تبیان، دستیار زندگی
کسب یک امتیاز در 3 هفته ابتدایی لیگ برتر باعث شده تا پرسپولیس برای اولین بار در تاریخ لیگ برتر قعرنشینی را تجربه کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ضعیف‌ترین شروع پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر


کسب یک امتیاز در 3 هفته ابتدایی لیگ برتر باعث شده تا پرسپولیس برای اولین بار در تاریخ لیگ برتر قعرنشینی را تجربه کند. پرسپولیس در روزهایی این شرایط را تجربه می‌کند که خط دفاع و دروازه‌‎اش چیزی نزدیک به فاجعه‌اند. سرخ‌های پایتخت با 8 گل خورده ضعیف‌ترین خط دفاع لیگ را در اختیار دارند. پرسپولیس در روزهایی قعرنشینی را تجربه می‌کند که این قعر جدول بودنش ربطی به تفاضل گل ندارد و با امتیاز کمتر، آخرین تیم جدول لیگ برتر است. کسب یک امتیاز از 3 بازی باعث شده تا تیم برانکو رکورد بدترین شروع پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر را به خودش اختصاص دهد.
پرسپولیس

اولین دوره لیگ برتر
پرسپولیس اولین دوره لیگ برتر را با تساوی مقابل فولادخوزستان آغاز کرد. در هفته دوم سرخ‌پوشان با یک گل تراکتور را شکست دادند و در هفته سوم هم یک امتیاز از سپاهان گرفتند و 5 امتیازی شدند.


دومین دوره لیگ برتر
سرخ‌پوشان تهرانی دومین دوره لیگ برتر را با پیروزی 2 - یک مقابل برق شیراز شروع کردند و در هفته دوم هم با یک گل موفق شدند از سد پیکان عبور کنند. سومین بازی پرسپولیس در لیگ دوم مقابل سایپا بود که آن بازی با تساوی یک- یک به اتمام رسید تا پرسپولیس در پایان هفته سوم 7 امتیازی شود.


سومین دوره لیگ برتر
لیگ سوم و یک شروع طوفانی برای پرسپولیس. پرسپولیس در اولین بازی خود توانست پگاه گیلان را با نتیجه عجیب 8 - 2 از پیش رو بردارد. این تیم در هفته دوم با یک گل در مشهد ابومسلم را شکست داد و در هفته سوم هم با برتری پر گل 5 - 2 شروع فوق‌العاده خود را تکمیل کرد.


چهارمین دوره لیگ برتر
چهارمین دوره لیگ برتر برای سرخ‌پوشان با باخت 3 - یک مقابل فولاد آغاز شد. پرسپولیس بعد از این شکست در خانه مقابل برق شیراز با نتیجه یک- یک متوقف شد و در سومین بازی توانست پیکان را با یک گل شکست دهد و چهارمین امتیاز خود را دشت کند.


پنجمین دوره لیگ برتر
پرسپولیس در اولین بازی خود میهمان فجرسپاسی بود و در یک بازی پرحاشیه توانست یک امتیاز از حریف سرسخت خود بگیرد. پرسپولیس در هفته دوم دومین تساوی خود در لیگ را کسب کرد. این بار سرخ‌پوشان در خانه با تساوی بدون گل مقابل سایپا متوقف شدند و در هفته سوم با برتری یک- صفر مقابل پاس توانستند اولین برد خود را کسب کنند و 5 امتیازی شوند.


ششمین دوره لیگ برتر
شروع ششمین دوره لیگ برتر برای سرخ‌پوشان با باخت 3 - 2 مقابل ابومسلم همراه بود. در هفته دوم لیگ ششم پرسپولیس با یک گل برق را شکست داد و اولین 3 امتیاز خود را کسب کرد. سومین بازی پرسپولیس در خانه سپاهان بود که در نهایت با تساوی بدون گل به اتمام رسید تا پرسپولیس در پایان هفته سوم چهارمین امتیازش را هم بگیرد.

