تبیان، دستیار زندگی
لوئیز فیگو چهره دوست داشتنی فوتبال دنیا که البته بارسایی ها به او علاقه ای ندارند، از سفر به ایران و بازی در ورزشگاه آزادی لذت برد. فیگو قبل از ترک تهران، در فرودگاه از این سفر کاملاً راضی بود و می گفت امیدوار است دوباره به کشورمان برگردد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فیگو: افتخار می‌كنم مردم شما را شناختم

لوئیز فیگو چهره دوست‌داشتنی فوتبال دنیا که البته بارسایی‌ها به او علاقه‌ای ندارند، از سفر به ایران و بازی در ورزشگاه آزادی لذت برد. فیگو قبل از ترک تهران، در فرودگاه از این سفر کاملاً راضی بود و می‌گفت امیدوار است دوباره به کشورمان برگردد.

بخش ورزشی تبیان
فیگو

فیگو خیلی كوتاه در این باره به خبرورزشی گفت: «چیزی كه من در ایران دیدم واقعاً مهربانی و محبت مردم‌‌تان بود. هیچ رفتار بدی ندیدم و از سفر به ایران لذت بردم.» فیگو جزو بازیكنانی بود كه به شدت در ورزشگاه تشویق شد. پس از ورود ستاره‌ها به زمین، هواداران اولین نفر فیگو را تشویق كردند كه با واكنش او همراه شد. لوئیز در طول بازی هم خیلی تشویق شد و با خوشحالی ورزشگاه را ترك كرد. فیگو در این باره می‌گوید: «فهمیدم كه مردم ایران خیلی خونگرم و صمیمی هستند. واقعاً افتخار می‌كنم كه به كشور شما آمدم و توانستم ایران و ایرانی‌ها را از نزدیك ببینم.» او از یك بابت دیگر هم خوشحال است: «اینكه توانستم ایرانی‌ها را از نزدیك ببینم و آنها را بشناسم. قطعاً هر جای دنیا بروم و درباره ایرانی‌ها از من سوال كنند، حرف‌های خوبی می‌زنم و می‌گویم آنها مردمانی خونگرم و بااحساس هستند كه از ما استقبال فوق‌‌العاده‌ای داشتند.»

واقعاً باید از بازیكنان ایرانی تشكر كنم كه به ما احترام گذاشتند. در طول بازی هم رفتار خوبی در زمین داشتند. همان‌طور كه گفتم ایرانی‌ها بسیار مهربان و با‌محبت هستند. این كار را هم به خاطر مهربانی انجام دادند

در همان شروع بازی اتفاقی افتاد كه برای فیگو مثل یك علامت سوال بود. وقتی از او پرسیدیم كه چه چیز جالبی در ایران دیدید، پاسخ داد: «وقتی داور سوت شروع بازی را زد، تیم ایران كه توپ را در اختیار داشت به ما پاس داد. بازیكن شما توپ را به زمین ما انداخت تا بازی را شروع كنیم.

دلیل این كار چه بود؟ واقعاً برای من جالب است كه چنین كاری كردند چون در هیچ جای دیگر من چنین اتفاقی را ندیده‌ام.» وقتی به فیگو توضیح دادیم كه این مسئله نشأت گرفته از فرهنگ ایرانی است كه در واقع با این كار به حریف احترام می‌گذارند. فیگو پس از شنیدن این توضیحات، گفت: «واقعاً باید از بازیكنان ایرانی تشكر كنم كه به ما احترام گذاشتند. در طول بازی هم رفتار خوبی در زمین داشتند. همان‌طور كه گفتم ایرانی‌ها بسیار مهربان و با‌محبت هستند. این كار را هم به خاطر مهربانی انجام دادند. حالا خاطرات بهتری از سفر به ایران دارم و امیدوارم كاری كه شما كردید، در همه جای دنیا انجام شود. متأسفانه به خاطر مشغله‌هایی كه داشتم نتوانستم در كشورتان بمانم اما حتماً در فرصتی خوب، دوباره به ایران سفر می‌كنم.»