تبیان، دستیار زندگی
فرصت برای پرسپولیس و استقلال به سرعت باد می گذرد و این در حالی است که هنوز هیچ تصمیم نجات بخشی برای رهایی سرخابی از بحران چند سال اخیر گرفته نشده است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تغییرات گسترده در مدیریت سرخابی


فرصت برای پرسپولیس و استقلال به سرعت باد می‌گذرد و این در حالی است که هنوز هیچ تصمیم نجات‌بخشی برای رهایی سرخابی از بحران چند سال اخیر گرفته نشده است.
افشارزاده

نصرا... سجادی، معاون وزیر ورزش و جوانان ماموریت دارد تا به اوضاع نابسامان سرخابی پایتخت سر و سامان دهد و به گفته او قرار است تا پایان هفته جاری تغییرات اساسی در کادر مدیریتی پرسپولیس و استقلال رخ دهد و با معرفی هیئت مدیره جدید مدیران تازه‌وارد بر مسند مدیرعاملی سرخابی تکیه بزنند.

گمانه‌زنی در این باره و ترکیب احتمالی هیئت مدیره‌های جدید سرخابی و مدیران جدید زیاد است و آنقدر بازار شایعه داغ است که فوتبال‌دوستان سرگیجه گرفته‌اند!

اگر سیاست وزارت گرفتن اسپانسر برای سرخابی باشد بحث تغییرات قطعی است و قطعا هر شرکت یا نهاد و یا فردی اسپانسر پرسپولیس و استقلال شود خواهان حضور افراد موردنظرش در هیئت مدیره خواهد بود اما سوال اینجاست حق انتخاب مدیرعامل با چه کسی خواهد بود؛ وزارت ورزش یا اسپانسر؟!

حداقل در فصل گذشته وزارت نشان داد که تمایلی به از دست دادن انتخاب پست مدیرعامل ندارد و مدیران سرخابی باید منتخب وزارت ورزش یا مورد تایید آن‌ها باشند. حالا هم که صحبت از تغییر کادر مدیریت سرخابی است همه منتظر انتخاب مدیران جدید از سوی وزارت هستند نه اسپانسر! در این رابطه شایعات زیادی شنیده می‌شود و شواهد حاکی از رفتن محمدحسین نژادفلاح و بهرام افشارزاده است.

شایعه کنار گذاشتن این 2 مدیر از پرسپولیس و استقلال مدت‌هاست که شنیده می‌شود اما هیچ یک از آن‌ها رفتنشان را تایید نمی‌کنند. این در حالی است که برخی جانشینان احتمالی آن‌ها را هم معرفی کرده و گفته می‌شود بهروز منتقمی و یکی از معاونان یک دستگاه دولتی گزینه‌های اصلی مدیریت پرسپولیس هستند و برای افشارزاده هم شاید یکی از مدیران ارشد وزارت ورزش کاندیدا شود.

افشارزاده کماکان بر ادامه فعالیت خود و باشگاه استقلال تاکید می‌کند و حتی روز گذشته در مصاحبه با خبرگزاری‌ها گفته بود: «باشگاه کار خود را پیش می‌برد و جای نگرانی نیست. وزارت ورزش هم شرایط را تحت کنترل دارد. در این باره نگران نباشید و سرمربی در حال انتخاب شدن است.» اما با حضور سبک دست به نظر می رسد افشازاده طی روزهای اخیر باشگاه استقلال را ترک کند.

در همین ارتباط گفته می‌شود بهرام افشارزاده مدیرعامل استقلال که چند روز پیش از وزیر ورزش حکم مدیرکلی حوزه وزارت را گرفت شاید زودتر از نژادفلاح برود. اسباب‌کشی روز گذشته افشارزاده از ساختمان باشگاه استقلال به وزارت ورزش هم این احتمال را تقویت کرد و پیرو آن شایعه شد مدیرعامل باشگاه استقلال که تمایلی به ماندن در این باشگاه نداشت هفته پیش استعفایش را نوشته و تقدیم هیئت مدیره و وزیر ورزش کرده است!

البته او کماکان بر ادامه فعالیت خود و باشگاه استقلال تاکید می‌کند و حتی روز گذشته در مصاحبه با خبرگزاری‌ها گفته بود: «باشگاه کار خود را پیش می‌برد و جای نگرانی نیست. وزارت ورزش هم شرایط را تحت کنترل دارد. در این باره نگران نباشید و سرمربی در حال انتخاب شدن است.» اما با حضور سبک دست به نظر می رسد افشازاده طی روزهای اخیر باشگاه استقلال را ترک کند.

او همچنین درباره تغییرات احتمالی در هیئت مدیره باشگاه استقلال هم اظهار نظر کرده و گفته بود: «بعید می‌دانم هیئت مدیره 9 نفره تشکیل شود و فکر می‌کنم این بار هیئت مدیره 5 نفره انتخاب می‌شود.»

همین اظهارات ضد و نقیض باعث سردرگمی بیشتر رسانه‌ها و هواداران سرخابی شده و آن‌ها نمی‌دانند چه اتفاقی قرار است برای تیمشان بیفتد. با توجه به آغاز فصل نقل‌وانتقالات و ورود برخی باشگاه‌ها به پروسه نقل‌وانتقالات و عقب ماندن دوباره سرخابی از این بازار داغ، هواداران نگرانند پرسپولیس و استقلال دوباره فرصت‌سوزی کنند و کابوس فصل گذشته دوباره برای سرخابی تکرار شود.

بخش ورزشی تبیان