاپن را یک چالش جذاب و مهم قلمداد کرد. محمد خاکپور با تمجید از نمایش شاگردانش برابر چین گفت: «خوب می دانستیم که چین با یک بازی انتحاری دقایق دشواری را برای ما رقم خواهد زد. از همین رو باید حساب شده به توپ ضربه می زدیم و خوشحالم که این بار از فرصت هایمان بهتر بهره بردیم و به آن چه می خواستیم، رسیدیم.» خاکپور در ادامه به رویارویی با ژاپن در مرحله بعد اشاره کرد و افزود: «ژاپن یکی از تیم های خوب و سازمان یافته این دوره از رقابت هاست که فوتبال شناور و منظمی ارائه می دهد. این بازی یک جدال سخت و چالشی مهم و جذاب برای من و شاگردانم در راه صعود به نیمه نهایی خواهد بود.» گفتنی است رقابت های مرحله یک چهارم نهایی زیر 23 سال آسیا از روز جمعه آغاز می شود و در اولین بازی این مرحله 2 تیم ژاپن و ایران مقابل هم صف آرایی می کنند.


منبع : خراسان