تبیان، دستیار زندگی
رییس سازمان لیگ فوتبال ایران گفت: بر اساس آمارهای به دست آمده و راستی آزمایی های صورت گرفته در لیگ چهاردهم بیست بازیکن و سه مربی قرارداد بالای یک میلیارد تومان با باشگاه های خود امضا کردند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قرارداد میلیاردی فوتبالی ها


رییس سازمان لیگ فوتبال ایران گفت: بر اساس آمارهای به دست آمده و راستی آزمایی های صورت گرفته در لیگ چهاردهم بیست بازیکن و سه مربی قرارداد بالای یک میلیارد تومان با باشگاه های خود امضا کردند.
تاج

محمد مهدی تاج در مورد نامه اخیر باشگاه سایپا مبنی بر برگزاری دیدارهای فصل آینده این باشگاه در تهران اظهار داشت: باشگاه سایپا قبلا نامه ای را نوشته بود و محل برگزاری دیدارها را در تهران مشخص کرده بود که ما نیز موافقت کردیم و دیدارها در تهران برگزار شد.

وی ادامه داد : این باشگاه مجددا نامه ای نوشت و اعلام کرد دیدارهایش در استان البرز برگزار شود که این نامه نیز مورد موافقت قرار گرفت و تمامی دیدارهای سایپا حتی دیدار این تیم با تیم های استقلال و پرسپولیس نیز در کرج برگزار شد.

رییس سازمان لیگ افزود: باشگاه سایپا اخیرا نیز نامه ای نوشته و درخواست کرده است دیدارهایش در لیگ پانزدهم در تهران برگزار شود که در خصوص این نامه باید هیات فوتبال استان البرز نیز نظر بدهد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این درخواست باشگاه سایپا بازگشت به عقب قلمداد می شود یا خیر ، گفت: طبق قوانین کنفدراسیون فوتبال آسیا ( AFC )ورزشگاه را باشگاه میزبان معرفی می کند و طبق آیین نامه این باشگاه میزبان است که مشخص می کند دیدارهایش در کجا برگزار شود اما نظر هیات فوتبال استان نیز در این زمینه مهم است .

رییس سازمان لیگ در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه مبلغ قرارداد بازیکنان ومربیان باشگاه ها در فصل جاری تا چه میزان شفاف شد ، گفت: ما از ابتدای فصل اصرار داشتیم آنچه را که در فوتبال می گذرد ، مردم بدانند زیرا برخی اوقات عددهای غیرواقعی در مورد مبلغ قرارداد بازیکنان و مربیان اعلام می شد و همین مسئله مشکل ساز بود.

تاج ادامه داد: در طول فصل سازمان بازرسی کل کشور برای راستی آزمایی مبلغ قرارداد بازیکنان ومربیان در تمامی باشگاه ها حضور یافت و قراردادها را بررسی کرد و در نهایت نیز گزارشی در این زمینه به سازمان لیگ و وزارت ورزش و جوانان ارایه شد.

رییس سازمان لیگ افزود: آنچه تا کنون حاصل شده حکایت از این دارد که میانگین عددی مبلغ قرارداد بازیکنان و مربیان میانگین قابل قبولی است. بر این اساس در لیگ چهاردهم بیست بازیکن و سه مربی قرارداد بالای یک میلیارد تومان داشتند که سقف این قراردادها یک میلیارد و پانصد و پنجاه میلیون تومان بود که یک بازیکن گرفته است و مابقی بین یک میلیارد تا یک میلیارد و دویست میلیون تومان بوده است.

تاج ادامه داد: در طول فصل سازمان بازرسی کل کشور برای راستی آزمایی مبلغ قرارداد بازیکنان ومربیان در تمامی باشگاه ها حضور یافت و قراردادها را بررسی کرد و در نهایت نیز گزارشی در این زمینه به سازمان لیگ و وزارت ورزش و جوانان ارایه شد

تاج افزود: همچنین در این فصل 35 بازیکن و یک سرمربی قرارداد 800 میلیونی تا یک میلیارد تومانی امضا کردند و 32 بازیکن و یک سرمربی نیز قرارداد 600 تا 800 میلیون تومانی امضا کردند.

رییس سازمان لیگ تاکید کرد: 102 بازیکن، 7 سرمربی و 7 مربی نیز در فصل جاری با باشگاه های خود قرارداد 200 تا 400 میلیون تومانی بستند که میانگین خوبی به نظر می رسد و همچنین 265 بازیکن معادل 60 درصد بازیکنان یک سرمربی و 64 مربی نیز قرارداد زیر 200 میلیون تومان داشتند. این آمار نشان می دهد که مبلغ قرارداد بازیکنان و مربیان در فصل جاری میانگین قابل قبولی دارد.

تاج در خصوص راهیابی نفت تهران به مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا و دیداری که با ذوب آهن اصفهان در فینال جام حذفی دارد، گفت: به استثنای کره جنوبی که سه تیم از این کشور به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا راه یافته سایر کشورها در مرحله یک هشتم نهایی دو تیم دارند. بر اساس اعلام قبلی کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار بود مسابقه یک هشتم نهایی به صورت یک حذفی برگزار شود اما در میانه رقابت ها AFC اعلام کرد که بازی مرحله یک هشتم نهایی به صورت رفت و برگشت خواهد بود ، به همین دلیل تا حدودی دچار مشکل شدیم.

رییس سازمان لیگ گفت : در همین ارتباط مدیران باشگاه های نفت تهران و ذوب آهن اصفهان را دعوت کردیم و در جلسه فردا (دوشنبه ) سعی می کنیم با همفکری و همکاری دو باشگاه زمان مناسبی را برای برگزاری فینال جام حذفی انتخاب کنیم.

بخش ورزشی تبیان



منبع: رادیو ورزش