تبیان، دستیار زندگی
طبق اعلام سازمان لیگ داربی برگشت لیگ چهاردهم روز جمعه این هفته از ساعت 17 در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد. هر چند که شرایط 2 تیم در جدول، داربی 80 تهران را به یک بازی تشریفاتی تبدیل کرده اما مسلما نتیجه این بازی مثل همیشه برای هر 2 تیم مهم است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اردیبهشت، ماه آبی!


طبق اعلام سازمان لیگ داربی برگشت لیگ چهاردهم روز جمعه این هفته از ساعت 17 در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد.
داربی

هر چند که شرایط 2 تیم در جدول، داربی 80 تهران را به یک بازی تشریفاتی تبدیل کرده اما مسلما نتیجه این بازی مثل همیشه برای هر 2 تیم مهم است. بدون شک باخت در داربی برای هر کدام از 2 تیم می‌تواند تکمیل‌کننده یک فصل کابوس‌وار باشد اما از طرف دیگر برد در آخرین ایستگاه، مرهمی خواهد بود برای تمام سختی‌های یک فصل طاقت‌فرسا. در فاصله 2 روز مانده به داربی تهران قصد داریم نگاه متفاوتی داشته باشیم به این بازی همیشه حساس.

برانکو یازدهمین مربی خارجی سرخ‌ها

پرسپولیس تاکنون 19 بار با مربیان خارجی به مصاف استقلال رفته. آلن راجرز، کونوف، یورگن گده، استانکو، بگوویچ، زوبل، دنیزلی، وینگادا، کرانچار و مانوئل ژوزه، 10 مربی خارجی پرسپولیس در داربی‌های تهران بوده‌اند و حالا سرخ‌پوشان تهرانی برای بیستمین بار با یک مربی خارجی دیگر به مصاف همشهری خود خواهند رفت. پرسپولیسی‌ها با مربی خارجی 7 بار برنده داربی بوده‌اند و 5 بار هم مقابل آبی‌پوشان تهرانی شکست خورده‌اند. 7 بازی دیگر هم با نتیجه تساوی به اتمام رسیده.

اردیبهشت، ماه آبی

تاکنون فقط 3 بار داربی تهران در اردیبهشت ماه برگزار شده و در این ماه پرسپولیس هرگز طعم پیروزی را نچشیده. در داربی‌هایی که در دومین ماه از سال برگزار شده استقلال 2 بار به عنوان تیم برنده میدان را ترک کرده و یک بازی هم با نتیجه تساوی به اتمام رسیده.

برای ششمین بار نتیجه بازی پرسپولیس و استقلال هیچ تغییر خاصی در موقعیت 2 تیم ایجاد نمی‌کند. به جز 4 بازی دوستانه 2 تیم در طی تاریخ و بازی 2 تیم در لیگ سال 75 که روز 20 تیرماه برگزار شد، تمام بازی‌های دیگر سرخابی در موقعیتشان در جدول نقشی غیرقابل انکار داشته است

همه داربی‌های زوج

داربی روز جمعه هشتادمین داربی پایتخت خواهد بود. آمار داربی‌های شماره زوج کاملا به سود استقلال است. در داربی‌های زوج، 15 بار استقلال برنده بازی بوده و 10 بار هم پرسپولیسی‌ها داربی‌های زوج را به سود خود تمام کرده‌اند. 14 بار هم داربی‌های زوج با نتیجه تساوی به اتمام رسیده.

سرخابی چند بازی تشریفاتی داشته‌اند؟!

برای ششمین بار نتیجه بازی پرسپولیس و استقلال هیچ تغییر خاصی در موقعیت 2 تیم ایجاد نمی‌کند. به جز 4 بازی دوستانه 2 تیم در طی تاریخ و بازی 2 تیم در لیگ سال 75 که روز 20 تیرماه برگزار شد، تمام بازی‌های دیگر سرخابی در موقعیتشان در جدول نقشی غیرقابل انکار داشته است. البته بازی 2 تیم در جام اتحاد باشگاه‌ها و در سال 52 هم بازی چندان مهمی نبوده است اما به هر حال نتیجه این بازی قهرمان جام اتحاد باشگاه‌ها را معرفی کرده است.

بخش ورزشی تبیان

منبع : خراسان نیوز