تبیان، دستیار زندگی
در پایان یک فصل کابوس وار، قرار بود هیئت مدیره باشگاه استقلال روز گذشته تشکیل جلسه دهند تا ضمن بررسی دلایل ناکامی آبی پوشان تصمیماتی درباره آینده این باشگاه بگیرند اما این جلسه مثل جلسه پیش از داربی لغو و به امروز موکول شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

‌پایان لیگ و آغاز بلاتکلیفی استقلال


در پایان یک فصل کابوس‌وار، قرار بود هیئت‌‌مدیره باشگاه استقلال روز گذشته تشکیل جلسه دهند تا ضمن بررسی دلایل ناکامی آبی‌پوشان تصمیماتی درباره آینده این باشگاه بگیرند اما این جلسه مثل جلسه پیش از داربی لغو و به امروز موکول شد.
قلعه نویی

بر اساس اعلام مسئولان باشگاه محور اصلی جلسه امروز درباره کادرفنی و ماندن یا رفتن امیر قلعه‌نویی سرمربی ناموفق استقلال است.

مربی‌ای که در طول فصل اخیر بارها قول قهرمانی داد اما آبی‌ها نه تنها قهرمان نشدند، بلکه جام حذفی و شانس کسب سهمیه آسیایی را هم از دست دادند و با قبول شکست در هر 2 بازی رفت و برگشت داربی به جایگاهی بهتر از ششمی دست نیافتند!

قلعه‌نویی که تاکید کرده بود هیچ مربی قول قهرمانی نمی‌دهد اما من این بار قول می‌دهم استقلال جام را بالای سر ببرد، حتی نتوانست عنوان پنجمی فصل گذشته را تکرار کند و در‌حالی که به همه مربیان خارجی لیگ باخت، در داربی هم از پرسپولیسی که یکی از بدترین فصل‌هایش را سپری کرد‌، شکست خورد تا کلکسیون ناکامی‌های 2 ساله‌اش در استقلال کامل شود و در پایان بازی با تراکتورسازی و پرسپولیس بارها شعار حیا کن رها کن هواداران را بشنو‌د. برخی انتظار داشتند قلعه‌نویی پیش از بازی داربی استعفا دهد یا هیئت‌ مدیره برکنارش کند اما هیچ‌کدام از این پیش‌بینی‌ها اتفاق نیفتاد و استقلال با این مربی لیگ را تمام کرد.

در پایان بازی داربی هم قلعه‌نویی باز حرفی از رفتن نزد و تاکید کرد که برای تصمیم‌گیری درباره فصل آینده باید یک هفته‌ای استراحت و فکر کند. هر‌چند برخی کار قلعه‌نویی را حرفه‌ای قلمداد می‌کنند اما با این‌حال افکار عمومی خواهان برکناری او و تزریق فکر و ایده جدید به کالبد نیمه جان استقلال هستند، کسی که بتواند ‌انگیزه و میل به موفقیت را نزد آبی‌ها زنده کند.

صحبت‌های برخی مسئولان باشگاه هم بر رفتن قلعه‌نویی و آمدن مربی جدید به استقلال صحه می‌گذارد مثل اظهارات مقداد نجف‌نژاد رئیس هیئت‌مدیره استقلال که در گفت و‌گو با تسنیم گفته‌: «در جلسه فردا(امروز) درباره تغییر در کادر فنی صحبت و تصمیم‌گیری می‌کنیم. تاکید می کنم که شاید قلعه‌نویی دیگر در استقلال نباشد اما حرمتش باید حفظ شود.»

این روزها صحبت از حضور یک مربی مطرح خارجی روی نیمکت استقلال است اما وضعیت این باشگاه به خاطر بحث خصوصی‌سازی و موضوع مزایده چنان مبهم و نامشخص است که هیچ‌کس جرات ندارد درباره آینده آن، کادرفنی و مدیریتش حرفی بزند. همه چیز در گروی مزایده چهارم سهام سرخابی است که قرار است فردا برگزار شود. منطقی و درست هم این است که ابتدا تکلیف باشگاه و مدیریتش مشخص شود و سپس مسئولان به دنبال تغییرات فنی و جذب بازیکن باشند، با این‌همه جلوی شایعات را نمی‌توان گرفت.

روز گذشته برخی سایت‌ها از کناره‌گیری و جدایی بهرام افشارزاده مدیرعامل باشگاه استقلال خبر دادند تا علاوه بر تغییر کادر فنی دغدغه مدیریتی هم به نگرانی‌های هواداران استقلال اضافه شود. افشارزاده که بعد از کنار گذاشتن افجه‌ای خود را سخنگوی باشگاه معرفی کرده بود، حاضر به پاسخ‌گویی به رسانه‌ها نیست

به نقل از خراسان، روز گذشته برخی سایت‌ها از کناره‌گیری و جدایی بهرام افشارزاده مدیرعامل باشگاه استقلال خبر دادند تا علاوه بر تغییر کادر فنی دغدغه مدیریتی هم به نگرانی‌های هواداران استقلال اضافه شود. افشارزاده که بعد از کنار گذاشتن افجه‌ای خود را سخنگوی باشگاه معرفی کرده بود، حاضر به پاسخ‌گویی به رسانه‌ها نیست. او که قبلا بارها عنوان کرده بود آمدنش به فوتبال تصمیم درستی نبوده و تنها به خواست وزیر ورزش این کار را انجام داده، حالا در اندیشه جدایی است.

تصمیمی که مدت‌ها پیش گرفته بود و اجرایش را به پایان فصل موکول کرد. افشارزاده دیروز قصد حضور در وزارت ورزش و تشکیل جلسه با مسئولان وزارت را داشته و همین تصمیم بدون مقدمه او در وزارتخانه شایعه جدایی‌اش را قوت بخشیده است. با قوت گرفتن شایعه جدایی افشارزاده از باشگاه استقلال گمانه‌زنی درباره جانشین او آغاز شده است. از آن‌جایی که وزارت ورزش و جوانان با بازگشت علی فتح‌ا...زاده مدیرعامل سابق باشگاه استقلال به مسند مدیریت مخالف است، او قطعا نمی‌تواند گزینه جانشینی افشارزاده باشد و در این میان حدس و گمان سوی 2 مدیرعامل دیگر و سابق باشگاه استقلال می‌رود؛ امیررضا واعظی‌آشتیانی و محمدحسین قریب!

بازگشت هر یک از این دو به استقلال شرایط متفاوتی را پیش‌روی آبی‌ها می‌گذارد. بازگشت واعظی‌آشتیانی به استقلال یعنی جدایی قطعی امیر قلعه‌نویی و بازگشت قریب یعنی افزایش احتمال ادامه همکاری او با باشگاه استقلال! حال باید منتظر ماند و دید خروجی جلسه امروز هیئت‌مدیره استقلال چه خواهد شد و آیا نتیجه این جلسه تحت‌تاثیر نتیجه مزایده چهارم سرخابی‌ها تغییر خواهد کرد یا نه!

بخش ورزشی تبیان