تبیان، دستیار زندگی
داستان تغییرات مدیریت پرسپولیس در یک سال و نیم اخیر آنقدر تکراری و گسترده بوده که دیگر هیچ کس از تغییرات دوباره در راس این باشگاه تعجب نمی کند و همه منتظرند تا ببینند بعد از نژادفلاح چه کسی عهده دار مسوولیت در این باشگاه نابسامان و پراتفاق خواهد شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رقابت چهارگانه برای فتح پرسپولیس


داستان تغییرات مدیریت پرسپولیس در یک سال و نیم اخیر آنقدر تکراری و گسترده بوده که دیگر هیچ کس از تغییرات دوباره در راس این باشگاه تعجب نمی‌کند و همه منتظرند تا ببینند بعد از نژادفلاح چه کسی عهده‌دار مسوولیت در این باشگاه نابسامان و پراتفاق خواهد شد.
عابدینی و پروین

قرار بود سه‌شنبه یا نهایتا چهارشنبه هفته گذشته با تعیین اسپانسر باشگاه و انتصاب هیات‌مدیره جدید تکلیف پرسپولیس روشن شود اما این اتفاق به ابتدای هفته جاری موکول شد.
در حالی که گفته می‌شد شنبه بالاخره هیات‌مدیره جدید روی کار می‌آید و نام اسپانسر هم مشخص خواهد شد باز هم هیچ اتفاقی نیفتاد. این بی‌خبری در حالی تداوم داشت که از مسوولان وزارت ورزش که قرار بود تکلیف پرسپولیس را روشن کنند خبری نبود. جالب اینکه نصرا... سجادی در آخرین اظهارنظرش اعلام کرده بود روز یکشنبه هم اتفاقی نخواهد افتاد تا سردرگمی‌ها ادامه داشته باشد.
هدایتی از اسپانسرینگ پرسپولیس کنار کشید
در حالی که گفته می‌شد به احتمال قوی حسین هدایتی در نقش اسپانسر، پرسپولیس را در اختیار خواهد گرفت اما عابربانک مشهور به یکباره از این ماجرا کنار کشید تا بقیه اسپانسرها برای حضور در پرسپولیس امیدوار شوند.
هدایتی که ظاهرا از داستان تایید نشدن اهلیتش در مزایده دلگیر است و همچنان دنبال اهلی شدن می‌گردد طی مطلبی اعلام کرد قرار نیست اسپانسر باشد و پولش را خرج مسائل دیگری از جمله تهیه جهیزیه برای دانشجویان می‌کند:
«ما به عشق شما هواداران پرسپولیس وارد عرصه مزایده واگذاری پرسپولیس شده و به تکلیف خود عمل کرده‌ایم که نتیجه را همه شما دوستان می‌دانید. در حال حاضر هم قصد نداریم تحت نام اسپانسر و یا... وارد عرصه فوتبال شویم.
امیدواریم دولت محترم تدبیر و امید با برنامه‌ریزی درست تیم محبوب ما را حمایت و پشتیبانی کند و موجب شادی و نشاط جوانان این مرز و بوم شود حتما با عدم واگذاری سرخابی‌ها نیازی به حضور و خدمات ما نیست و ما نیز ترجیح می‌دهیم مبلغ 10 تا 12 میلیارد هزینه معمول در سال که در ورزش کشور به ویژه فوتبال خدمت می‌شد از این پس در خصوص پرداخت وام قرض‌الحسنه ازدواج به دانشجویان عزیز و فرزندان ایثارگر دفاع مقدس، ابتدا در سطح شهر تهران و در مرحله بعد با گسترش و افزایش منابع مالی در استان تهران و سپس در سطح کشور عزیزم ایران انجام وظیفه ‌کنیم که به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.»
عابدینی همچنان اطلاع‌رسانی می‌کند
در حالی که از هیچ یک از منابع موثق درگیر در ماجرای اسپانسرینگ پرسپولیس و تعیین هیات‌مدیره جدید خبری به بیرون درز نکرده و هیچ منبع موثقی شایعات و اتفاقات را تایید و تکذیب نمی‌کند این امیر عابدینی است که در نقش مطلع مدام درصدد اطلاع‌رسانی برمی‌آید و اطلاعاتش را در قالب مصاحبه یا پست اینستاگرام به خورد هواداران و رسانه‌ها می‌دهد.
عابدینی که پنج‌شنبه اعلام کرده بود دو نفر کاندیدای مدیریت هستند اما تعیین مدیرعامل برای باشگاه یک مخالف دارد دیروز در مصاحبه‌ای ضمن تاکید بر مواضعش و اینکه همچنان به فکر رساندن پرسپولیس به مقصد است اعلام کرد مطمئنا اسامی اعضای هیات‌مدیره تا شنبه شب اعلام خواهد شد.

