تبیان، دستیار زندگی
دیدار تیم های ملی ترکمنستان و ایران در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در منطقه آسیا با تساوی به پایان رسید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

زور کی‌روش به ترکمنستان نرسید



دیدار تیم‌های ملی ترکمنستان و ایران در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در منطقه آسیا با تساوی به پایان رسید.

فوتبال

در ادامه هفته دوم رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه و جام ملت‌های آسیا 2019 امارات تیم‌های ملی ایران و ترکمنستان در حضور حدود 10 هزار تماشاگر در ورزشگاه اسپرت توپلومی شهر داش آغوز به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار با نتیجه یک بر یک به پایان رسید.
در دقیقه 4 مسابقه سردار آزمون به زیبایی هر چه تمام با حرکت عرضی در محوطه 18 قدم با یک شوت محکم و دقیق گل اول تیم ملی ایران را به ثمر رساند.در دقایق نخست مسابقه ایران تیم برتر میدان بود و طی این دقایق چند بار ملی‌پوشان کشورمان روی دروازه حریف خطرناک ظاهر شدند.در ادامه ترکمن‌ها دو بار بر روی دروازه ایران خطرساز ظاهر شدند که این توپ‌ها با هوشیاری حقیقی دفع شد.
در دقیقه 16 یک بار دیگر آزمون این فرصت را داشت تا برای تیم ملی گلزنی کند که ضربه سر این بازیکن با بدشانسی به تیرک دروازه برخورد کرد.ترکمنستان در ادامه بازی را در اختیار گرفت اما دفاع پرتعداد تیم ملی ایران بعضاً اجازه خودنمایی را از میزبان گرفت.دقایق میانی نیمه اول مسابقه اما با برتری نسبی ایران دنبال شد اما ترکمن‌ها نیز نیم‌ نگاهی به دروازه تیم ملی داشتند.در دقیقه پایانی نیمه اول و در دقیقه 45+1 مین‌گازوف با یک ضربه فنی دروازه ایران را گشود تا نیمه اول با تساوی یک بر یک به پایان برسد.
در نیمه دوم و با آمدن طارمی، ترکیب تیم ملی هجومی‌تر شد و بازیکنان ایران برای زدن گل برتری حملات بیشتری را طراحی کردند که یکی دو فرصت در این دقایق با بی دقتی طارمی و آزمون به بیرون رفت.البته ترکمن‌ها روی ضدحملات با برنامه‌ریزی بهتری عمل کرده و چند بار روی دروازه تیم ملی ایران را با تهدید مواجه کردند که این فرصت‌ها نیز از دست رفت. در یک فرصت حتی پس از دفع توپ توسط حقیقی، توپ توسط مدافعان دفع شد.تیم ملی در بین دقایق 60 تا 63 چندیت فرصت دیگر را ایجاد کردند که این موقعیت‌ها را که آزمون، ابراهیمی و تیموریان مهیا کرده بودند نیز به جایی نبرد.
در دقیقه 65 یک بار دیگر دروازه تیم ملی با خوش‌شانسی باز نشد. در این دقیقه بازیکن تیم ملی ترکمنستان از فاصله‌ای دور شوت خود را به سمت دروازه حقیقی روانه کرد که این توپ با کمترین فاصله به اوت رفت.
در دقیقه 67 و با آمدن گوچی به مسابقه، تیم ملی با 3 مهاجم به دروازه حریف حمله‌ور شد تا این حملات، نخستین 3 امتیاز را برای تیم ملی به ارمغان بیاورد.در ادامه تیم ملی کار را هجومی‌تر دنبال کرد که چند فرصت دیگر با ضربه سر طارمی برای تیم ملی از دست رفت تا همچنان کار با تساوی ادامه پیدا کند. در این دقایق تیم ملی بدشانس بود چون توپ‌های مهاجمان ایران راهی به چارچوب پیدا نکرده و تمام این فرصت‌ها از دست رفت.در دقایق پایانی این دیدار ترکمن‌ها رو به وقت کشی آوردند اما تیم ملی همچنان حمله می‌کرد.تیم ملی ایران که در رده‌بندی آسیا اول است مقابل تیم 35 آسیا و 173 جهان در نخستین گام متوقف شد.
عبدالحسین جمال جمعه از بحرین قضاوت این دیدار را برعهده داشت. وی به مهدی طارمی از ایران و آنورازوف و سوینوف از ترکمنستان کارت زرد نشان داد.
*ترکیب تیم ملی ایران: علیرضا حقیقی، پژمان منتظری، حسین کنعانی‌زادگان، احسان حاج‌صفی، خسرو حیدری، آندرانیک تیموریان، مسعود شجاعی (46- امید ابراهیمی)، وریا غفوری، وحید امیری (67- رضا قوچان نژاد)، مهدی ترابی (46- مهدی طارمی)، سردار آزمون
سرمربی: کارلوس کی‌روش

کی‌روش: 15 موقعیت گلزنی داشتیم
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران پس از تساوی برابر ترکمنستان گفت: 15 موقعیت گلزنی داشتیم، اما نتوانستیم آنها را وارد دروازه حریف کنیم. کارلوس کی روش در  نشست خبری پس از بازی با ترکمنستان درباره وقت کشی بازیکنان ترکمنستانی اظهار کرد: امروز سه تیم در زمین می جنگیدند. ایران، ترکمنستان و تیم داوری. هم ایران و هم ترکمنستان کار خود را انجام دادند و تیم داوری هم با بی توجهی اش باعث شد چنین اتفاقی بیفتد.  وی افزود: اما امروز از آن روزهایی بود که اگر بازی شش ساعت دیگر هم ادامه پیدا می کرد نمی توانستیم به گل برسیم. فقط تقصیر ماست که موقعیت ایجاد کردیم و به گل نرسیدیم. بیش از 15 موقعیت گل داشتیم اما به گل نرسیدیم. این برای تیم من خوب نیست. این مسئولیت با ماست و به خاطر اشتباه ما رخ داد.
کی روش ادامه داد: به تیم ملی ترکمنستان هم تبریک می گویم. امروز نمایش با مقاومتی ارائه کردند و در لحظلات کلیدی بیشتر از ما جنگیدند. هیچ توجیه و دلیلی نیست. نمی شود 15 موقعیت ایجاد کرد اما به گل نرسید.
سرمربی تیم ملی درباره اعلام تنها چهار دقیقه وقت اضافه و اعتراضش به داور گفت: نه تنها من بلکه 99 درصد از افرادی که در ورزشگاه بودند می توانند اذعان کنند که داور باید 10 دقیقه وقت اضافه می گرفت اما من داوران را انتخاب نمی کنم اما اگر بازی شش ساعت دیگر هم پیدا می کرد مهاجمان من گلزن نبودند که نبودند.
کی روش باره دلیل این تساوی هم گفت: دل نگرانی و دغدغه من نبود انگیزه کافی و انگیزه درونی بازیکنان بود.

بخش ورزشی تبیان



منبع: فارس