تبیان، دستیار زندگی
هفته چهارم لیگ برتر فوتبال در حالی این هفته برگزار می شود که بیشتر نگاه ها به ورزشگاه آزادی و دیدار تیم های پرسپولیس و ذوب آهن دوخته شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

یحیی پرسپولیس را ذوب می کند؟


هفته چهارم لیگ برتر فوتبال در حالی این هفته برگزار می‌شود که بیشتر نگاه‌ها به ورزشگاه آزادی و دیدار تیم‌های پرسپولیس و ذوب آهن دوخته شده است.

پرسپولیس

هفته چهارم لیگ برتر فوتبال با انجام 7 دیدار در روزهای پنج‌شنبه و جمعه 29 و 30 مرداد به پایان می‌رسد. در مهم‌ترین دیدارهای این هفته پرسپولیس قعر جدولی با ذوب آهن اصفهان دیدار می‌کند و سپاهان صدرنشین به مصاف فولاد می‌رود.

پنجشنبه 29 مرداد
* گسترش فولاد – سیاه جامگان؛ ساعت 18:30، ورزشگاه اختصاصی گسترش فولاد
تیم گسترش فولاد تبریز که در سه هفته گذشته تنها 2 امتیاز کسب کرده و در یک قدمی قعر جدول قرار دارد این هفته به مصاف تیم مشهدی سیاه جامگان می‌رود که علی‌رغم تازه وارد بودنش در لیگ برتر، نتایج نسبتا خوبی در سه هفته نخست گرفته است.
شاگردان رسول خطیبی در سیاه جامگان پس از دو شکست برابر استقلال تهران و استقلال اهواز در هفته سوم موفق شدند نفت تهرانی را شکست دهند که به عنوان بهترین تیم فصل چهاردهم شناخته شده بود.
سیاه جامگان اکنون با سه امتیاز در رده دهم جدول قرار گرفته و در صورت پیروزی برابر حریف و لغزش تیم‌های بالادستی می‌تواند تغییر خوبی در جدول داشته باشد.

* پرسپولیس – ذوب آهن؛ ساعت 19:15، ورزشگاه آزادی
سرخ‌پوشان تهران که چند فصل اوضاع و احوال خوبی نداشتند با آغاز فصل پانزدهم به دنبال کسب نتایج خوب و انجام بازی‌های تماشاگرپسند بودند. این تیم در مورد دوم تقریبا موفق عمل کرده مخصوصا در بازی با سپاهان در هفته سوم نمایش خوبی داشت اما از نظر نتیجه‌گیری این تیم یکی از بدترین شروع تاریخش را در لیگ برتر تجربه کرده است.
پرسپولیس به عنوان پرطرفدارترین تیم ایران در حالی هفته چهارم را آغاز می‌کند که با کسب تنها یک امتیاز از سه بازی قبلی‌اش در قعر جدول 16 تیمی لیگ برتر قرار گرفته است. این تیم هفته گذشته برابر سپاهان شکست سنگینی را متحمل شد هرچند اگر نقش اشتباهات داوری را نیز در نظر بگیریم می‌شد نتیجه دیگری در این بازی رقم بخورد.
در نقطه مقابل ذوب آهن اصفهان قهرمان جام حذفی در سال گذشته قرار گرفته است. این تیم در دو بازی نخست اصلا نتایج خوبی نگرفت ولی در بازی سوم با ارائه نمایشی فوق‌العاده استقلال تهران را شکست داد. ذوب آهن فصل قبل و در جریان جام حذفی، پس از پیروزی برابر استقلال و حذف این تیم، پرسپولیس را در نیمه نهایی شکست داد و به فینال راه یافت و این بار نیز دیدارش با پرسپولیس بلافاصله پس از پیروزی برابر استقلال رقم می‌خورد.
ذوب آهن اکنون با 3 امتیاز در رتبه هشتم جدول قرار گرفته است.
تقابل اندیشه‌های برانکو ایوانکوویچ در تیم جوان شده و کم تجربه پرسپولیس با تفکرات یحیی گل‌محمدی جوان با تیم سخت‌کوش و موفقش قطعا جذاب‌ترین بازی هفته چهارم را رقم خواهد زد.