در نهمین دوره لیگ برتر پرسپولیس کارش را با تساوی 3-3 در خانه مس کرمان آغاز کرد. در هفته دوم هم این استقلال اهواز بود که توانست سرخ‌پوشان را در تهران با تساوی یک- یک متوقف کند. بعد از این 2 تساوی پرسپولیس در هفته سوم توانست پاس همدان را 2 - یک از پیش رو بردارد تا اولین برد خود را تجربه کند

هفتمین دوره لیگ برتر
پرسپولیس لیگ هفتم را با 3 برد متوالی آغاز کرد. برد 3 - 2 مقابل صنعت نفت، برد 2 - صفر مقابل پگاه و در نهایت برد 3 - صفر مقابل ابومسلم باعث شد تا پرسپولیس در هفته سوم صدرنشین شود.


هشتمین دوره لیگ برتر
پرسپولیس در اولین بازی خود در لیگ هشتم با یک گل سایپا را شکست داد. سرخ‌پوشان در هفته دوم در خانه پاس همدان دومین برد متوالی خود را تجربه کردند و در هفته سوم با تساوی 2 - 2 مقابل ملوان متوقف شدند.


نهمین دوره لیگ برتر
در نهمین دوره لیگ برتر پرسپولیس کارش را با تساوی 3-3 در خانه مس کرمان آغاز کرد. در هفته دوم هم این استقلال اهواز بود که توانست سرخ‌پوشان را در تهران با تساوی یک- یک متوقف کند. بعد از این 2 تساوی پرسپولیس در هفته سوم توانست پاس همدان را 2 - یک از پیش رو بردارد تا اولین برد خود را تجربه کند.


دهمین دوره لیگ برتر
لیگ دهم برای پرسپولیس با 2 برد و یک شکست آغاز شد. پرسپولیسی‌ها ابتدا در هفته اول با یک گل تراکتور را شکست دادند اما در هفته دوم 2 - یک به صبا باختند. در هفته سوم پرسپولیس موفق شد 2 - یک سایپا را از پیش رو بردارد و 6 امتیازی شود.


یازدهمین دوره لیگ برتر
در سال 90 بود که پرسپولیسی‌ها شرایطی را تجربه کردند که بی‌شباهت به شرایط کنونی نیست. پرسپولیس لیگ یازدهم را با تساوی یک- یک مقابل ملوان آغاز کرد و بعد از آن 2 باخت مقابل شاهین بوشهر و شهرداری تبریز باعث شد تا پرسپولیس در پایان هفته سوم یک امتیازی بماند. البته در آن سال تفاضل گل پرسپولیس در پایان هفته سوم 2 بود و با توجه به تفاضل گل پرسپولیس در لیگ امسال که این تیم را در قعر جدول قرار داده باید رکورد استیلی در سال 90 را فراموش کنیم و ضعیف‌ترین شروع تاریخ پرسپولیس در لیگ برتر را به نام برانکو ثبت کنیم.


دوازدهمین دوره لیگ برتر
پرسپولیس بعد از یک فصل ناامیدکننده، لیگ دوازدهم را هم متزلزل آغاز کرد. سرخ‌پوشان در هفته اول با یک گل صنعت نفت را شکست دادند و در هفته دوم 3 - 2 به فجرسپاسی باختند. در هفته سوم هم سرخ‌پوشان یک- یک مقابل گهر متوقف شدند.


سیزدهمین دوره لیگ برتر
لیگ سیزدهم برای پرسپولیس خوب آغاز شد و این تیم در 3 هفته ابتدایی توانست 7 امتیاز کسب کند. برد مقابل تراکتور، تساوی مقابل ذوب‌آهن و برد مقابل مس کرمان باعث شد تا پرسپولیس لیگ سیزدهم را با صدرنشینی شروع کند.


چهاردهمین دوره لیگ برتر
پرسپولیس سال گذشته لیگ را چندان خوب شروع نکرد. سرخ‌پوشان در بازی اول با تساوی یک- یک مقابل نفت تهران متوقف شدند. در هفته دوم فولاد توانست با 2 گل شاگردان علی دایی را مغلوب کند و در نهایت در هفته سوم مقابل ذوب‌آهن اولین برد سرخ‌پوشان ثبت شود.

بخش ورزشی تبیان

منبع : خراسان