تبیان، دستیار زندگی
دوشنبه شب برنامه رقابت های لیگ پانزدهم قرعه کشی شد و پرسپولیس حریفان خود را طی 15 هفته این رقابت ها شناخت و حالا می داند در چه هفته ای با کدام تیم بازی خواهد کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قرعه دشوار پرسپولیس برای لیگ پانزدهم


دوشنبه شب برنامه رقابت‌های لیگ پانزدهم قرعه‌کشی شد و پرسپولیس حریفان خود را طی 15 هفته این رقابت‌ها شناخت و حالا می‌داند در چه هفته‌ای با کدام تیم بازی خواهد کرد.


پرسپولیس

پرسپولیس برای شروع کار قرعه سختی ندارد؛ اول اینکه با یک تیم متوسط مثل پدیده بازی خواهد کرد که به نظر می‌رسد کیفیت بازیکنانش نسبت به فصل قبل پایین‌تر است و کارش را زود شروع نکرده. از طرفی پرسپولیس مقابل این حریف متوسط در تهران میزبان است و همین می‌تواند زمینه ساز یک شروع خوب در فصل پیش‌رو باشد.
در هفته دوم اما باز هم پرسپولیس بدشانسی آورده چرا که در گرمای وحشتناک نیمه مرداد ماه باید به خوزستان سفر کند و مقابل استقلال صنعتی قرار بگیرد. هر چند حریف پرسپولیس هم شرایط سختی را تجربه کرده و به موقع تمریناتش را شروع نکرده یا تیم قدرتمندی نیست اما گرمای وحشتناک اهواز می‌تواند شرایط را سخت کند. پرسپولیس فصل قبل هم با بدشانسی در همان هفته دوم در اهواز به میدان رفت و به فولاد باخت.  سرخ‌ها لیگ دوازدهم و هفتم را هم در آبادان مقابل نفت آبادان آغاز کردند که البته این دو بازی با برد همراه بود.
بعد از این دو بازی نه چندان دشوار پرسپولیس 5 بازی متوالی فوق‌العاده دشوار در پیش خواهد داشت. سرخ‌ها ابتدا در اصفهان باید به مصاف سپاهان بروند که می‌تواند مسابقه‌ای فوق‌العاده حساس باشد. از آنجایی که سوشا مکانی در سه بازی نخست محروم است پرسپولیس باید مقابل پدیده، استقلال خوزستان و سپاهان با محمدباقر شعبانی دروازه‌اش را مقابل این حریفان و البته سپاهان قدرتمند بسته نگه دارد.
بعد از مصاف با سپاهان، بازی با ذوب‌آهن در تهران، دیدار با فولاد در اهواز، سایپا در تهران و تراکتورسازی در تبریز برنامه هفته چهارم تا هفتم سرخ‌ها خواهد بود، یعنی اینکه 5 مسابقه فوق‌العاده دشوار مقابل چهار مدعی (اگر سایپا را مدعی ندانیم) پیش‌روی برانکو و یاران اوست. گفتنی است پرسپولیس مقابل سه مدعی قهرمانی یعنی فولاد، سپاهان و تراکتورسازی میهمان است که این کار را دشوارتر خواهد کرد اما در نیم فصل دوم عکس این مساله صادق است.
طبق برنامه بعد از این پنج هفته نفسگیر پرسپولیس در سه بازی متوالی مقابل تیم‌هایی قرار می‌گیرد که شرایط چندان با ثباتی نداشتند. اگر سیاه‌جامگان تازه لیگ برتری را کنار بگذاریم صبا و ملوان در فاصله دو هفته مانده به شروع لیگ، مالک، مدیرعامل، سرمربی و بازیکن نداشتند و تمریناتشان را شروع نکرده بودند اما شاید تا هفته هشتم و دهم (موعد مصاف با پرسپولیس) به آمادگی نسبی برسند و پرسپولیس به اندازه تیم‌هایی که در هفته‌های ابتدایی مقابل صبا و ملوان قرار می‌گیرند خوش‌شانس نیست.

برنامه چهار هفته پایانی سرخ‌ها هم برنامه نسبتا مناسبی است و شاید نفت تهران به عنوان مدعی قهرمانی تنها حریف دشوار تیم برانکو باشد. پرسپولیس در دو هفته پایانی مقابل دو حریف متوسط یا ضعیف (گسترش فولاد و پیکان/ استقلال) قرار خواهد گرفت و اگر امیدی به قهرمانی باشد، می‌شود به تمام امتیازهای این دو بازی دل بست

هفته یازدهم هم موعد برگزاری دربی سنتی تهران است که نسبت به فصل قبل و بازی در هفته پایانی بسیار مناسب‌تر به نظر می‌رسد و حداقل حساسیت و هیجان بیشتری خواهد داشت. همچنین بازی با حریف دیرینه در هفته‌ یازدهم حتی بهتر از هفته‌های هشتم و نهم (برنامه غالب لیگ‌های قبلی) خواهد بود و می‌توان پرسپولیس هماهنگ‌تر، پخته‌تر و آماده‌تری را در هفته یازدهم مقابل استقلال در میدان دید.
برنامه چهار هفته پایانی سرخ‌ها هم برنامه نسبتا مناسبی است و شاید نفت تهران به عنوان مدعی قهرمانی تنها حریف دشوار تیم برانکو باشد. پرسپولیس در دو هفته پایانی مقابل دو حریف متوسط یا ضعیف (گسترش فولاد و پیکان/ استقلال) قرار خواهد گرفت و اگر امیدی به قهرمانی باشد، می‌شود به تمام امتیازهای این دو بازی دل بست.
از طرفی سرخ‌ها هفته آخر در تهران میزبان هستند که اگر دربی فصل قبل را حساب نکنیم می‌تواند بعد از چند فصل برنامه‌ای خوب تلقی شود و پایان‌بندی دلخواه باشگاه و کادر فنی لقب بگیرد. گفتنی است طبق برنامه پرسپولیس هر هفته مقابل حریفی قرار خواهد گرفت که هفته قبل از آن با سپاهان بازی کرده و شاید از این تیم زخم خورده باشد. از سوی دیگر بازی ماقبل  و بعد از دربی برای پرسپولیس که مقابل ملوان و استقلال اهواز (تیمی که در فاصله دو هفته مانده به شروع فصل کادر فنی‌اش را شناخته) بازی‌های راحتی است و شاید این برنامه هم یک پوئن برای سرخ‌ها باشد.
برنامه بازی‌های پرسپولیس
هفته اول: پرسپولیس- پدیده خراسان
هفته دوم: استقلال خوزستان- پرسپولیس
هفته سوم: سپاهان- پرسپولیس
هفته چهارم: پرسپولیس- ذوب‌آهن
هفته پنجم: فولاد- پرسپولیس
هفته ششم: پرسپولیس – سایپا
هفته هفتم: تراکتورسازی- پرسپولیس
هفته هشتم: پرسپولیس- صبای قم
هفته نهم: سیاه‌جامگان- پرسپولیس
هفته دهم: پرسپولیس- ملوان بندرانزلی
هفته یازدهم: استقلال – پرسپولیس
هفته دوازدهم: پرسپولیس- استقلال اهواز
هفته سیزدهم: نفت تهران- پرسپولیس
هفته چهاردهم: پرسپولیس- گسترش فولاد
هفته پانزدهم: پیکان/ راه‌آهن- پرسپولیس

بخش ورزشی تبیان


منبع : ایران