تبیان، دستیار زندگی
علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال پس از جلسه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در نشست خبری گفت: «قرارداد ما با کی روش 4 ساله است که حدود 4، 5 ماه از آن گذشته و او باید تا جام جهانی سکاندار تیم ملی باشد چراکه اگر بخواهد برود باوجود زحمات زیادی که کشیده ما ضرر خو
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مهلت 72 ساعته فدراسیون فوتبال به کی روش


علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال پس از جلسه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در نشست خبری گفت: «قرارداد ما با کی‌روش 4 ساله است که حدود 4، 5 ماه از آن گذشته و او باید تا جام جهانی سکاندار تیم ملی باشد چراکه اگر بخواهد برود باوجود زحمات زیادی که کشیده ما ضرر خواهیم کرد. اعضای هیئت رئیسه تاکید بر اجرای تمام و کمال قرارداد کی‌روش با تیم ملی فوتبال ایران دارند. اما در هر حال در صورتی که کی‌روش بخواهد از تیم ملی جدا شود باید سریعا این موضوع را مشخص کند.»
کفاشیان و کی روش

وی درباره اعمال قرارداد کی‌روش در صورت جدایی نیز خاطرنشان کرد: «صحبت‌هایی که در هیئت رئیسه صورت گرفت، مبنی بر این بود که عملا عین قرارداد جلو برویم. اگر قرار است کی‌روش با ما قطع همکاری کند، حقوق 3 ماه خود را دریافت نمی‌کند و جدا می‌شود. در حال حاضر نیز اعضای هیئت رئیسه در حال تنظیم متن نامه‌ای هستند که مصوبه هیئت رئیسه را از طریق آن به کی‌روش اعلام کنیم. ما وقت نداریم و اگر او نخواهد با ما همکاری کند و جوابش به درخواست ما منفی باشد، سریعا باید سرمربی بعدی را تعیین کنیم.

باید ببینیم اگر پاسخ او مثبت است، وقت را تلف نکنیم و ادامه همکاری را سریعا پی بگیریم اما اگر رفتنی است، ما هم تکلیف آینده‌مان روشن شود و به دنبال این برویم تا به تعهدات مذکور در قرارداد عمل کنیم. به هر حال هم فدراسیون و هم شخص کی‌روش تعهداتی را در قبال هم دارند از جمله مالیات او که بر عهده فدراسیون فوتبال است. همچنین اگر حقوق عقب افتاده‌ای از سال‌های قبل باقی مانده، فدراسیون باید آن را پرداخت کند. به طور کلی ما در نظر داریم هرچه سریع‌تر تکلیف آینده همکاری خودمان را با کی‌روش روشن کنیم.»

رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا طبق صحبت‌هایی که مطرح کرده بود، جلسه‌ای را با کی‌روش داشته و شرایط او برای همکاری چیست، گفت: «کی‌روش 72 ساعت برای تعیین نظرش فرصت دارد چون ما اصلا وقت نداریم. امروز (دیروز) نامه‌ای را برای کی‌روش می‌فرستیم که در آن ضمن اعلام حمایت قاطع اعضای هیئت رئیسه از او می‌خواهیم تا پاسخ ما را حداکثر تا پایان هفته که حدود 72 ساعت می‌شود، بدهد. اگر کی‌روش اصرار کند که می‌خواهد از ایران برود باید تفاهم‌نامه‌ای را بنویسیم و طبق آن از یکدیگر جدا شویم.»

«کی‌روش 72 ساعت برای تعیین نظرش فرصت دارد چون ما اصلا وقت نداریم. امروز (دیروز) نامه‌ای را برای کی‌روش می‌فرستیم که در آن ضمن اعلام حمایت قاطع اعضای هیئت رئیسه از او می‌خواهیم تا پاسخ ما را حداکثر تا پایان هفته که حدود 72 ساعت می‌شود، بدهد. اگر کی‌روش اصرار کند که می‌خواهد از ایران برود باید تفاهم‌نامه‌ای را بنویسیم و طبق آن از یکدیگر جدا شویم.»

وی همچنین درباره این‌که در صورت جدایی کی‌روش چه گزینه‌هایی روی میز فدراسیون برای در اختیار گرفتن سکان هدایت تیم ملی خواهد بود، گفت: «تاکنون با هیچ گزینه‌ای صحبت نکرده‌ایم اما تعیین کردیم که یکی از تکالیف کمیته فنی و توسعه فدراسیون این است که در صورت عدم توافق با کی‌روش، اعضای این کمیته تشکیل جلسه دهند و با چند تن از اعضا گزینه‌های مورد نظر را مشخص کنند.» کفاشیان در پاسخ به این‌که احتمال ماندن کی‌روش در تیم ملی چه میزان خواهد بود، تصریح کرد: «80 درصد کی‌روش از تیم ملی جدا خواهد شد و تنها 20 درصد ممکن است که او بخواهد در تیم ملی بماند.»

وی همچنین با بیان این‌که نمی‌دانم چرا کی‌روش تمایل به ادامه همکاری ندارد، خاطرنشان کرد: «شاید دلیل او برای قطع همکاری خستگی روحی باشد.» کفاشیان در واکنش به این موضوع که احتمال دارد عدم تمایل کی‌روش به ادامه همکاری مذاکره و توافق با تیم دیگری باشد، گفت: «نمی‌دانم جای دیگری مذاکره کرده یا به توافق رسیده یا خیر. به هر حال اگر او قصد ادامه همکاری نداشته باشد، باید بر اساس تفاهم قطع همکاری کنیم.»

بخش ورزشی تبیان