تبیان، دستیار زندگی
هفته دوم لیگ برتر فوتبال با برگزاری هر هشت بازی به پایان رسید تا استقلال و سپاهان با 6 امتیاز در صدر جدول قرار بگیرند و ذوب آهن و سیاه جامگان بدون امتیاز در قعر جدول بایستند.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

صدرنشینی سپاهان و استقلال


هفته دوم لیگ‌برتر فوتبال با برگزاری هر هشت بازی به پایان رسید تا استقلال و سپاهان با 6 امتیاز در صدر جدول قرار بگیرند و ذوب‌آهن و سیاه‌جامگان بدون امتیاز در قعر جدول بایستند.


هفته دوم لیگ‌برتر فوتبال ایران با برگزاری هشت دیدار در روز‌های پنج‌شنبه و جمعه به پایان رسید که در مهم‌ترین دیدار‌ها استقلال تهران با دو گل ملوان را شکست داد و سپاهان با یک گل داربی اصفهان را فتح کرد. با این نتایج استقلال و سپاهان تنها تیم‌های شش امتیازی لیگ برتر شدند و در رتبه‌های اول و دوم قرار گرفتند.
استقلال

قلعه نویی حریف استقلال نشد
دومین روز از هفته دوم رقابت های لیگ برتر عصر امروز جمعه با دیدار تیم های استقلال و ملوان بندرانزلی در ورزشگاه آزادی پیگیری شد که در پایان آبی‌پوشان موفق شدند با نتیجه ۲ بر صفر حریف خود را شکست دهند. امید ابراهیمی ۲۹ و ۳۸ برای استقلال گل زد.
استقلال شروع خوبی در این بازی داشت و در همان دقایق اول به گل رسید که داور این گل را به دلیل خطای هند خسرو حیدری مردود دانست. با این حال شاگردان مظلومی به روند هجومی خود ادامه دادند و با میل تهاجمی بالا حملاتی را روی دروازه حریف پی ریزی کردند.
در دقیقه ۲۹ این دیدار ارسال از جناج راست را امید ابراهیمی با ضربه زیبای سر به گل نخست تبدیل کرد. چند دقیقه بعد ابراهیمی از روی ضربه ایستگاهی پشت محوطه جریمه به زیبایی دروازه ملوان را باز کرد تا شاگردان مظلومی نیمه اول را با یک پیروزی خوب به پایان ببرند.
در نیمه دوم تلاش ملوان برای رسیدن به گل بیشتر از استقلال بود اما این تیم که سرمربی خود را روی نیمکت نداشت و قلعه نویی تلفنی آنها را هدایت می کرد، نتوانست از معدود موقعیت هایش که خیلی هم خطرناک نبود استفاده کند و در نهایت آبی های تهران به دومین پیروزی خود دست پیدا کردند.
شاگردان پرویز مظلومی با این پیروزی 6 امتیازی شدند و به تنهایی در صدر جدول قرار گرفتند.
اولین شکست پرسپولیس در لیگ پانزدهم
نخستین باخت پرسپولیس و برانکو ایوانکوویچ در لیگ پانزدهم پنج‌شنبه شب در اهواز رقم خورد تا ترس و نگرانی دوباره هواداران این تیم را احاطه کند. پرسپولیس در حالی مقابل استقلال خوزستان تن به شکست داد که در 6 فصل گذشته هم در هفته دوم در کسب پیروزی ناکام بوده و با باخت به آبی‌های خوزستان طلسم نبردنش در هفته دوم لیگ 7 ساله شد. قابل پیش‌بینی بود پرسپولیس با همه مشکلاتی که در هفته نخست لیگ پانزدهم با آن روبه‌رو شده بود، در بازی با استقلال خوزستان به مشکل بخورد. مشکلات تاکتیکی و ضعف فنی سرخ‌پوشان از یک سو و آب و هوای گرم و شرجی اهواز از سویی دیگر دست به دست هم داد تا شاگردان برانکو در هفته دوم طعم باخت را بچشند و با از دست دادن 3 امتیاز حساس دیگر در انتظار دیدارهای آینده باشند.
در این بازی که با قضاوت محسن ترکی و در ورزشگاه غدیر اهواز برگزار شد، حسن بیت‌سعید در دقایق ۴۷ و ۵۷ گل‌های استقلال خوزستان را به ثمر رساند و مهدی طارمی در دقیقه ۸۷ برای پرسپولیس گلزنی کرد. ضمن اینکه هادی نوروزی کاپیتان پرسپولیس در دقیقه ۶۷ و با کارت قرمز مستقیم از زمین اخراج شد.

