تبیان، دستیار زندگی
در آخرین روزهای نقل و انتقالات و در آستانه عید سعیدفطر 2 اتفاق و انتقال بزرگ در لیگ برتر رخ داد که شاید با توجه به کم بودن ستاره های نقل و انتقالات لیگ پانزدهم این 2 انتقال را بتوان بمب های پنجره تابستانی لیگ برتر برشمرد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جذاب‌تر شدن لیگ با بازگشت قلعه‌نویی و دایی‌


در آخرین روزهای نقل و انتقالات و در آستانه عید سعیدفطر 2 اتفاق و انتقال بزرگ در لیگ برتر رخ داد که شاید با توجه به کم بودن ستاره‌های نقل و‌انتقالات لیگ پانزدهم این 2 انتقال را بتوان بمب‌های پنجره تابستانی لیگ برتر برشمرد.
دایی و قلعه نویی

اواخر هفته گذشته و در فاصله چند روز مانده به پایان مهلت قانونی نقل و انتقالات لیگ برتر، باشگاه‌های ملوان و صبا با امیر قلعه‌نویی و علی دایی سرمربیان سابق استقلال و پرسپولیس برای هدایت تیم‌هایشان به توافق رسیدند، آن هم در شرایطی که به نظر نمی‌رسید سرمربیان سابق سرخابی تمایلی به حضور در لیگ پانزدهم داشته باشند.

قلعه‌نویی که پس از اتمام همکاری‌اش با باشگاه استقلال روزه سکوت گرفته، پس از آن‌که حضورش در باشگاه پیکان منتفی شد، بیش از پیش از تیررس رسانه‌ها دور شد و حتی شنیده می‌شد او تصمیم گرفته چند صباحی به آمریکا برود و به امور شخصی و اقامتش رسیدگی کند. برخی هم پیش‌بینی می‌کردند سرمربی سابق استقلال تا نیم فصل هدایت تیمی را بر‌عهده نمی‌گیرد و منتظر نتایج و اتفاقات استقلال می‌ماند تا شاید نیم فصل دوباره به نیمکت آبی برگردد.

اما پیشنهاد بهشتی مالک جدید باشگاه ملوان همه معادلات درباره قلعه‌نویی را برهم زد و وقتی او موفق نشد علی دایی را به بندر انزلی و نیمکت ملوان بکشاند به سرمربی سابق استقلال پیشنهاد وسوسه‌انگیزش را ارائه داد و در کمال تعجب قلعه‌نویی هم پذیرفت! قلعه‌نویی در شرایطی حاضر شد هدایت تیم ملوان را بر‌عهده بگیرد که جو بندر انزلی معمولا موافق غیربومی​ها نبوده و کمتر مربی غیربومی با این تیم نتیجه گرفته است. حالا سرمربی سابق استقلال هم دوباره صاحب تیم شده و در لیگ پانزدهم حضور خواهد داشت و خیلی زود هم قرار است مقابل تیم سابقش و پرویز مظلومی قرار بگیرد!

او که ‌اکبر محمدی، جهانبخش جعفری و سرژیک باکاریان را به عنوان دستیارانش معرفی کرده، از فردا شخصا تمرین ملوان را زیر نظر می‌گیرد تا قوهای سپید را برای پرواز در لیگ پانزدهم آماده کند. البته قلعه‌نویی لیست بلند بالایی هم تحویل مالک باشگاه ملوان داده و خواستار جذب بازیکنانی مثل انصاری‌فرد، بیک‌زاده، صادقی، دهنوی و فروزان شده تا با حضور این بازیکنان باتجربه شانس موفقیت خود و تیمش را بالا ببرد. اسم‌هایی که نام بیشتر آن‌ها در لیست علی دایی برای صبای قم هم دیده می‌شود و باید دید رقابت دایی و قلعه‌نویی را در بازار نقل و انتقالات کدام یک می‌برند!

علی دایی و سرمربی‌گری‌اش در صبای قم دومین بمب نقل و‌انتقالاتی اواخر هفته گذشته بود. سرمربی پیشین پرسپولیس که در‌حال مذاکره با باشگاه ملوان‌انزلی بود به یک‌باره سر از صبا درآورد و به باشگاهی که قبلا در آن بازی و مربی‌گری کرده بود، برگشت! این بازگشت سریع و ناگهانی یک دلیل بیشتر نداشت! حضور دوستان علی دایی در باشگاه صبا به عنوان اسپانسر و سهامدار بخشی از سهام باشگاه، پای دایی را دوباره به تیم صبا باز کرد و او نیز با توجه به فاصله کم تهران و قم و کم شدن نگرانی و دغدغه خانواده‌اش بابت دوری‌اش پیشنهاد صبا را بدون چک‌ چانه و سریع پذیرفت.

علی دایی و سرمربی‌گری‌اش در صبای قم دومین بمب نقل و‌انتقالاتی اواخر هفته گذشته بود. سرمربی پیشین پرسپولیس که در‌حال مذاکره با باشگاه ملوان‌انزلی بود به یک‌باره سر از صبا درآورد و به باشگاهی که قبلا در آن بازی و مربی‌گری کرده بود، برگشت!

دایی در شرایطی سرمربی صبا شد که شایعاتی درباره عدم تمایل او به حضور در میادین فوتبال و مخالفت خانواده‌اش با مربی‌گری او شنیده می‌شد اما به نظر می‌رسد علی دایی هم مثل امیر قلعه‌نویی نتوانسته در حاشیه بودن را تحمل کند و تحت‌تاثیر افکار عمومی و رسانه‌ها و اطرافیانی که آن‌ها را به بازگشت تشویق می‌کردند، دوباره وارد گود شده است.

او در حالی هدایت صبا را برعهده گرفت که مهدی تارتار سرمربی این تیم بود و تقریبا تیمش را بسته است. با این‌حال دایی هم لیست خودش را دارد و با جواب کردن چند نفر از دستیاران تارتار که حالا دستیارش شده می‌خواهد چند ستاره را به صبا بکشاند. علی دایی لیست خرید خود را به مسئولان این باشگاه ارائه کرده که در این لیست نام تعدادی از بازیکنانی که هر یک به دلایلی از تیم‌های پرسپولیس و استقلال کنار گذاشته شده‌اند، دیده می‌شود.

محمد عباس‌زاده، امیرحسین صادقی،‌ هاشم بیک‌زاده، قاسم دهنوی و رضا حقیقی از جمله بازیکنانی هستند که دایی خواهان پیوستن آن‌ها به صبای قم شده است که از این میان رضا حقیقی که گفته می شد به ملوان پیوسته است بار دیگر شاگرد آقای گل جهان شد. به جز لیست خرید علی دایی مبلغ قرارداد او نیز مورد‌توجه رسانه‌ها و فوتبال‌دوستان قرار گرفته و صحبت از توافق 2 میلیاردی او با باشگاه صبا‌‌ست.

البته جهان‌بینی مدیرعامل صبا شایعه عقد قرارداد 2 میلیاردی علی دایی با این باشگاه را تکذیب کرده اما با توجه به سابقه علی دایی در عقد قراردادهای هنگفت و با در نظر گرفتن این موضوع که اسپانسر باشگاه دوست دایی است، بعید نیست سرمربی جدید صبا قراردادی کلان بسته باشد. هر‌چه باشد به قول مجید جلالی رئیس کانون مربیان ایران با حضور دایی و قلعه‌نویی لیگ پانزدهم جذاب‌تر می‌شود.

بخش ورزشی تبیان