تبیان، دستیار زندگی
تیم فوتبال پرسپولیس روز سه شنبه در مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان آسیا میزبان تیم الهلال عربستان است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حمله صد هزار نفری به الهلال


تیم فوتبال پرسپولیس روز سه‌شنبه در مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان آسیا میزبان تیم الهلال عربستان است.

پرسپولیس

تیم فوتبال پرسپولیس در مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان آسیا روز سه‌شنبه میزبان تیم الهلال عربستان است.پرسپولیس بعد از پیروزی در دربی پایتخت با روحیه‌ای مضاعف به مصاف حریف آسیایی خود خواهد رفت. الهلال تیم قدرتمند و پر امکاناتی است که در لیگ عربستان در این فصل سوم شده است با این حال بازیکنان و کادرفنی این تیم می‌دانند کار بسیار سخت و دشواری در ورزشگاه آزادی و مقابل صد هزار هوادار پرسپولیس دارند.

بازیکنان پرسپولیس اکنون به خودباوری رسیده‌اند و اینکه استحقاق حضور در جمع هشت تیم برتر آسیا را هم دارند. پرسپولیس در روزی که قرار است مزایده‌ واگذاری‌اش برگزار شود و مالک آینده‌اش را بشناسد باید مقابل الهلال بازی کند. مزایده‌ای که شاید هم برگزار نشود!

ولی بخشی از ذهن بازیکنان و هواداران باشگاه متوجه چهارمین مزایده واگذاری است و اینکه بالاخره مالک باشگاه چه شخص یا نهادی خواهد بود؟

الهلال در مرحله گروهی تیم فولاد خوزستان را 2 بر صفر شکست داده و پرسپولیس باید هم انتقام آن باخت را بگیرد و هم با یک برد قاطع راه خود را برای صعود هموار کند. برانکو به خوبی می‌داند که در بازی برگشت در ریاض چقدر سخت خواهد بود بنابراین پرسپولیس روز سه‌شنبه نباید گلی از الهلال دریافت کند و اگر بتواند با بیش از یک گل آبی‌پوشان عربستان را بدرقه کند.

الهلال تیم قدرتمند و پر امکاناتی است که در لیگ عربستان در این فصل سوم شده است با این حال بازیکنان و کادرفنی این تیم می‌دانند کار بسیار سخت و دشواری در ورزشگاه آزادی و مقابل صد هزار هوادار پرسپولیس دارند

پرسپولیس فردا با صد هزار  و یازده نفر به الهلال حمله خواهد کرد. بازیکنان و مربیان تیم عربستانی قطعا از شکست النصر که صدرنشین لیگ عربستان هم بود در آزادی حکایت‌ها شنیده‌اند و محتاطانه و با هراس مقابل سرخپوشان ایران قرار خواهند گرفت.

الهلال تیم ثروتمندی است که 4 بازیکن برزیلی در اختیار دارد ولی جوانان شایسته ایران و پرسپولیس یکبار دیگر توانایی‌هایشان را نشان خواهند داد.

شرایط سیاسی حساس ایران و عربستان

شاید در ظاهر ورزش و فوتبال با سیاست به یکدیگر ارتباطی نداشته باشند و همواره فیفا معتقد بوده است که ورزش مقوله ای جداگانه است اما همیشه تنش های مختلف کشورها در زمین فوتبال خودش را به خوبی نشان داده است و آنها زمین فوتبال را جایی برای تسویه حساب تلقی می کنند.

این دیدار بیش از هر چیز دیگر تقابل فوتبال ایران و عربستانی است که همیشه رقابت سختی برابر هم داشتند؛ رقابتی که با توجه به تنش‌های سیاسی اخیر بیشتر از قبل هم شده و هیچ تیمی نمی خواهد در این دیدار بازنده باشد.

در زمانی که شرایط سیاسی ایران و عربستان در وضعیت چندان دوستانه‌ای قرار ندارد دو تیم بزرگ این دو کشور باید در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان برابر هم به میدان بروند؛ دیداری که پس از همه اتفاقات سیاسی یکی، دو ماه اخیر از حساسیت زیادی برخوردار شده است. حالا همه ایران از پرسپولیس برد می خواهند و اینبار سرخپوشان پایتخت نه به عنوان تیمی باشگاهی بلکه به نمایندگی از ایران باید در این دیدار حساس به میدان بروند.

الهلال؛ تیمی با سد محکم تدافعی

پرسپولیس با 12 امتیاز پشت سر لخویا به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا رسیده است.  الهلال عربستان تیمی است که پرسپولیس باید به فکر حذفش باشد. الهلال عربستان از قدرتمندترین تیم‌های این کشور است. این تیم 13 بار طعم قهرمانی لیگ حرفه‌ای عربستان را چشیده و در کل تمام رکوردها در این کشور به نام این تیم ثبت شده است همچنین 2 قهرمانی جام باشگاه‌های آسیا را هم به افتخارات الهلال اضافه کنید.

این تیم که در عربستان به نام رئیس معروف است، قدمتی 58 ساله دارد. الهلال فصل خوبی را در لیگ عربستان سپری نکرده است. این تیم در فاصله 2 هفته مانده تا پایان لیگ، با 51 امتیاز پایین‌تر از تیم‌های النصر با 60 و الاهلی 58 امتیازی قرار دارد و شانسی برای قهرمانی در لیگ امسال ندارد.

ساماراس یونانی و دیئگو برزیلی از مشهورترین بازیکنان این فصل الهلال هستند. همچنین ناصرالشمرانی و تیاگو نوس در این تیم پا جای پای بازیکنانی چون سامی الجابر و یاسر القحطانی گذاشته‌اند. این 2 بازیکن در لیگ این فصل عربستان روی هم 22 گل به ثمر رسانده‌اند. قدرت اصلی تیم عربستان در خط تدافعی این تیم متمرکز شده است. الهلال در 24 دیدار لیگ فقط 15 گل دریافت کرد. این تیم در جام باشگاه‌های آسیا هم از 6 دیدار فقط 4 بار دروازه‌اش را باز شده دید.

الهلال در گروه C همگروه با فولاد خوزستان بود که از 6 دیدار 13 امتیاز کسب و به عنوان تیم اول صعود کرد. این تیم در دیدار مقابل فولاد در خوزستان به تساوی بدون گل رسید و در ریاض هم با 2 گل شاگردان اسکوچیچ را شکست داد. چند هفته‌ای است موتور شاگردان گریگیوس دونیس یونانی روشن شده و پس از 7 برد متوالی در لیگ، این هفته متوقف شدند. الهلال در هر 3 دیدار دور برگشت مرحله گروهی جام باشگاه‌های آسیا هم پیروز میدان بود. روز 29 اردیبهشت دیدار رفت پرسپولیس و الهلال در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.

برنامه لیگ قهرمانان آسیا در مرحله یک هشتم نهایی

سه‌شنبه 29 اردیبهشت

14:30-جونبوک موتورز-بیجینگ گوان

15:00-سوون سامسونگ-کاشیوا ریسول

19:30-پرسپولیس-الهلال

20:45-السد-لخویا

حسین محمدی
بخش ورزشی تبیان