تبیان، دستیار زندگی
فرناندو گابریل یکی از معدود بازیکنانی است که این فصل در ترکیب پرسپولیس بحران زده بازی های خوب و قابل قبولی را به نمایش گذاشته. این هافبک برزیلی با اضافه شدن به ترکیب پرسپولیس در نیم فصل دوم توانست تا حدودی مشکل نبود خلاقیت را در خط میانی سرخ پوشان حل کند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گابریل، قربانی جدید پروفسور


فرناندو گابریل یکی از معدود بازیکنانی است که این فصل در ترکیب پرسپولیس بحران‌زده بازی‌های خوب و قابل قبولی را به نمایش گذاشته.
برانکو

این هافبک برزیلی با اضافه شدن به ترکیب پرسپولیس در نیم فصل دوم توانست تا حدودی مشکل نبود خلاقیت را در خط میانی سرخ‌پوشان حل کند. عملکرد گابریل در بازی‌های آسیایی بیشتر از لیگ به چشم آمد و پرسپولیس با درخشش هافبک برزیلی تیمش توانست در مرحله گروهی لیگ قهرمانان فراتر از حد انتظار ظاهر شود و مقابل رقبای آسیایی خود نتایج قابل قبولی کسب کند. اما با آمدن برانکو ناگهان همه چیز تغییر کرد.

داستان از بازی پرسپولیس و سپاهان آغاز شد و اعتراض گابریل به تعویض شدنش باعث شد تا این هافبک برزیلی مورد غضب برانکو قرار بگیرد و بازیکن تاثیرگذار تیم حمید درخشان به نیمکت‌نشین تیم برانکو تبدیل شود. این‌که برانکو حتی به قیمت شکست سنگین در دوحه حاضر نشد از اصول اخلاقی تیمش بگذرد و گابریل را به زمین بفرستد می‌تواند نکته مثبتی باشد و نوید بازگشت نظم و دیسیپلین را به اردوی سرخ‌پوشان بدهد اما نیمکت‌نشین کردن بازیکنی که تنها خرید خوب پرسپولیس محسوب می‌شد می‌تواند نیمه خالی لیوان باشد.

اتفاق اخیر در باشگاه پرسپولیس و نیمکت‌نشین کردن گابریل خاطرات سال 2006 را برای خیلی از فوتبال‌دوستان زنده می‌کند. دقیقا 3267 روز پیش در تاریخ 26 اردیبهشت سال 1385 برانکو ایوانکوویچ، سرمربی وقت تیم ملی در برنامه 90 حاضر شد و لیست 23 نفره تیم ملی را برای حضور در جام جهانی 2006 آلمان را اعلام کرد.

حالا و بعد از گذشت حدود 9 سال برانکو این بار در پرسپولیس به ستارگان تیمش پشت کرده. مبارزه با بی‌انضباطی یک بازیکن می‌تواند توجیه خوبی برای کمرنگ شدن نقش چند بازیکن سرشناس در ترکیب پرسپولیس باشد اما برانکوی با تجربه باید بداند که هنر یک مربی ستاره‌سازی است نه ستاره‌سوزی!

در آن سال‌ها نیکبخت در اوج دوران فوتبال خود بود، ‌هادی شکوری نام خود را به عنوان بهترین و آماده‌ترین مدافع لیگ ایران بر سر زبان‌ها انداخته بود، مهدی رجب‌زاده بهترین مهاجم آن زمان لیگ کشورمان بود و فرهاد مجیدی هم با کوهی از انگیزه پا به مستطیل سبز می‌گذاشت و خوش می‌درخشید اما هیچ کدام از این ستارگان در لیست پروفسور قرار نگرفتند تا بازیکنانی که در جام جهانی می‌توانستند خوش بدرخشند، جا مانده‌های بزرگ پرواز به آلمان لقب بگیرند و از آن‌ها به عنوان نسل سوخته دوران برانکو یاد شود.

حالا و بعد از گذشت حدود 9 سال برانکو این بار در پرسپولیس به ستارگان تیمش پشت کرده. مبارزه با بی‌انضباطی یک بازیکن می‌تواند توجیه خوبی برای کمرنگ شدن نقش چند بازیکن سرشناس در ترکیب پرسپولیس باشد اما برانکوی با تجربه باید بداند که هنر یک مربی ستاره‌سازی است نه ستاره‌سوزی! برانکویی که فوتبال روز دنیا را دنبال می‌کند حتما دیده که فرگوسن چطور از رونی یاغی یک ستاره مطیع ساخت و توانست با مدیریت صحیح یکی از بهترین‌های تاریخ فوتبال انگلیس را به فوتبال جزیره هدیه دهد.

بخش ورزشی تبیان