تبیان، دستیار زندگی
با وجود پایان لیگ، اتفاقات عجیب بازی تراکتورسازی و نفت تهران نقل محافل ورزشی و غیرورزشی شده است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کفاشیان: قهرمان لیگ تغییر نمی‌کند!


با وجود پایان لیگ، اتفاقات عجیب بازی تراکتورسازی و نفت‌تهران نقل محافل ورزشی و غیرورزشی شده‌ است.
علی کفاشیان

در‌حالی که مسئولان فوتبال و ورزش کشور و نهادهای مرتبط در حال بررسی اتفاقات بازی تراکتورسازی و نفت تهران هستند و تلاش دارند عاملان این اتفاق را پیدا کرده و با خاطیان برخورد کنند، متاسفانه این ماجرا در رسانه‌های جهان هم بازتاب زیادی داشته است.

روزنامه گاردین، یاهو اسپورت، مترو و چند پایگاه اینترنتی فوتبال جهان نیز این اتفاق عجیب را پوشش دادند و در ایران نیز پای چند نهاد و سازمان به ماجرا باز شده و حتی شاید کار به مراجع قانونی بالاتر هم بکشد.

در همین راستا، خبرآنلاین نوشت مهدی تاج و فریدون اصفهانیان صبح امروز باید در مجلس درباره اتفاقات تبریز توضیح بدهند. دعوت از این 2 نفر نشان می‌دهد که مجلسی‌ها قرار است دید فوتبالی نسبت به اتفاقات تبریز داشته باشند. این اتفاق پس از واکنش چند نماینده مجلس به اتفاقات عجیب ورزشگاه یادگار امام‌(ره) تبریز و درخواست آن‌ها از وزارت ورزش و رئیس‌جمهور برای پی‌گیری موضوع‌ و ورود مسئولان وزارت ورزش و‌جوانان به‌ این ماجرا رخ داد.

پیرو این واکنش‌ها محمد‌زاده رئیس کمیته اخلاق فدراسیون هم از بررسی اتفاقات دیدار تراکتورسازی تبریز و نفت تهران خبر داد و گفت: «موارد متفاوتی در خصوص اعلام نتیجه دیدار سپاهان و سایپا به کادرفنی تیم تراکتورسازی بیان شده‌ که نیاز به بررسی دقیق ماجرا دارد.»

همه این واکنش‌ها و پی‌گیری‌ها در‌حالی صورت می‌گیرد که هنوز مشخص نیست چه کسی یا کسانی و به چه نیتی و از چه منبعی اقدام به انتشار شایعه تساوی سپاهان و سایپا و انتقال آن به کادرفنی تراکتورسازی و سپس هواداران کرده‌اند!

رضا حسنی‌خو مدیر‌کل حراست وزارت ورزش و جوانان که یکی از مسئولان پی‌گیری اتفاقات دیدار تراکتورسازی و نفت تهران است، درباره این که یکی از مسئولان در ورزشگاه نتیجه‌ تساوی دیدار تیم‌های سپاهان و سایپا را به نیمکت تراکتورسازی منتقل کرده‌، می‌گوید: «نه! چه مسئولی؟ اگر در این زمینه مسئله‌ای مطرح است، باید نام آن مسئول را نیز ببرند. پسر سرمربی تراکتورسازی که آن هم هنوز نمی‌دانیم چه شخصی این مطلب را به او منتقل کرده، این موضوع را بیا‌ن‌ کرده و فعلا هم حاضر نیست پاسخ‌گو باشد.»

او با اشاره به اشتباه عجیب گوینده ورزشگاه مبنی بر این‌که هواداران تراکتورسازی خود را آماده جشن کنند، گفت: «گوینده ورزشگاه کار خیلی بدی کرد که این موضوع را از طریق میکروفن به هواداران انتقال داد، البته پزشک تراکتورسازی و افرادی که خبر تساوی در اصفهان را به نیمکت تیم تبریزی منتقل کردند، کار اشتباهی انجام دادند که ما این موضوع را قطعا پی‌گیری خواهیم کرد و باید با عوامل اتفاقات تبریز برخورد شود.»

مدیر‌کل حراست وزارت ورزش و جوانان در پاسخ به این پرسش که علت اعلام بلندگوی ورزشگاه یادگار امام‌(ره) تبریز در دقایق پایانی مبنی بر آمادگی مردم برای جشن قهرمانی نیز‌ می‌گوید: «این موضوع توسط مدیر روابط عمومی هیئت‌ فو‌تبا‌ل آذربایجان از بلندگوی ورزشگاه یادگار امام‌(ره) اعلام شده اما این‌که با دستور چه کسی و به چه علتی رخ داده، باید پی‌گیری شود.»

علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال هم که در ورزشگاه یادگار امام(ره) حضور داشته و شاهد اتفاقات بوده، در این باره می‌گوید: «متاسفانه در جریان بازی اطلاعات درست و حسابی از ورزشگاه اصفهان به استادیوم یادگار نرسید و هر‌گونه ارتباط هم قطع شده بود. در این بین یک عده تصور کردند تراکتورسازی قهرمان شده که آن اتفاقات رخ داد.»

او با اشاره به اشتباه عجیب گوینده ورزشگاه مبنی بر این‌که هواداران تراکتورسازی خود را آماده جشن کنند، گفت: «گوینده ورزشگاه کار خیلی بدی کرد که این موضوع را از طریق میکروفن به هواداران انتقال داد، البته پزشک تراکتورسازی و افرادی که خبر تساوی در اصفهان را به نیمکت تیم تبریزی منتقل کردند، کار اشتباهی انجام دادند که ما این موضوع را قطعا پی‌گیری خواهیم کرد و باید با عوامل اتفاقات تبریز برخورد شود.»

کفاشیان درباره این‌که برخی هواداران تراکتورسازی درخواست تغییر نتیجه بازی این تیم مقابل نفت را دارند و معتقدند جام قهرمانی باید به این تیم داده شود، گفت: «چنین امکانی وجود ندارد. در یک فصل هم سپاهان در هفته پایانی با پرسپولیس بازی داشت که داور مسابقه 6 دقیقه وقت اضافه اعلام کرد و پرسپولیسی‌ها بعد از گذشتن این زمان و در دقیقه هفتم به گل رسیدند. آیا این موضوع باعث شد تغییری در تعیین تیم قهرمان به وجود بیاید و پرسپولیس در آن فصل قهرمان شد؟ بنابراین تغییری در قهرمان لیگ به وجود نخواهد آمد.»

بخش ورزشی تبیان