تبیان، دستیار زندگی
برانکو ایوانکوویچ گرانترین قرارداد تاریخش در ایران را می بندد و به پرسپولیس می آبد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برانکو سرمربی جدید پرسپولیس


برانکو ایوانکوویچ گرانترین قرارداد تاریخش در ایران را می بندد و به پرسپولیس می آبد.

برانکو

برانکو ایوانکویچ یکشنبه شب به استانبول رسید ، همزمان با او رضا چلنگر ، وکیل حسین هدایتی و محمد حسین نژادفلاح هم به استانبول می رسیدند تا قرارداد جدید این مربی بسته شود.

قراردادی که قرار است ابتدا برای تنها 6 بازی در لیگ و البته بازی های باقی مانده این تیم در لیگ قهرمانان آسیا باشد. بازی هایی که اگر با صعود قرمزها از گروه شان همراه نشود تنها 2 بازی خواهد بود.او برای این نهایتا ده بازی رقمی نزدیک به 350 هزار دلار می گیرد. این همان رقمی است که او پیشتر و درحالی بیش از 15 بازی باید روی نیمکت پرسپولیس می نشست .

این قرارداد را آن زمان نمایندگان وزارت ورزش نهایی کرده بودند. کارشناسان این وزارتخانه در نظرخواهی از ده ها کارشناس پیشکسوت به این نتیجه رسیده بودند درخشان توان جمع کردن پرسپولیس را ندارد. آنها در نبود سیاسی که زندانی بود باید مدیری پیدا می کردند که بتواند این حکم را بزند. مدیری که قرعه بودنش به نام نژادفلاح افتاد. مردی که وزیر ترجیح می داد از او جایی غیر از تربیت بدنی تهران استفاده کند . او آمد و قرار بود اول از همه برانکو را بیاورد اما خیلی شفاف پس از گرفتن حکم گفت برای اینکه اقتدار مدیریتی اش را به هواداران نشان دهد ، ترجیحش این است چند هفته ای خودش در کانون اخبار باشد و دلیلی برای تغییر مربی نمی بیند. این تصمیم او با دو برد درخشان در بازی های آسیایی همراه شد و امکان اخراج این مربی را از هیات مدیره گرفت.

حالا اما شرایط عوض شده و تیم روی دور باخت است. درخشان خیلی خوب می داند که طرفدارانش برای ماندن او در پرسپولیس شاید به اندازه انگشتان یک دست هم نباشند. پس نژادفلاح راحت از او می گذرد و سراغ برانکو می رود. برانکو ولی این بار گرانتر از قبل است چون تعداد مدت کمتری می ماند و تخفیف هم نمی دهد. این البته بدون در نظر گرفتن پول مالیات اوست که باید اقلا 50 درصدش یعنی 300 میلیون تومان برایش همین روزهای نخست ورودش بپردازند تا اجازه فعالیت پیدا کند و بتواند روی نیمکت سرخ ها بنشیند چون تنها در این صورت برایش مجوزکار صادر می کنند. برانکو شرط حضورش در تهران را این قرار داده. یعنی ابتدا امضای قرارداد و اطمینان از حل مسئله مالیاتی و بعد حضور در تهران . او اصلا دوست ندارد به تهران بیاید و بعد اجازه خروج نداشته باشد.

برانکو ایوانکویچ یکشنبه شب به استانبول رسید ، همزمان با او رضا چلنگر ، وکیل حسین هدایتی و محمد حسین نژادفلاح هم به استانبول می رسیدند تا قرارداد جدید این مربی بسته شود. قراردادی که قرار است ابتدا برای تنها 6 بازی در لیگ و البته بازی های باقی مانده این تیم در لیگ قهرمانان آسیا باشد

نژادفلاح هم که برای پذیرش این شروط نیاز به پول داشت سعی کرد از دوست دیرینش یعنی حسین هدایتی کمک بگیرد. سرمایه داری که بلیت های بازی پرسپولیس و النصر را خریده و تماشای این بازی برای هواداران ، رایگان شده است.

هدایتی هم برای پا پیش گذاشتن مثل همیشه شرطش حضور در هیات مدیره بوده است. هیات مدیره ای که عملا بعد از زندانی شدن سیاسی هیچ نقشی در پرسپولیس نداشته است. وزارت ورزش هم که دیده نمی تواند پولی برای پرسپولیس فراهم کند تقریبا با حضور او در تیم موافقت کرده است پس این سرمایه دار بعد از سال 1387 و ناکامی تیم قطبی در بازی های آن لیگ ، دوباره به هیات مدیره قرمزها بر می گردد تا شاید با پولی که می دهد گره گشا شود. او برای گرفتن برانکو دست به جیب شده ، همان طور که قرار شده پرسپولیس سفرهای آسیایی اش را با چارتر هایی که او می گیرد برود و البته یکسری دیگر از برنامه ها در مدیریت هزینه ها.

حالا باید دید اینگونه و با آمدن هدایتی و برانکو ، حضور مربی پیشین تیم ملی در پرسپولیس فقط برای 2 ماه است یا او اقلا یک سال دیگر هم در تهران ماندگار می شود؟

بخش ورزشی تبیان

منبع : خبرانلاین