تبیان، دستیار زندگی
در آغاز هفته ششم از لیگ قهرمانان آسیا تیم های حذف شده فولاد خوزستان و تراکتورسازی تبریز درحالی به مصاف حریفان خود می روند که به فکر اعاده حیثیت از اعتبارخود و افزایش امتیاز ایران در این رقابتها هستند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دفاع از اعتبار، هدف فولاد و تراکتور


در آغاز هفته ششم از لیگ قهرمانان آسیا تیم‌های حذف شده فولاد خوزستان و تراکتورسازی تبریز درحالی به مصاف حریفان خود می‌روند که به فکر اعاده حیثیت از اعتبارخود و افزایش امتیاز ایران در این رقابتها هستند.
فولاد

هفته ششم از رقابتهای فوتبال لیگ قهرمانان آسیا فردا سه‌شنبه با برگزاری ۸ دیدار در شرق و غرب آسیا آغاز می‌شود تا تکلیف دو تیم صعود کننده دیگر به مرحله یک‌هشتم نهایی این مسابقات مشخص شود.
در شرق آسیا و گروه G، تیم‌های بجینگ گوآن چین و سوون بلووینگز کره‌جنوبی که به مرحله بعدی صعود کرده‌اند، در ورزشگاه جام جهانی شهر سوون به مصاف همدیگر می‌روند که برنده این بازی به عنوان سرگروه راهی مرحله بعدی می‌شود اما در صورت تساوی دو تیم، بجینگ صدرنشین خواهد شد. همچنین تیم بریزبین رور استرالیا در دیداری تشریفاتی از اوراواردز دیاموندز ژاپن پذیرایی می‌کند.
در گروه H، گوانگژو اورگرانده چین صعود کرده میزبان وسترن سیدنی واندررز استرالیا است که با کسب هر نتیجه‌ای صدرجدول را حفظ می‌کند اما میهمان استرالیایی برای صعود نیاز به پیروزی در این بازی دارد. دیدار کاشیما آنتلرز ژاپن و اف‌سی سئول کره‌جنوبی هم مسابقه‌ای برای صعود است زیرا برنده آن می‌تواند به عنوان تیم دوم راهی مرحله بعد شود اما در صورت تساوی این مسابقه، اگر وسترنسیدنی در زمین گوانگژو پیروز شود، هر دو تیم حذف می‌شوند.
وداع با آسیا با نخستین پیروزی
تیم فولاد با شکست برابر السد در هفته پنجم این رقابتها، خیلی زود حذف شد تا بازی آخرش برابر لوکوموتیو ازبکستان تشریفاتی شود. البته فولادی‌ها که در این جام هنوز طعم پیروزی را تجربه نکرده‌اند، می‌خواهند با شکست دادن حریف ازبک خود، جام را با خاطره‌ای شیرین برد به پایان برسانند.

در شرق آسیا و گروه G، تیم‌های بجینگ گوآن چین و سوون بلووینگز کره‌جنوبی که به مرحله بعدی صعود کرده‌اند، در ورزشگاه جام جهانی شهر سوون به مصاف همدیگر می‌روند که برنده این بازی به عنوان سرگروه راهی مرحله بعدی می‌شود اما در صورت تساوی دو تیم، بجینگ صدرنشین خواهد شد. همچنین تیم بریزبین رور استرالیا در دیداری تشریفاتی از اوراواردز دیاموندز ژاپن پذیرایی می‌کند


همچنین این پیروزی برای تیمی که به خاطر تساوی هفته پیش برابر ملوان در لیگ ایران، به رده پنجم سقوط کرد و شانس حضور دوباره‌اش در آسیا به حداقل رسید، از جنبه اعاده حیثت و کسب افزایش امتیازهای فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا اهمیت بالایی دارد، پس شاگردان اسکوچیچ بالای تمام تلاش خود را برای بدست آوردن این برد به کار ببندند.
در دیگر بازی گروه C، الهلال عربستان و السد قطر در جنگ صدرنشینی به مصاف هم می‌روند. السد با یک تساوی به عنوان صدرنشین صعود می‌کند ولی الهلال در خانه برای رسیدن به رده نخست گروه باید ببرد. البته اگر پرسپولیس از گروهش صعود کند، در مرحله یک‌هشتم نهایی به مصاف یکی از این دو تیم خواهد رفت.
کار سخت تراکتور برای دفاع از اعتبار
صدرنشین لیگ ایران که هفته پیش با شکست خانگی برابر نسف‌ قارشی ازبکستان وداع زودهنگامی با رقابتهای آسیایی داشت، برای دفاع از حیثیت و جایگاه خود به امارات سفر می‌کند تا برابر الاهلی امارات صف آرایی می‌کند.