استقلال شروع خوبی در این بازی داشت و در همان دقایق اول به گل رسید که داور این گل را به دلیل خطای هند خسرو حیدری مردود دانست. با این حال شاگردان مظلومی به روند هجومی خود ادامه دادند و با میل تهاجمی بالا حملاتی را روی دروازه حریف پی ریزی کردند

پیروزی تراکتورسازی و سپاهان در دربی ها
تیم فوتبال تراکتورسازی در هفته دوم این رقابتها امروز جمعه موفق شد در ورزشگاه یادگار امام با نتیجه ۳ بر یک از سد گسترش فولاد بگذرد.
برای تراکتورسازان در این دیدار شجاع خلیل زاده در دقایق ۱۱ و ۳۳ و سامان نریمان جهان در دقیقه ۴۲ گلزنی کردند. تک گل گسترش فولاد را داریوش شجاعیان در دقیقه ۸۴ وارد دروازه تراکتورسازی کرد.
ذوب‌آهن، قهرمان فصل گذشته جام حذفی از دو بازی خود امتیازی به دست نیاورده و بدون امتیاز در قعر جدول حضور دارد.

سپاهان هم با این پیروزی روند پیروزی‌های متوالی خود از فصل گذشته تا به حال را به 9 هفته رساند تا به دنبال ثبت رکورد جدیدی باشد.
با این شکست، آخرین پیروزی ذوب‌آهن در داربی به 10 بازی قبل باز می‌گردد.

فرار دوباره فولاد از شکست
فولاد که در هفته نخست بازی 2 بر صفر باخته مقابل راه‌آهن را، با گل دقایق پایانی به تساوی کشاند، در هفته دوم هم در همین دقایق از شکست یک بر صفر مقابل پدیده گریخت تا همچنان روی نوار تساوی قدم بردارد.
در این بازی محمدحسین مرادمند در دقیقه 38 گل برتری پدیده میزبان را زد اما حسین ابراهیمی در دقیقه 89 کار را به تساوی کشاند تا هر دو تیم با تقسیم امتیازها، قدم به هفته سوم لیگ بگذارند.

گلزنی نکونام
تیم سایپا هم در یکی دیگر از دیدارهای روز پنجشنبه با دو گل مقابل راه‌آهن به پیروزی رسید تا از همین ابتدا، در قواره یک تیم مدعی ظاهر شود. نکته قابل توجه این بازی گلزنی جواد نکونام در همان نخستین دیدار خود با پیراهن سایپا بود. در این بازی که در ورزشگاه شهر قدس تهران برگزار شد، میلاد میداوودی (۵۸) و جواد نکونام (۷۰) گل‌های تیم فوتبال سایپا را به ثمر رساندند تا این تیم صعود موقتی به صدر جدول داشته باشد.
سرمربی تیم سایپا ضمن تمجید از عملکرد بازیکنانش گفت: حضور در تهران بر عملکرد ما تاثیر چندانی نداشت.
مجید جلالی پس از پیروزی ۲ بر صفر تیمش مقابل راه‌آهن در هفته دوم لیگ برتر، گفت: برای موفقیت در این بازی سعی کردیم تغییراتی را در سیستم بازی ایجاد کنیم و حریف را تحت‌کنترل خودمان قرار دهیم. زمان بیشتری برای آماده‌سازی داشتیم و به همین علت در نیمه دوم بهتر بودیم. وی افزود: سبک بازی راه‌آهن به شیوه‌ای بود که ما روی آن به‌نوعی در فصل گذشته هم ضعف داشتیم، اما در دوران آماده‌سازی بخوبی خودمان را برای شروع فصل آماده کردیم و توانستیم در این بازی این‌گونه عمل کنیم؛ این در شرایطی است که راه‌آهن تیم خوبی است و به نظر من در ادامه فصل می‌تواند بهتر عمل کند.

حسین محمدی

بخش ورزشی تبیان

 

ردیفتیمبازیبردمساویباختزدهخوردهتفاضلامتیاز
1سپاهان اصفهان3300624+9
2سایپا البرز3210413+7
3استقلال صنعتی3201422+6
4استقلال تهران3201431+6
5ملوان انزلی3201321+6
6تراکتورسازی تبریز3120422+5
7استقلال اهواز3111132-4
8ذوب آهن اصفهان31022203
9صبای قم30302203
10سیاه جامگان مشهد3102231-3
11پدیده مشهد3021451-2
12نفت تهران3021121-2
13فولاد خوزستان3021352-2
14راه آهن3021352-2
15گسترش فولاد3021242-2
16پرسپولیس تهران3012583-1