فولاد با دراگان اسکوچیچ به دنبال کسب اولین پیروزی در فصل پانزدهم است و برای این کار چندان هم ناامید نیست. بویژه اگر کادر فنی فولاد بازی پرسپولیس برابر سپاهان را به خوبی آنالیز کرده باشد، نقاط ضعف خط دفاعی طلایی‌پوشان اصفهان را به خوبی کشف کرده است

* سپاهان – فولاد؛ ساعت 19:15، ورزشگاه فولادشهر اصفهان
صدرنشین جدول رده‌بندی لیگ برتر که تمام امتیازهای سه بازی نخست خود را کسب کرده این هفته باید برابر فولاد خوزستان قرار بگیرد. جدول رده‌بندی نشان می‌دهد که سپاهان برای پیروزی در چهارمین دیدارش کار چندان سختی ندارد چون فولاد از سه بازی نخست تنها 2 امتیاز کسب کرده و چهاردهم جدول است.
اما فوتبال همیشه مطابق آنچه روی کاغذ نقش می‌بندد به انجام نمی‌رسد. فولاد با دراگان اسکوچیچ به دنبال کسب اولین پیروزی در فصل پانزدهم است و برای این کار چندان هم ناامید نیست. بویژه اگر کادر فنی فولاد بازی پرسپولیس برابر سپاهان را به خوبی آنالیز کرده باشد، نقاط ضعف خط دفاعی طلایی‌پوشان اصفهان را به خوبی کشف کرده است.

* استقلال خوزستان – سایپا؛ ساعت 19:15، ورزشگاه تختی اهواز
سایپای مجید جلالی فصل پانزدهم را به بهترین شکل ممکن آغاز کرده و فعلا یکی از چهار تیم بدون شکست لیگ است. این تیم با دو پیروزی و یک تساوی و کسب 7 امتیاز فعلا در رده دوم جدول قرار دارد و می‌تواند در هفته چهارم به صدرنشینی هم فکر کند.
استقلال خوزستان نیز چیزی کم از سایپا ندارد. عبدالله ویسی با تیم جوان و شادابش تاکنون 6 امتیاز کسب کرده و یک پله پایین‌تر از سایپا در رده سوم قرار گرفته است. دیدار سایپا و استقلال خوزستان از آن جهت که هر دو تیم مربیانی خوش‌فکر و بازیکنانی جوان و تلاشگر دارند، یکی از بازی‌های تماشاگرپسند هفته چهارم خواهد بود.

جمعه 30 مرداد


* پدیده – تراکتورسازی؛ ساعت 17:30، ورزشگاه ثامن مشهد
تیم‌های رده ششم و یازدهم جدول رده‌بندی در هفته چهارم لیگ برتر به مصاف هم می‌روند. نکته جالب توجه در این بازی تقابل خط حمله خوب تراکتورسازی با خط دفاع نسبتا ضعیف پدیده است. تراکتورسازان با به ثمر رساند 4 گل در سه بازی گذشته، از نظر تعداد گل جزو تیم‌های بالای جدول هستند و در نقطه مقابل تیم مشهدی با دریافت 5 گل در سه بازی، به همراه راه آهن و فولاد، دومین خط دفاع ضعیف لیگ را دارد.

* راه آهن – صبای قم؛ ساعت 18:15، ورزشگاه اکباتان
راه آهن که در دقیقه 90 در لیگ برتر ماندگار شد و ماندگاری‌اش جنجال زیادی هم به پا کرد، در سه بازی نخست فصل نتوانسته پیروز شود. این تیم در چهارمین دیدارش در فصل پانزدهم باید به مصاف تیمی برود که علی دایی روی نیمکت آن نشسته است. دایی پیش از این سابقه مربی‌گری راه آهن را داشته است.
صبا با سه امتیاز در رده نهم جدول قرار دارد و راه آهن با 2 امتیاز سیزدهم است.

* استقلال اهواز – استقلال تهران؛ ساعت 19:15، ورزشگاه غدیر اهواز
داربی استقلالی‌ها در هفته چهارم می‌تواند یکی از دیدارهای جذاب و تماشایی فصل باشد. استقلال اهواز که با خرید امتیاز فولاد نوین به لیگ برتر آمد، در سه بازی اول خود یک برد، یک باخت و یک تساوی داشته است. فارغ از نتایجی که این تیم گرفته، نمایش بازیکنان تیم اهوازی در سه بازی نخست درخور توجه و زیبا بوده است.
استقلال تهران نیز دو هفته اول را طوفانی آغاز کرده است با دو برد پیاپی صدر جدول را از آن خود کرد اما در هفته سوم برابر چشمان هزاران هوادار خود از ذوب آهن جوان شکست خورد و تا رتبه چهارم پایین آمد. اکنون استقلال چهارم است و استقلال اهواز با 2 امتیاز کمتر در رده هفتم قرار گرفته است.

بخش ورزشی تبیان

ایسنا