تبیان، دستیار زندگی
هفته سوم از مسابقات فوتبال مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ - روسیه و جام ملت های آسیا ۲۰۱۹ - امارات روز پنجشنبه با برگزاری ۱۵ به پایان رسید که در این هفته اکثر مدعیان قاره کهن برای صعود به این دو رقابت مهم، مقابل حریفان شان به پیروزی پرگل دست یافتند اما بحرین، چین
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

وضعیت تیم ملی ایران برای جام جهانی

هفته سوم از مسابقات فوتبال مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ - روسیه و جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ - امارات روز پنجشنبه با برگزاری ۱۵ به پایان رسید که در این هفته اکثر مدعیان قاره‌کهن برای صعود به این دو رقابت مهم، مقابل حریفان‌شان به پیروزی پرگل دست یافتند اما بحرین، چین و اردن نتایج تلخی را در خانه کسب کردند

بخش ورزشی تبیان
فوتبال

در روزی که تیم‌های امارات، قطر و کویت برابر تیم‌های مالزی، بوتان و میانمار جشنواره گل به راه انداختند و یاد و خاطره گلباران تیم‌های مالدیو و گوام توسط تیم ملی برای فوتبال‌دوستان ایرانی زنده شد، شاگردان کارلوس کی‌روش در مصاف با گوام تنها به زدن 6 گل بسنده کردند.
تیم ملی کشورمان در دومین دیدارش در مرحله مقدماتی مسابقات جام‌جهانی‌ 2018 روسیه و مقدماتی 2019 جام‌ملت‌های امارات، عصر پنج‌شنبه در ورزشگاه آزادی میزبان تیم گوام بود که خاطره برد 19 – صفر این تیم هرگز از ذهن فوتبال‌دوستان ایرانی پاک نمی‌شود. کی‌روش در شرایطی تیمش را برای مصاف با گوام آماده می‌کرد که جوان‌گرایی بارزترین ویژگی فهرست اخیر تیم ملی بود و برخی به خاطر همین جوان‌گرایی و البته صحبت‌های عجیب کی‌روش درباره پیشرفت گوام و تیم‌هایی از این دست، نگران نتیجه بازی بودند!
کی‌روش تیمش را با ترکیب علیرضا بیرانوند، جلال حسینی، پژمان منتظری، و‌ریا غفوری، احسان حاج‌صفی، امید ابراهیمی، آندرانیک تیموریان، اشکان دژاگه، وحید امیری، مهدی طارمی و سردار آزمون به میدان فرستاد و هنوز‌10 دقیقه از بازی نگذشته بود که ایران صاحب ضربه پنالتی شد. خطای پنالتی روی آزمون رخ داد و دژاگه آن را به گل اول تبدیل کرد تا اندک تماشاگر حاضر در آزادی غریو شادی سر دهند. دومین گل ایران روی حرکت خوب و بدون توپ طارمی و همکاری‌اش با آزمون به دست آمد و مهاجم ملی‌پوش پرسپولیس نخستین گل ملی‌اش را به ثمر رساند. سردار آزمون که روی هر 2 گل قبلی ایران نقش موثر داشت، در ادامه در دقایق 34 و 41 ، 2 بار با ضربه سر گلزنی کرد تا ملی‌پوشان ایران نیمه نخست را با برتری 4 - صفر به رختکن بروند.

کی‌روش در شرایطی تیمش را برای مصاف با گوام آماده می‌کرد که جوان‌گرایی بارزترین ویژگی فهرست اخیر تیم ملی بود و برخی به خاطر همین جوان‌گرایی و البته صحبت‌های عجیب کی‌روش درباره پیشرفت گوام و تیم‌هایی از این دست، نگران نتیجه بازی بودند!

پس از تساوی با تیم ترکمنستان تیم ملی برای جبران مافات به یک برد پرگل نیاز داشت و این برد یک نیمه‌ای نوید یک بازی پرگل را می‌داد اما در نیمه دوم تیم ملی فقط 2 گل دیگر به ثمر رساند. گل پنجم روی سانتر رامین رضاییان و ضربه طارمی به ثمر رسید و در دقایق پایانی بازی هم ترابی‌ که تازه به میدان آمده بود در دقیقه 89 ‌گل ششم ایران را وارد دروازه حریف کرد تا گوام در آزادی 6 تایی شود و با پیروزی عمان برابر هند صدر جدول را از دست بدهد. البته نکته‌ای که بیش از پیروزی پرگل ایران مورد‌توجه کارشناسان و رسانه‌ها قرار گرفت، هماهنگی طارمی و آزمون زوج خط حمله تیم ملی بود. 2 بازیکن جوان و باانگیزه که 4 گل از 6 گل تیم ملی را به ثمر رساندند و نوید ظهور یک زوج زهردار را به فوتبال‌دوستان دادند تا پس از این بیشتر شاهد گلزنی مهاجمان تیم ملی باشیم تا هافبک‌ها‌ و مدافعان.

