تبیان، دستیار زندگی
دیدار افتتاحیه مسابقات قهرمانی آسیا- انتخابی المپیک را عصر دیروز تیم ملی ایران و سوریه در دوحه قطر برگزار کردند که این دیدار با برتری 2 - صفر تیم ملی امید کشورمان همراه بود و شاگردان خاکپور گام نخست در راه سخت صعود به المپیک را محکم برداشتند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گام محکم امیدها

دیدار افتتاحیه مسابقات قهرمانی آسیا- انتخابی المپیک را عصر دیروز تیم ملی ایران و سوریه در دوحه قطر برگزار کردند که این دیدار با برتری 2 - صفر تیم ملی امید کشورمان همراه بود و شاگردان خاکپور گام نخست در راه سخت صعود به المپیک را محکم برداشتند.

بخش ورزشی تبیان
تیم ملی امید

یک روز پیش از بازی ایران و سوریه، محمد خاکپور سرمربی تیم ملی امید در نشست خبری بدون اشاره به قطر میزبان مسابقات گفته بود در گروه A سوریه و چین حریف اصلی ایران هستند و روز گذشته بازی محکم و پایاپای سوری ها صحت صحبت های خاکپور را تایید کرد. عصر دیروز تیم ملی امید ایران و سوریه در ورزشگاه جاسم بن حمد در حالی مقابل هم قرار گرفتند که آخرین مصاف آن ها با برتری امیدهای ایران پایان یافته و همین مسئله به لحاظ روحی و روانی کفه ترازو را به سود شاگردان خاکپور سنگین کرده بود. تیم ملی امید ایران که با ترکیب محمدرضا اخباری، روزبه چشمی، محمد دانشگر، علی عبدا...زاده، وحید حیدریه، مهدی ترابی، میلاد محمدی، علی کریمی، فرشید اسماعیلی، علیرضا نقی زاده و ارسلان مطهری بازی را آغاز کرد، در نیمه نخست با وجود حملات نصفه و نیمه راه به جایی نبرد و بازی با تساوی بدون گل پایان یافت.

2 تیم نیمه دوم را هجومی آغاز کردند اما بازی خشن بازیکنان تیم سوریه در چند نوبت باعث توقف بازی و مصدومیت جزیی بازیکنان ایران شد و سرعت بازی را گرفت. در ادامه سوری ها به واسطه بازی خشن و فیزیکی شان چند دقیقه ای تیم برتر میدان شدند تا این که خاکپور با آوردن کمندانی باعث تغذیه بهتر مهاجمان شد و موقعیت سازی ایران روی دروازه سوریه شدت گرفت. حملات ایران سرانجام در دقیقه ۶۴ به ثمر نشست و امیرارسلان مطهری توانست با یک ضربه زیبا گل اول ایران را به ثمر برساند. سوریه بعد از این گل در تلاش برای جبران نتیجه بود ولی باز هم این شاگردان خاکپور بودند که در دقیقه ۷2 توسط میلاد محمدی به گل رسیدند.

مهاجم راه آهن در حالی که بین 2 مدافع سوری قرار داشت، با چرخشی ناگهانی و ضربه ای دقیق توپ را به کنج دروازه سوریه فرستاد. بازیکنان سوریه که چیزی برای از دست دادن نداشتند، روی دروازه ایران حملات زیادی را تدارک دیدند ولی دفاع خوب بازیکنان ایران مانع موقعیت سازی و گلزنی حریف شد تا بازی با همان نتیجه ۲- صفر به اتمام برسد. تیم ملی ایران در دومین دیدار خود روز جمعه به مصاف قطر میزبان مسابقات می رود. گفتنی است کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران که برای تعطیلات در موزامبیک به سر می برد، دیروز در ورزشگاه حضور یافته و در کنار حبیب کاشانی از جایگاه ویژه، عملکرد تیم امید را زیر نظر گرفت.

خاکپور: نیمه اول با استرس بازی کردیم

سرمربی تیم فوتبال امید ایران پس از پیروزی برابر سوریه در نخستین دیدار انتخابی المپیک گفت: «ما این پیروزی را فراموش کردیم و از حالا برای شکست دادن میزبان مسابقات تمرین خواهیم کرد.» محمد خاکپور ادامه داد: «تیم ما در نیمه اول نمایش خوبی نداشت چرا که بازیکنان استرس داشتند. اما در نیمه دوم شرایط فرق کرد و تیم ما هم نمایش بهتری داشت و هم توانست به گل برسد.»


منبع: اسپرت