تبیان، دستیار زندگی
پس از مدت ها کشمکش بر سر مالیات سنگین کارلوس کی روش، سرمربی تیم ملی و ممنوع الخروج بودن او سرانجام مالیات چند صد میلیونی او پرداخت و مشکل ممنوع الخروجی اش حل شد با این حال ابهاماتی درباره میزان و نحوه پرداخت مالیات کی روش وجود دارد!
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گروگان آزاد شد


پس از مدت‌ها کشمکش بر سر مالیات سنگین کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی و ممنوع‌الخروج بودن او سرانجام مالیات چند صد میلیونی او پرداخت و مشکل ممنوع‌الخروجی‌اش حل شد با این حال ابهاماتی درباره میزان و نحوه پرداخت مالیات کی‌روش وجود دارد!


کی روش و کفاشیان

مالیات کی‌روش پس از مفاد قرارداد او که جنجالی شد به یک موضوع خبرساز تبدیل شده بود به خصوص این‌که مالیات پرداخت نشده او باعث ممنوع‌الخروجی و ضبط پاسپورتش شد و سرمربی تیم ملی با ادبیاتی غیرمتعارف و عجیب، خود را گروگان فدراسیون و اداره مالیات خواند و مدعی شد حقوق شهروندی‌اش نادیده گرفته شده است.

جدا از این مسئله مبلغ مالیات کی‌روش هم مسئله پر ابهامی بود و برخی حتی مبلغ مالیات او را یک میلیارد تومان برآورد می‌کردند که البته از سوی مسئولان فدراسیون تکذیب شد و مسئولان وزارت ورزش و سازمان امور مالیاتی هم میزان مالیات سرمربی تیم ملی را محرمانه خواندند و از اعلام آن خودداری کردند.

با همه این مسائل روز گذشته و پس از برگزاری جلسات متعدد برای حل مشکل مالیاتی و ممنوع‌الخروجی کی‌روش سرانجام مالیات او پرداخت شد. یک منبع آگاه در سازمان امور مالیاتی از پرداخت ۴۰۰ میلیون تومان از مالیات کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال به صورت علی‌الحساب خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویی وی تصریح کرد: «در این بررسی‌ها قرار شد که 400 میلیون تومان به صورت نقد به سازمان امور مالیاتی پرداخت و مابقی نیز به صورت اقساط به حساب این سازمان واریز شود. اما محمدرضا نوری، رئیس امور مالیاتی استان تهران از پرداخت مالیات قطعی شده کی‌روش خبرداد و به مهر اعلام کرد: «رقم پرداختی بسیار بیشتر از ۴۰۰ میلیون تومان است و برای بخشی از مالیات‌ها، اعتراضاتی مطرح شده است که قرار بود طی یکی، دو روز آینده کی‌روش یا شخصی از فدراسیون فوتبال برای این منظور مراجعه کند.»

وی با اعلام این‌که کل بدهی مالیاتی باقی مانده به زودی تعیین تکلیف خواهد شد، تصریح کرد: «تنها بخشی از بدهی مالیاتی کی‌روش که قطعی بود، پرداخت شده و به دلیل اعتراضات و غیره، بخشی از آن باقی مانده است و باید در پروسه قانونی حل وفصل شود. بر این اساس، طی یکی، دو روز آینده نتایج نهایی را اعلام می‌کنیم.» این اظهارنظرها در حالی صورت می‌گیرد که چندی پیش علی عسکری، رئیس کل سازمان امور مالیاتی در خصوص مالیات کی‌روش گفته بود سرمربی تیم ملی فوتبال با توجه به درآمد 40 میلیارد تومانی طی 4 سال اخیر باید مالیات خود را پرداخت کند و اگر کی‌روش فقط 400 میلیون پرداخت کرده باشد یعنی فقط یک صدم از دستمزد کلانش را به عنوان مالیات پرداخت کرده است!

رضا حسنی‌خو، مشاور وزیر ورزش و مدیرکل حراست وزارت ورزش و جوانان هم با تایید حل مشکل مالیاتی کی‌روش گفت: «جلسه‌ای روز دوشنبه با مدیران اداره مالیات برگزار شد. مناف هاشمی در این جلسه حضور داشت و مشکل حل شد. نیاز بود از سوی فدراسیون فوتبال هم اقداماتی صورت بگیرد تا مشکل ممنوع‌الخروجی کی‌روش حل شود.

رضا حسنی‌خو، مشاور وزیر ورزش و مدیرکل حراست وزارت ورزش و جوانان هم با تایید حل مشکل مالیاتی کی‌روش به تسنیم گفت: «جلسه‌ای روز دوشنبه با مدیران اداره مالیات برگزار شد. مناف هاشمی در این جلسه حضور داشت و مشکل حل شد. نیاز بود از سوی فدراسیون فوتبال هم اقداماتی صورت بگیرد تا مشکل ممنوع‌الخروجی کی‌روش حل شود.

همچنین در این جلسه قرار شد که از این به بعد هیچ باشگاه و فدراسیونی مالیات بازیکنان و مربیان را به عهده نگیرد و این موضوع هم به همه فدراسیون‌ها و باشگاه‌ها ابلاغ شده است. آن‌ها حق ندارند که مالیات مربیان و بازیکنان را بپردازند و این موضوع شامل حال فدراسیون فوتبال هم می‌شود.»

رفع مشکل ممنوع‌الخروجی کی‌روش به او ابلاغ شد

با ارسال نامه دارایی به کی‌روش رفع مشکل ممنوع‌الخروجی سرمربی تیم ملی به او ابلاغ شد. با تلاش فدراسیون فوتبال و حمایت وزارت ورزش و با همکاری سازمان مالیاتی، نامه رفع مشکل ممنوع‌الخروجی کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران عصر دیروز به او ابلاغ شد تا مشکل مالیاتی این مربی حل شود. پس از تسویه مالیات‌ سال‌های 90 تا 92 و پرداخت قسمتی از مالیات سال 93 و تقسیط مابقی مالیات این سال برای این مربی، مشکل ممنوع‌الخروجی سرمربی تیم ملی حل شد.


بخش ورزشی تبیان