گروه A:
* امارات ۱۰ - مالزی صفر
* عربستان ۷ - تیمور شرقی صفر

جدول رده‌بندی گروه A:
۱- امارات ۶ امتیاز (تفاضل گل ۱۱+)، ۲- عربستان ۶ امتیاز (تفاضل گل۸+)، ۳- فلسطین ۳ امتیاز، ۴- تیمور شرقی یک امتیاز (تفاضل گل ۸-) و ۵- مالزی یک امتیاز (تفاضل گل ۱۶-)

گروه B:
* استرالیا ۵ - بنگلادش صفر
* اردن صفر - قرقیزستان صفر

جدول رد‌ه‌بندی گروه B:
۱- استرالیا ۶ امتیاز، ۲- اردن ۴ امتیاز (تفاضل گل ۲+)، ۳- قرقیزستان ۴ امتیاز (تفاضل گل ۱+)، ۴- تاجیکستان یک امتیاز (تفاضل گل ۲-) و ۵- بنگلادش یک امتیاز (تفاضل گل ۷-)

مقدماتی جام جهانی - ژاپن

گروه C:
* چین صفر - هنگ‌کنگ صفر
* قطر ۱۵ - بوتان صفر

جدول رد‌ه‌بندی گروه C:
۱- هنگ‌کنگ ۷ امتیاز، ۲- قطر ۶ امتیاز، ۳- چین ۴ امتیاز، ۴- مالدیو بدون امتیاز و ۵- بوتان بدون امتیاز

گروه D:
* ایران ۶ - گوام صفر
* عمان ۳ - ترکمنستان یک

جدول رد‌ه‌بندی گروه D:
۱- عمان ۶ امتیاز (تفاضل گل ۳)، ۲- گوام ۶ امتیاز (تفاضل گل ۴-)، ۳- ایران ۴ امتیاز، ۴- ترکمنستان یک امتیاز و ۵- هند بدون امتیاز

گروه E:
* ژاپن ۳ - کامبوج صفر
* سوریه یک - سنگاپور صفر

جدول رد‌ه‌بندی گروه E:
۱- سوریه ۶ امتیاز، ۲- سنگاپور ۴ امتیاز (تفاضل گل ۳+)، ۳- ژاپن ۴ امتیاز (تفاضل گل ۳+)، ۴- افغانستان ۳ امتیاز و ۵- کامبوج بدون امتیاز

گروه F:
* عراق ۵ - چین‌تایپه یک

جدول رد‌ه‌بندی گروه F:
۱- تایلند ۶ امتیاز، ۲- عراق ۳ امتیاز، ۳- ویتنام بدون امتیاز (تفاضل گل ۱-) و چین تایپه بدون امتیاز (تفاضل گل ۶-)

مقدماتی جام جهانی - بحرین

گروه G:
* کره‌جنوبی ۸ - لائوس صفر
* کویت ۹ - میانمار صفر

جدول رد‌ه‌بندی گروه G:
۱- کره‌جنوبی ۶ امتیاز (تفاضل گل ۱۰+)، ۲- کویت ۶ امتیاز (تفاضل گل ۱۰+)، ۳- لبنان ۳ امتیاز، ۴- لائوس یک امتیاز (تفاضل گل ۱۰-) و ۵- میانمار یک امتیاز (تفاضل گل ۱۱-)

گروه H:
* ازبکستان یک - یمن صفر
* بحرین صفر - کره‌شمالی یک

جدول رد‌ه‌بندی گروه H:
۱- کره‌شمالی ۹ امتیاز، ۲- فیلیپین ۶ امتیاز، ۳- ازبکستان ۳ امتیاز، ۴- بحرین بدون امتیاز (تفاضل گل ۲-) و ۵- یمن یک امتیاز (تفاضل گل ۴-)


منبع: مهر