در حالی که به نظر می‌رسد با روی کار آمدن هیات‌مدیره جدید محمد حسین نژادفلاح دیگر جایی در راس باشگاه پرسپولیس نخواهد داشت اما او دیروز برای ملاقات با نصرا... سجادی به وزارت ورزش رفت


پیش‌تر شنیده می‌شد عابدینی در صورت مدیرعاملی پرسپولیس هادی طاووسی و بیژن ذوالفقارنسب را در هیات‌مدیره کنارش خواهد داشت و دو عضو اقتصادی و غیرفوتبالی هم از سوی اسپانسر در هیات‌مدیره جای خواهند گرفت که یکی از این افراد می‌تواند در زمینه درآمدزایی کمک حال پرسپولیس باشد.
با این حال سوال بزرگ اینجاست که بعد از کنار کشیدن حسین هدایتی از داستان اسپانسرینگ باشگاه و برداشتن چتر حمایتی‌اش از سر پرسپولیس، عابدینی به پشتوانه چه شخصی یا کدامین گروه مدیریت پرسپولیس را بر عهده خواهد گرفت؟
آیا همچنان پای بهنام پیشرو کیش در میان است یا گروه دیگری قصد دارد اسپانسر پرسپولیس باشد و البته از عابدینی در نقش مدیرعامل استفاده کند؟
گفتنی است عابدینی در مصاحبه اخیرش اعلام کرده راه او از علی پروین جداست و داستان بانک رسالت ربطی به او ندارد.
بهنام پیشرو را چقدر جدی بگیریم؟
در حالی که حمیدرضا سیاسی باز هم تاکید می‌کند که نمی‌خواهد به‌عنوان اسپانسر به پرسپولیس برگردد و پروین و بانک دوستانش شانس زیادی برای اسپانسرینگ پرسپولیس ندارند، بهنام پیشرو کیش همچنان دنبال این است تا مثل فصل گذشته به‌عنوان حامی اصلی باشگاه شناخته شده و در ازای تقابل هزینه‌های میلیاردی باشگاه امتیازاتی به دست آورد.
گفتنی است عبدا... تفرشی معاون اقتصادی باشگاه پرسپولیس که توسط بهنام پیشرو به این باشگاه بازگردانده شد در حال حاضر فعالیت‌های زیادی دارد و در شرایطی که تکلیف باشگاه روشن نیست به دنبال عقد قراردادهایی برای فصل آینده است. در همین خصوص تفرشی اخیرا با مدیران شرکت آل‌شپورت برای تامین لباس مذاکره کرده و به توافق دست یافته است. وی روز گذشته هم با مسوولان بانک آینده توافق کرد تا کارت‌های بانکی مخصوصی برای هواداران پرسپولیس از طریق این بانک صادر شود و طرفین همکاری تازه‌ای را آغاز کردند.
حال سوال اینجاست که تفرشی در این روزهای بلاتکلیفی به پشتوانه کدام مدیر و کدام آینده وارد چنین جریاناتی شده و قرارداد می‌بندد؟ آیا این قراردادها نشانه این است که همچنان باید بهنام پیشرو کیش و تقی گلرخسار را جدی گرفت؟
دست و پا زدن‌های نژادفلاح
در حالی که به نظر می‌رسد با روی کار آمدن هیات‌مدیره جدید محمد حسین نژادفلاح دیگر جایی در راس باشگاه پرسپولیس نخواهد داشت اما او دیروز برای ملاقات با نصرا... سجادی به وزارت ورزش رفت. البته گفته شد او در آخرین روزهای مدیریتی‌اش همچنان دنبال فراهم کردن پول است تا بخشی از مشکلات باشگاهش را کم کند و اتفاقا در همین خصوص هم شایعه آمدن پول به باشگاه ظرف دیروز و امروز شنیده شد اما سرپرست قائم مقامی باشگاه که داعیه مدیرعاملی دارد دست و پاهای آخرش را می‌زند تا همچنان در راس امور باشد و به هواداران پرسپولیس و این باشگاه خدمت کند.

بخش ورزشی تبیان


منبع: ایران