تراکتور

الاهلی برای صعود به مرحله بعدی نیاز به پیروزی در این بازی دارد که بازی جوانمردانه تراکتوری‌ها در این بازی می‌تواند از یکسو باعث صعود نسف‌ قارشی ازبکستان شود و از سوی دیگر گرفتن پیروزی و یا کسب امتیاز از الاهلی در امارات، به افزایش امتیاز فوتبال ایران در این رقابتها کمک شایانی خواهد کرد.
البته در دیگر این بازی گروه نسف‌ قارشی ازبکستان درحالی میزبان الاهلی عربستان است که در صورت بردن حریف قدرتمند عربی‌اش، به عنوان تیم دوم راهی مرحله بعد می‌شود. اگر نسف قارشی برابر میهمانش مساوی کرده و یا ببازد، در صورت امتیاز نگرفتن الاهلی امارات برابر تراکتورسازی، نماینده ازبکستان به مرحله بعد می‌رود اما اگر نسف برابر میهمانش مساوی کرده و الاهلی در خانه تراکتور را ببرد، با توجه به بازی رودروری دو تیم، الاهلی به جمع ۱۶ تیم برتر جام صعود خواهد کرد.
برنامه کامل دیدارهای هفته ششم از دور برگشت مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به شرح زیر است:
هفته ششم:
سه‌شنبه - ۱۵ اردیبهشت‌ماه
گروه C:
* فولاد ایران - لوکوموتیو ازبکستان، ساعت ۲۰:۳۰، ورزشگاه غدیر اهواز
* الهلال عربستان - السد قطر
جدول رده‌بندی گروه C:
۱- السد قطر ۱۰ امتیاز، ۲- الهلال عربستان ۱۰ امتیاز، ۳- لوکوموتیو ازبکستان ۴ امتیاز و ۴- فولاد ایران ۳ امتیاز
گروه D:
* نسف‌ قارشی ازبکستان - الاهلی عربستان
* الاهلی امارات - تراکتورسازی ایران، ساعت ۲۰:۳۰، ورزشگاه راشد دبی
جدول رده‌بندی گروه D:
۱- الاهلی عربستان ۱۱ امتیاز، ۲- نسف قارشی ۷ امتیاز، ۳- الاهلی امارات ۵ امتیاز و ۴- تراکتورسازی ایران ۴ امتیاز
گروه G:
* سوون بلووینگز کره‌جنوبی - بجینگ گوآن چین
* بریزبین رور استرالیا - اوراواردز دیاموندز ژاپن
جدول رده‌بندی گروه G:
۱- بجینگ گوآن چین ۱۰ امتیاز، ۲- سوون بلووینگز کره‌جنوبی ۱۰ امتیاز، ۳- بریزبین رور استرالیا ۷ امتیاز و ۴- اوراواردز دیاموندز ژاپن یک امتیاز
گروه H:
* کاشیما آنتلرز ژاپن - اف‌سی سئول کره‌جنوبی
* گوانگژو اورگرانده چین - وسترن سیدنی واندررز استرالیا
جدول رده‌بندی گروه H:
۱- گوانگژو اورگرانده چین ۱۰ امتیاز، ۲- اف‌سی سئول کره‌جنوبی ۶ امتیاز، ۳- کاشیما آنتلرز ژاپن ۶ امتیاز و ۴- وسترن سیدنی واندررز استرالیا ۵ امتیاز
چهارشنبه - ۱۶ اردیبهشت‌ماه
گروه A:
* پرسپولیس ایران - بنیادکار ازبکستان، ساعت ۲۰:۳۰، ورزشگاه آزادی
* النصر عربستان - لخویا قطر
جدول رده‌بندی گروه A:
۱- لخویا قطر ۱۰ امتیاز، ۲- پرسپولیس ایران ۹ امتیاز، ۳- النصر عربستان ۸ امتیاز و ۴- بنیادکار ازبکستان یک امتیاز
گروه B:
* پاختاکور ازبکستان - الشباب عربستان
* العین امارات - نفت تهران، ساعت ۱۹:۳۰، ورزشگاه بن‌‎زاید شهر العین
جدول رده‌بندی گروه B:
۱- العین امارات ۹ امتیاز، ۲- نفت ایران ۸ امتیاز، ۳- پاختاکور ازبکستان ۶ امتیاز و ۴- الشباب عربستان ۲ امتیاز
گروه E:
* بین دونگ ویتنام - کاشیوا ریسول ژاپن
* جئونبوک هیوندای کره‌جنوبی - شاندونگ چین
جدول رده‌بندی گروه E:
۱- کاشیوا ریسول ژاپن ۱۱ امتیاز، ۲- جئونبوک هیوندای کره‌جنوبی ۸ امتیاز، ۳- شاندونگ چین ۷ امتیاز و ۴- بین دونگ ویتنام یک امتیاز
گروه F:
* گامبا اوزاکا ژاپن - سئونگنام اف‌سی کره‌جنوبی
* بوریرام یونایتد تایلند - گوانگژو چین
جدول رده‌بندی گروه F:
۱- سئونگنام اف‌سی کره‌جنوبی ۱۰ امتیاز، ۲- گوانگژو چین ۷ امتیاز، ۳- بوریرام یونایتد تایلند ۷ امتیاز و ۴- گامبا اوزاکا ژاپن ۴ امتیاز


بخش ورزشی تبیان


منبع: مهر