تبیان، دستیار زندگی
مخالف خوانی های فوتبال عربستان در قبال فوتبال ایران دیروز هم ادامه یافت و فدراسیون عربستان تهدید کرد که اگر «AFC» درخواست این کشور برای انتقال مسابقات تیم های باشگاهی دو کشور در لیگ قهرمانان آسیا را به کشورهای بی طرف نپذیرد، به فیفا روی خواهد آورد اما همس
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بازی ها در ایران، فقط همین!

مخالف خوانی های فوتبال عربستان در قبال فوتبال ایران دیروز هم ادامه یافت و فدراسیون عربستان تهدید کرد که اگر «AFC» درخواست این کشور برای انتقال مسابقات تیم های باشگاهی دو کشور در لیگ قهرمانان آسیا را به کشورهای بی طرف نپذیرد، به فیفا روی خواهد آورد اما همسو با آن جواب های مبسوط تر و قاطع تری از سوی مقام های فوتبال ایران به این زیاده خواهی های آشکار داده شد.

بخش ورزشی تبیان
فوتبال

جلسه فوتبالی ها و وزارت ورزش

علی کفاشیان در پایان جلسه دیروز سران فدراسیون با مقام های وزارت ورزش گفت: در مورد استراتژی های شرکت مان در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا صحبت هایی مطرح و تصمیم هایی اتخاذ شد. تا این لحظه هیچ نامه رسمی ای از سوی AFC به دست ما نرسیده که نشان بدهد بازی های ما و عربستان باید در جایی به جز خاک دو کشور برگزار شود. بنابراین به رسم گذشته در اینجا میزبان عربستان خواهیم بود و برای مسابقات مان در خاک عربستان هم مهیا هستیم.

کفاشیان: این یک جریان سیاسی است

رئیس فدراسیون فوتبال ایران افزود: رابطه ما با سران فوتبال عربستان معمولاً خوب بوده است و مخالف خوانی های جدید آنها یک جریان سیاسی است که از سوی دولت این کشور شکل می گیرد و ما اصلاً مقابل آن کوتاه نخواهیم آمد. در این منطقه هیچ کشوری امن تر از ایران نیست و اگر اینجا امن نبود، بازی های خانگی سوریه و افغانستان را به ما نمی سپردند. اگر هم AFC بدون درنظر گرفتن این مسأله میزبانی مسابقات خانگی را از ما بگیرد، تغییر روش خواهیم داد و به این قضیه معترض خواهیم شد. مسابقات خانگی ما فقط در ایران برگزار خواهد شد.

مراقب اوضاع هستیم

وی در مورد احتمال بسط یافتن این سم پاشی ها به رقابت های نهایی انتخابی المپیک 2016 که از فردا با حضور تیم ملی امید ایران در قطر شروع می شود نیز گفت: ما مراقب همه چیز هستیم و AFC هم می داند که خواسته های عربستان مغایر با قواعد بین المللی است.

پیشنهاد میزبانی ما باقی است

کفاشیان همچنین گفت: این شایعه هم که سم پاشی های عربستان سبب می شود میزبان جام ملت های آسیای بعدی نشویم، صحت ندارد و چنین چیزی به ما ابلاغ نشده است و پیشنهاد میزبانی ما به قوت خود باقی است.

سیاست را وارد ورزش نکنید

رئیس فدراسیون فوتبال اضافه کرد: ما از این منظر به موضوع نگاه نمی کنیم که رئیس AFC یک بحرینی است و برعکس تأکید دائمی ما بر این است که ملاحظات سیاسی وارد کارهای ورزشی نشود.

عربستان نفوذی در AFC ندارد

کفاشیان همچنین متذکر شد برخلاف تصور برخی، عربستان در AFC نفوذ چندانی ندارد و سپس گفت: شایعاتی که می گویند کشورهای بی طرف برای مسابقات ما از حالا تعیین شده اند و اسم هایی هم در این ارتباط آمده، صحت ندارد و اصولاً AFC تا این لحظه با درخواست طرف مقابل موافقت نکرده و عربستان چیزی را به اثبات نرسانده است.

تاج: جریان رسانه ای است

سایر سران فوتبال ایران نیز که در جلسه دیروز فدراسیونی ها با مدیران ارشد ورزش کشور شرکت داشتند نکاتی را در ارتباط با زیاده خواهی های عربستان بیان کردند. مهدی تاج گفت: اکثر این حرف و حدیث ها رسانه ای و مشتی ادعا و درخواست از سوی فدراسیون فوتبال عربستان بوده است و تا زمانی که چیزی تصویب و اعلام نشود، اتخاذ موضعی متفاوت از سوی ما الزامی نیست.

اسدی: نباید شلوغ کنیم

علیرضا اسدی دبیرکل فدراسیون فوتبال هم گفت: بر خلاف نظر عده ای، ما در قبال مخالف خوانی های عربستان سکوت پیشه نکرده ایم و برعکس با تعقل عمل کرده ایم. حالا که آنها شلوغ کرده اند، اگر ما هم شلوغ کنیم، آیا این طریق عقل خواهد بود؟ واکنش ما فقط زمانی باید صورت گیرد که نهادی رسمی مثل AFC ما را وادار به انجام کاری کند که خلاف عرف رایج است.


منبع : ایران