تبیان، دستیار زندگی
فوتبال دوستان کشورمان 8 فصل متوالی بود که در شروع لیگ شاهد حضور توامان امیر قلعه نویی و علی دایی روی نیمکت یکی از تیم های لیگ برتری بودند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چشم قلعه‌نویی و دایی به نیمکت سرخابی!‌


فوتبال‌دوستان کشورمان 8 فصل متوالی بود که در شروع لیگ شاهد حضور توامان امیر قلعه‌نویی و علی دایی روی نیمکت یکی از تیم‌های لیگ برتری بودند.


دایی و قلعه نویی

این 2 مربی سرشناس با کارنامه‌هایی قابل دفاع در این 8 فصل برای خودشان برو بیایی داشتند و روی نیمکت‌های لیگ برتری جولان می‌دادند اما حالا در فاصله چند هفته مانده به شروع پانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال خانه‌نشین شده‌ و بدون تیم مانده‌اند.

نکته قابل‌توجه این‌جاست که هر 2 مربی با فاصله گرفتن از فضای رسانه‌ای به نوعی خودشان را از هیاهوی فوتبال دور نگه داشته‌اند و به نظر می‌رسد خودشان هم تمایل چندانی ندارند که در شروع لیگ روی نیمکت یکی از تیم‌های لیگ برتری بنشینند.

سکوت معنادار قلعه‌نویی و بهانه‌جویی‌های دایی در مقابل پیشنهادات رسیده، خود گویای این واقعیت است که این 2 مربی سرشناس فوتبال کشورمان شروع لیگ پانزدهم را فرصت مناسبی برای بازگشت به لیگ برتر نمی‌دانند. قلعه‌نویی در‌حالی خانه‌نشین شده که در پایان لیگ چهاردهم پس از 3 سال از استقلال جدا شد. جدایی ا‌و در حالی رخ داد که‌ در لیگ سیزدهم و‌ چهاردهم تیمش نتوانست حتی سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را بگیرد. پس از برکناری قلعه‌نویی از استقلال، صحبت از بازگشت دوباره وی به تبریز و نشستن روی نیمکت تراکتورسازی بود. پیکان هم که با رای کمیته استیناف دوباره لیگ برتری شده، یکی دیگر از تیم‌هایی بود که گفته می‌شد به دنبال قلعه‌نویی بود اما سرمربی سابق آبی‌ها بدون اشاره به این پیشنهادات به گفتن این جمله بسنده کرد: «‌فعلا می‌خواهم 4 ماه استراحت کنم.»

قلعه‌نویی‌ این روزها ترجیح می‌دهد به تیمی نرود و منتظر شروع لیگ باشد تا در صورت ناکامی مظلومی، بتواند راحت‌تر به استقلال برگردد. در این شرایط او حتی با کسب نتایجی متوسط می‌تواند یک ‌بار دیگر به مرد محبوب آبی‌ها تبدیل شود و خودش را برای یک شروع دوباره در لیگ مهیا کند.

به نقل از خراسان، کسانی که با روحیه ژنرال آبی‌ها آشنایی دارند به خوبی می‌دانند که او بعد از 2 فصل ناکامی هرگز تن به استراحت و خانه‌نشینی نمی‌دهد. شاید اگر قلعه‌نویی بعد از یک قهرمانی دلچسب این جمله را به زبان می‌آورد، خیلی راحت‌تر می‌توانستیم آن را باور کنیم اما در این شرایط کاملا مشخص است که او به دنبال چیز دیگری است. قلعه‌نویی بعد از 2 فصل ناکامی با استقلال به دنبال اعاده حیثیت است و برای رسیدن به این هدف چه جایی بهتر از خود استقلال!

قلعه‌نویی‌ این روزها ترجیح می‌دهد به تیمی نرود و منتظر شروع لیگ باشد تا در صورت ناکامی مظلومی، بتواند راحت‌تر به استقلال برگردد. در این شرایط او حتی با کسب نتایجی متوسط می‌تواند یک ‌بار دیگر به مرد محبوب آبی‌ها تبدیل شود و خودش را برای یک شروع دوباره در لیگ مهیا کند.

دایی هم شرایط مشابهی دارد. او از رابطه نه‌چندان خوب هیئت‌‌مدیره پرسپولیس با برانکو کاملا مطلع است. دایی به خوبی می‌داند که در صورت جدایی این مربی کروات در میانه‌های فصل، خودش بهترین گزینه ممکن برای هیئت‌‌مدیره سرخ‌پوشان خواهد بود چرا‌که در صورت رخ دادن چنین اتفاقی مربی‌ای مثل گل‌محمدی خودش تیم دارد، عبدی عضو هیئت‌‌مدیره است و اعتماد دوباره به درخشان هم تقریبا غیرممکن است. شاید به همین‌خاطر هم دایی با توپ پر برای بررسی پیشنهادات رسیده با طرف مقابل وارد مذاکره می‌شود و به نوعی جلوی پای مشتریان خود سنگ می‌اندازد. دایی هم مثل قلعه‌نویی بازگشت به تیم سابقش را به حضور در یک تیم دیگر ترجیح می‌دهد و به همین‌خاطر هم حاضر شده تا الان بدون تیم بماند و به کارهای تجاری خودش بپردازد.


بخش ورزشی تبیان