تبیان، دستیار زندگی
باشگاه پرسپولیس آن قدر مشکل و دردسر دارد که نتیجه نگرفتن این تیم در زمین بازی به چشم نیاید. حداقل اینکه طی دو فصل گذشته سرخپوشان به قدری نتایج بد و دور از شأن نام این باشگاه به دست آورده اند که قعر نشینی 4 هفته ای آنها در جدول لیگ چندان مهم تلقی نشود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بحران سیاه در انتظار پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس آن‌قدر مشکل و دردسر دارد که نتیجه نگرفتن این تیم در زمین بازی به چشم نیاید. حداقل اینکه طی دو فصل گذشته سرخپوشان به قدری نتایج بد و دور از ‌شأن نام این باشگاه به ‌دست ‌آورده‌اند که قعر‌نشینی 4 هفته‌ای آنها در جدول لیگ چندان مهم تلقی نشود.

بخش ورزشی تبیان
پرسپولیس

عملكرد فنی سرخپوشان شاید در این فصل بهتر از چند سال قبل بوده و سرعت تیمی و شرایط تاكتیكی جذاب‌تری داشته باشند ولی اینكه نمی‌توانند مانند سایر باشگاه‌ها، به راحتی امتیاز بگیرند یك معضل است. این شرایط به قدری باشگاه بزرگ پرسپولیس را آزار می‌دهد كه كسب اولین برد در هفته پنجم، مهم‌ترین اتفاق این فصل شمرده می‌شود. كارشناسان رسانه‌ای، نام این اتفاق را «بحران» می‌گذارند كه ممكن است دلایل زیادی داشته باشد‌؛ مثلاً بدشانسی، بی‌دقتی مهاجمان، سطح پایین و توانایی اندك برخی بازیكنان، اشتباهات داوری، شرایط جوی، قرعه نامناسب در ابتدای لیگ، حواشی و... به‌ هر‌حال سرخپوشان هنوز شرایط ایده‌آلی پیدا نكرده‌اند و به اندازه بازی زیبا و قابل دفاعی كه ارائه می‌دهند، امتیازی نصیب‌شان نشده است. افرادی كه به مسائل متافیزیك علاقه خاصی دارند، حتماً یكی از دلایل عدم نتیجه‌‌گیری پرسپولیس را «كارما» می‌دانند.

نفرین پشت ‌سر پرسپولیس؟!

شاید این فقط در حد یك شایعه باشد اما شایعه‌ای است كه حالا دیگر در داخل تیم و باشگاه، خیلی‌ها آن را باور كرده‌اند و در موردش حرف می‌زنند. به خصوص پیشكسوتانی كه با این باشگاه طی سال‌های گذشته همكاری‌هایی داشته‌اند. آنها می‌گویند حق خیلی از بازیكنان یا مربیان در پرسپولیس خورده شده و از این رو، نفرین پشت‌ سر تیم است.

یك بحران عجیب، این باشگاه را فراگرفته و می‌تواند پرسپولیس را از پا بیندازد. نامش را گذاشته‌اند «بحران سیاه». بیش از 25 شكایت بین‌المللی از این باشگاه به كمیته تعیین وضعیت بازیكنان و مربیان در فیفا (فدراسیون جهانی فوتبال) رفته و هر كدام‌شان می‌تواند یك آسیب جدی به باشگاه وارد كند

همین نفرین‌ها و انرژی‌های منفی است كه نمی‌گذارد پرسپولیس نتیجه بگیرد. البته می‌توان این مسائل را خرافات تلقی كرد اما به طرز شگفت‌انگیزی، خیلی‌ها این خرافات را باور دارند و می‌گویند چون طی دو دهه گذشته، حق‌شان در این تیم پایمال شده، از این رو پرسپولیس نمی‌تواند مانند سال‌های پرغرورش، با برتری كامل، بازی‌های خود را به اتمام برساند. این نفرین‌‌هاست كه نمی‌گذارد توپ از یك قدمی دروازه حریفان به گل تبدیل شده و پرسپولیس به امتیازات كامل و موفقیت‌های بزرگی برسد. این فقط یك طرف ماجراست زیرا در سمت دیگر، با مربیان و بازیكنان خارجی مواجهیم كه هنوز هم از باشگاه پرسپولیس طلبكارند.

بحران سیاه

یك بحران عجیب، این باشگاه را فراگرفته و می‌تواند پرسپولیس را از پا بیندازد. نامش را گذاشته‌اند «بحران سیاه». بیش از 25 شكایت بین‌المللی از این باشگاه به كمیته تعیین وضعیت بازیكنان و مربیان در فیفا (فدراسیون جهانی فوتبال) رفته و هر كدام‌شان می‌تواند یك آسیب جدی به باشگاه وارد كند. اگر هر كدام از این شكایت‌ها، فقط یك رأی ساده علیه پرسپولیس داشته باشد، آن روز اصلاً دور نیست كه باشگاه با كسر امتیاز توسط فیفا، به دسته پایین‌تر برود یا اصلاً اعلام ورشكستگی كرده و منحل شود! واقعاً تكان‌دهنده است. 25 بازیكن یا مربی، از مانوئل ژوزه سرمربی پرتغالی و سه دستیارش در فصل دوازدهم گرفته تا نیلسون گلر برزیلی سرخپوشان كه نیم‌فصل لیگ قبلی از این تیم جدا شده بود، ماركو اسچپانوویچ، ولاتكو، ممدوتال، سكوبرت، اشپیتیم آرفی و... همگی از پرسپولیس به فیفا شكایت كرده‌اند و این موضوع می‌تواند پرسپولیس را به یك دردسر واقعی بیندازد.

شكایت‌ها می‌آیند

البته این پایان كار نیست. هنوز بر تعداد شكایت‌ها افزوده می‌شود و هركس كه از پرسپولیس جدا شده، برای دریافت مطالباتش دست به دامان كمیته تعیین وضعیت بازیكنان و مربیان در فیفا می‌شود. بدتر اینكه مسئولان باشگاه پرسپولیس تمام تمركزشان را معطوف به انتخاب اسپانسر كرده‌اند و اصلاً قرار نیست به فكر جلوگیری از شكایت‌ها باشند! البته توان مالی نیز برای این كار ندارند. پرسپولیس حالا تعطیلات 20 روزه لیگ را پس از بازی مقابل فولاد شروع كرده اما شكایت‌ها و تبعات آن، سایه سنگینی روی باشگاه دارد.


منبع : خبر اسپرت